Gå til innhold

Skjermkort drivere til min bærbare asus g2s

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har nå hatt min bærbare pc to år, jeg har brukt litt forskjellige skjermkort drivere, men de jeg har brukt mest er de driverne som følgte med pcen. Grunnen til dette er fordi jeg har fått problemer med spill og andre programmer etter jeg har installert nye drivere.

Mitt skjermkort er: GeForce 8600m GT 256mb.

Det spillet jeg spiller fortiden er heroes of newerth(lignenes dota, søk på youtube for klipp)

Det krever ikke stort av pcen men jeg tror jeg kan få det til å kjøre mer optimalt med nye drivere. Jeg har prøvd mange forskjellige drivere men finner aldri den rette til mitt skjermkort. Har vært inne på asus sine sider og funnet fram min modell men der lister de bare den driveren jeg allerede har som er versjon: 7.15.11.134. Jeg har vært på www.laptopvideo2go.com men der har de fullt av drivere og jeg vil ha den som funker best for meg å aner derfor ikke hvilken jeg skal ta... Jeg er ikke så veldig flink med dette her så jeg aner igrunn ikke hva jeg skal se etter. Jeg har ikke prøvd å laste ned fra nvidia sine sider ettersom de anbefaler meg å prøve på asus sine sider.

Noen som kunne hjulpe meg med dette?

Takk for alle svar :)

Mvh Sealine

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan trygt bruke Nvidia sine drivere. Jeg har 2 x Geforce 8800M GTX kort i min Dell bærbare, og har brukt Nvidia sine drivere fra dag en. Produsenter av bærbare er litt for late til å oppdatere skjermkort drivere til at jeg gidder å lete på Dell sin side.

Last ned fra Nvidia sin side, velg Geforce 8M series (Notebooks), velg OS, vet ikke om du har XP eller Vista, og installer driverne. Husk bare å fjerne de gamle driverne før du installerer de nye.

Lenke til kommentar

Tusen takk for ett bra svar :)

Jeg skal prøve de driverne som er på nvidia sin side og se hvordan det går. Åssen er det med dine drivere? Er du fornøyd eller er du på utikk etter nye?

Edit: Har installert nye drivere fra nvidia sine sider. Etter hva jeg ser nå ser det ut som pcen kjører dårligere, av og til ser det ut som jeg får fps lagg i windows. Det jeg mener da er at når jeg drar musen så "lagger" den bort over.

Er det noen som har andre tips?

Mvh: Sealine

Endret av -sealiNe-
Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt noen problemer med Nvidia sine offisielle drivere, så tenker ikke på å skifte. Selvsagt har tanken streifet meg å prøve drivere fra www.laptopvideo2go.com, brukte dem mye før på en Acer laptop jeg hadde, og hadde ingen problemer der heller.

Du kan prøve å laste ned Forceware 190.38 fra LaptopVideo2Go og installere dem. Dette er originale Forceware drivere med en modded .inf fil.

Last ned selve driverne og pakk dem ut (dobbelklikk på filen for at driverne blir pakket ut til Nvidia mappen), men IKKE installer dem enda. Last så ned den moddede inf filen (linken nederst) og kopier den til Nvidia mappen. Svar ja til å overskrive nv_disp.inf filen. Nå kan du installere disse Nvidia driverne.

Bare husk å avinstallere de gamle driverne først. Last ned og installer Driver Sweeper til å fjerne alle spor etter den gamle driveren før du installerer den nye. Etter at du har avinstallert de gamle skjermkort dirverne, restart laptopen i sikker modus og kjør Driver Sweeper. Merk av for Nvidia display driver og så vil programmet fjerne alle spor etter de gamle driverne dine. Restart laptopen og installer de nye driverne.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...