Gå til innhold

Kan ikke koble til trådløst nett

Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel laptop fra 2002. En fujitsu siemens C1110D. Jeg rensa disken helt så den ble helt tom med et program. Så installerte jeg XP og det funker fint. Installerte så alle driverene som har med nettet å gjøre (dvs. chipset, WLAN, LAN osv.)

Jeg kobla med en nettverkskabel som jeg har i min stasjonære for å sjekke om jeg kom på. Det funka fett. Deretter skulle jeg prøve å komme på det trådløse nettverket vårt med det innebygde nettverkskortet i PC'n. Vel, jeg ser ikke noe symbol eller noe sånt på oppgavelinjen som har med trådløst nett å gjøre. Og hvis jeg trykker på nettverkstilkoblinger så kommer bare den som har med kabelnettet opp.

Dvs. at jeg kommer ikke på trådløst nett og jeg har ikke peiling på hvordan jeg skal komme på.

Noen flinke datafolk her som kan hjelpe meg? :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det funket helt utmerket før jeg reformaterte. Kan se i morgen. Oppdaterer posten da.

EDIT: ok, under nettverkskort så står det realtek RTL8139/810x family fast ethernet NIC.

Klikket på egenskaper -> driver -> driverdetaljer og jeg ser den er installert i system32.

Så driveren er der. Og det står Microsoft Windows Hardware Compatibility Publ. der så jeg tenker den funker med xp. Funka jo helt perfekt før jeg reformaterte.

Endret av KeeX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...