Gå til innhold

[Løst]Hvor lenge varer et barberblad?

Anbefalte innlegg

OK, litt som å spørre hvor lang en strikk er...

Bruker Gillette Fusion Power og lurer på hvor lenge dere andre bruker hvert blad.

Jeg er vel på ca. 3 uker før jeg skifter, kjøper de sammen med "biff" og glemmer da hvor dyrt det faktisk er.

Har normal+ skjeddvekst og barberer meg vel 8-9 ganger i uken.

Andre erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke så unaturlig stor hårvekst, men i ansiktet spretter det frem mørkt hår på 10-12 timer. Går det mer enn 24 timer, f.eks. en helg på hyttetur så kommenterer alle som kjenner meg det.

Jevnlig barbering fra jeg var 15-17 - og det er over 20 år siden.

Men tilbake til topic, hvor ofte skifter dere andre høvel?

Lenke til kommentar

OK, jeg skal lese den. Takk for tipset.

Er også klar over at det er forskjell på når det gjøres skikkelig og en dårlig barbering på 1-2-3.

Var hos en ekte barber og kona likte at jeg var glatt og myk som en baby - og det varte faktisk i nesten 2 døgn også.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vel, da har jeg blitt litt klokere på egenhånd.

Var litt som jeg først antok: "Hvor lang er en strikk"

Men "Jann-Ove" gjorde meg obs på tråden om "gammeldags" barbering og nå venter jeg på utstyret.

I den forbindelse må jeg bruke opp "Gillette" lageret mitt og skifter blad hver helg - og for meg så fungerer det meget bra.

Tidligere brukte jeg det gjerne i 3 uker, jeg tror at det ideelle ligger et sted mellom - 10-12 dager kanskje.

Dette er mye debattert på forum for "gammeldags" barbering og de avhenger veldig av skjeggvekst, bruk og type bladet - men for meg gjaldt dette den nye måten og "elektriske" fra Gillette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...