Gå til innhold

Bærbar PC som fungerer greit til spilling 6-7000,-

Anbefalte innlegg

Hei!

Har bestemt meg for å gå til innkjøp av min første laptop. Tenker på en slags all-rounder pc, men bør yte greit til spilling (bør dra WoW på max, TF 2, og Call of Duty greit). Budsjettet ligger på ca 6-7k, der 7k er absolutt max.

Noen kriterier eg har for pc'en er: 15-16" skjerm med minst 1366x768 oppløsning (17" vurderes men da med minst 1600x900), 4GB ram, minst 320GB HDD, HDMI, og eit relativt bra skjermkort.

Etter mye leting, studering og sammenligning har eg kommet fram til 4 alternativer, så med mindre noen har noen bedre forslag, vil eg gjerne ha tilbakemeldinger på disse:

Acer Aspire 6530G

Her ser det ut til at det er bra ytelse iforhold til prisen? Den dekker igrunn alle mine behov men er litt i tvil på prosessoren og skjermkortet. Den har også 8 cellers batteri, og det er vel bra?

Asus PRO61SL-6X153C

Igjen en PC som ser bra ut iforhold til prisen. Litt bedre prosessor, men kjipere design.

HP Pavilion dv6-1234

Denne pc'en ser jo igrunn perfekt ut spec messig. Veldig bra skjermkort og stor hdd, men er igrunn litt skeptisk til HP. Har lest at mange har dårlige erfaringer med dette merket. Den skal vere ganske bråkete men dog ganske kjølig. Noen som vet om skjermen er god på denne?

Acer Aspire 7735ZG

Denne pc'en hadde eg igrunn bestemt meg for, men begynte å lure på om 17" blir litt for stort. Kommer vel igrunn ikke til å drasse pc'en med meg så veldig mye men når det skulle vere nødvendig vil eg ikke at den er alt for stor og tung. Har dog lest at denne er relativt lett tatt størrelsen i betraktning, og blitt best i test på dinside.no.

Har også kommet over en annen PC av samme modell: 7735ZG, men denne har bedre prosessor (T6400). Vil det vere verdt det å betale 500kr ekstra for denne?

Så om ingen har bedre forslag her, hvilken av de nemnte bør passe mine behov best?

Takk på forhånd!

Endret av Shox-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til spill må du bare ha en Intel Core prosser. Core 2 Duo er mulig å kjøpe i den prisen du kan tilby. Også Nvidia grafikk kort er dominerende i spill bransjen. Ikke kjøp processer merket med "T" for det betyr mer varme utvikling og mindre batteri tid.

Lenke til kommentar

Det der ser absolutt ut som en bra PC iforhold til prisen, men syns den har litt kjip prosessor. Skjermkortet var jo greit. Men takk for forslaget.

Jeg har selv brukt mange pc-er og bærbare datamaskiner med Amd og Ati kombinasjon. Kan love deg at de ikke leverer samme ytelse som Intel og Nvidia kombinasjonen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...