mathiasgabrielsen Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Vet ikke om denne er postet rett, men.. Hvilket insekt er dette? Har en liten invasjon av dette! Lenke til kommentar
douchebag Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Tror det er et saksedyr Vet ikke om det finnes mange underarter eller noe sånt... Lenke til kommentar
Galil Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Tror det er et saksedyr Vet ikke om det finnes mange underarter eller noe sånt... enten et saksedyr eller hussiriss Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Saksedyr Orden – DERMAPTERA. En vanlig art i Norge er Forficula auricularia Utseende Saksedyr * 14-23 mm lange med en tang i bakenden. * Hannen har krumme tenger, mens hunnen har rette. * Mørkebrun farge. Livssyklus * Hunnen legger rundt 30 egg i jorda. * Hunnen passer på eggene og yngelen til de skal forlate yngelkammeret. * Én generasjon per år. Levevis * De voksne individene er nattdyr og bruker sprekker og hulrom som gjemmesteder. Kan trenge inn i hus fra hagen hvor de lever av råtnende planterester. * Saksedyr er ufarlige, men tangen kan klype litt. Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Fint det lubben Men den på bildet har ikke saks! Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Fint det lubben Men den på bildet har ikke saks! Jo det har den, se bakpå krypet Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 De stikker utover/bakover, saksedyret har som illustrert på ditt bilde en tanglignende sak, jeg har sett masse både saksedyr og det dyret mathiasgabrie... postet bilde av, det er neppe samme. Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 (endret) De stikker utover/bakover, saksedyret har som illustrert på ditt bilde en tanglignende sak, jeg har sett masse både saksedyr og det dyret mathiasgabrie... postet bilde av, det er neppe samme. Det er fordi det er en hun De har rette tenger. Edit: Hun Han Endret 17. august 2009 av Lubben Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 (endret) synes krypet ligner et saksedyr når jeg ser på wikipedia bildet hvertfall. http://no.wikipedia.org/wiki/Saksedyr edit: der posta lubben wikipedia bildet av hunnen før meg gitt Endret 17. august 2009 av isaac elric Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå