Thommisen Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Hei! Jeg tenkte at jeg skal ta traktor lappen snart og lurer derfor på hva det koster sånn ca? Hvor lang tid bruker jeg fra jeg begynner og til jeg har fått lappen? Hva er obligatorisk når jeg skal ta det? Jeg har tatt trafikalt grunnkurs. Håper på svar Lenke til kommentar
Trafikkstudenten Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Skal du ta traktorlappen skal du følge læreplan for klasse T (pdf). Obligatorisk for traktorlappen: Trafikalt grunnkurs (men det har du allerede) Veiledningstime trinn 2 Veiledningstime trinn 3 Lastsikringskurs Har du ikke mørkekjøring og førstehjelp etter tgk må du ta dette før oppkjøring Teoriprøve Praktisk prøve Et sammendrag av læreplanen står på vegvesen.no. Der står det også noen tips ved øvingskjøring. Se igjennom innholdsfortegnelsen på pdf-filen ovenfor (side 4 og 5), så ser du hva du skal kunne. Jeg vet ikke hvor lang tid det tar å ta lappen. Prisen er sikkert rundt 600 kr/timen og 1500 for leie av traktor + henger til oppkjøring vil jeg tro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå