michael691 Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Prøver å få overklokket Phenomen min. Jeg overklokker mest i BIOS men det hender jeg gjør det i Overdrive da plutselig CPU'en er nedklokket. Når jeg setter multiplyeren på 18(x200)= 3600Mhz, og volt på 1.392 f.eks. får jeg BSOD. Jeg har prøvd forskjellig volt men det funker ikke, mer BSOD. I BIOS er alt på AUTO _Unntatt_:::: Ram'en som er på 1300Mhz (timings osv er auto), CPU'en støtter ikke 1600Mhz CPU Volt CPU klokk. --- AMD K8 cool&quiet er avslått. på stock volt og klokk ligger tempen på ~19 grader Det er en Schythe Katana 3 CPU kjøler Mer å vite? Sorry for rotete innlegg og dårlig skrevet. I'ts late alright. AMD Phenom II X3 720 Black Edition W/ Scythe Katana 3 - Gigabyte Radeon HD 4890 1 GB 950/1000 Kingston HyperX DDR3-1600Mhz, 8GB - Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P - OCZ StealthXStream 600 Watt - Samsung Spinpoint F1 1 TB Lenke til kommentar
Switters Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Hvis du kjører med 8gb RAM må den settes til 1066mhz, mer takles ikke idag. Dette er en bug det skal komme en fix til så vidt jeg vet. Om det forklarer dine BSOD vites ikke , men verdt et forsøk. Det kan også tenkes at du må et stykke over 1,4 for å få det stabilt på 3,6. Når får du BSOD forresten? Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 27. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2009 Det får jeg hvis jeg overklokker i AMD Overdrive. Sekunder etterpå skrur den seg av. Hvis jeg gjør det i BIOS hender det at Windows ikke starter. Har funnet en side hvor en kis med samme HK og CPU med god OC og låst opp den 4 kjernen. Skal prøve å gjøre som han. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 (endret) Malmis har gitt deg ett par tips allerede. Det er *viktig* å sette RAM-speed konservativt når du tester ut klokkbarhet av din CPU. HT-link/NB-Speed bør også holdes under 2000Mhz (bruk CPU-Z for å sjekke). Innstilling på default er ofte 1800 (OK). 1.392 er heller ikke mye, men kanskje skuffende dersom du forventet at din "chip" skal klokke langt på "default" VCore. Må selv ha opp mot 1.5 for at min(e) X4'er skal klare over 3.7 stabilt. Du bør også være klar over at for noen hk/bios/"chip'er" er visse multi helt "umulige". Kan være at du bør prøve f.eks. 17x220 (som ett eksempel). Og til slutt: AOD (Amd OverDrive) kan være "buggy" for noen hk/bios-versjoner. Endret 27. juli 2009 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 27. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2009 Jeg har 4GB installert i maskinen nå. Har ikke tatt i bruk 8 enda. Så det kan ikke være det problemet.. Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Muligens ikke helt sammenlignbart, men hvis eg prøver å software overklokke på mitt Asus p6t deluxe så går det greit - men bare noen få hakk.Et hakk for mye og da blir det BSOD. Prøvd å overklokke det bare litt i software og sett om det ikke forusaker bsod? Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 27. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2009 Det ser ut til å være fikset nå. Jeg bytta EC firmware til Hybrid slik at jeg fikk fram den 4. kjernen. Så prøvde jeg en ordentlig klokk på 3500Mhz og volt på 1.440. Nå ser alt ut til å være stabilt. Men takk for hjelpen folks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå