SilverCRX Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Hvordan kan man åpne porter for flere IP'adresser på denne ruter'n? Si at pc1 trenger port 5000-5500 og pc2 trenger port 4000-4500. Får i teorien til å gjøre det, men i praksis har det ingen effekt... Trenger jeg flere IP-adresser utad eller? Lenke til kommentar
JPT Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Er du sikker på at P650 står i ruting mode og ikke bridge mode? Hvordan tester du at portene er åpnet? For å være 100% sikker på at det er riktig, burde du få en kamerat til å teste fra internett siden og ikke teste fra LAN siden, for da er det et par ekstra ting man må ta høyde for. Men via webgrensenittet går du til SUA/NAT menyen og velger SUA Server der forwarder du porter og IKKE i meny 21 filter settings via Telnet. Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 12. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2003 Brukte www.pcfront.com for å teste om portene var åpne. ruting/bridge? aner ikke. gikk inn i nat-menyen, og valgte alternativet i midten... husker ikke hva det heter. det funker hvis jeg åpner alle porter for meg, men da funker ingen for ham. og vice versa. men - når vi prøver å åpne forskjellige porter funker det skjelden for den som ikke utfører åpningen... Vil det funke å slå av dhcp-funksjonen? Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Hvordan kan man åpne porter for flere IP'adresser på denne ruter'n? Si at pc1 trenger port 5000-5500 og pc2 trenger port 4000-4500. Får i teorien til å gjøre det, men i praksis har det ingen effekt... Trenger jeg flere IP-adresser utad eller? Hvilken levrandør har du? Om du har noen av de som videreselger telenor (tiscali, tele2, bluecom osv) så står modemet som standard i bridge modem. Det vil si at hver pc i nettet ditt får utdelt offesiell ip. Da trenger du ikke åpne noen porter i modemet siden alle allerede er åpene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå