Gå til innhold

[Løst]"Alternativ" dual boot

Anbefalte innlegg

Jeg har et spesiellt behov :-)

Ønsker å bruke jobbens bærbare til Windows 7, men IT-avdelingen blir ikke glade om jeg installerer og kjører dual boot, eller formaterer og bare har Windows 7... (Mao ikke mulig)

Jeg har googlet endel, og lurer på om jeg kanskje har funnet en løsning;

Kjøpe en ESATA "minnepinne", ta ut HD, installere Windows 7 og boote på den ved behov.

Tror dere dette vil gå? Kan det forstyrre senere boot fra HD? (HD har XP)

(Om ikke blir det å kjøpe en HD til og bytte av og til. Det er jo ikke så "sexy" :-))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

I tilfelle noen ramler innom denne tråden; Jeg endte med å kjøpe meg en ssd disk. Det er litt stress å bytte disk når jeg skal på møte med IT (så de ikke ser vilken Windows jeg har), men den nye disken med W7 booter PC'en på 3 sekunder! IT sitt oppsett med XP brukte på samme PC mellom 8 og 15 minutter :-(

Jeg er SÅ fornøyd!!!

Lenke til kommentar

Nå må du ikke glemme at IT-avdelingen din trolig ruller ut patcher, hotfixes og nye applikasjoner med jevne mellomrom.

Det kan være lurt å sette inn den gamle disken en gang i blant, koble deg på VPN og la PCen tankes mot IT-avdelingen. Litt kjedelig å havne akterut med softwaren din.

Bare et tips ;)

PS. At det tar lang tid å boote en jobb-PC er ganske vanlig. Det er trolig GPOer, oppstartsskript og logonskripts som skal kjøres, og dette tar naturligvis litt tid.

Endret av YellowCake
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...