ostring1 Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Jeg har et spesiellt behov :-) Ønsker å bruke jobbens bærbare til Windows 7, men IT-avdelingen blir ikke glade om jeg installerer og kjører dual boot, eller formaterer og bare har Windows 7... (Mao ikke mulig) Jeg har googlet endel, og lurer på om jeg kanskje har funnet en løsning; Kjøpe en ESATA "minnepinne", ta ut HD, installere Windows 7 og boote på den ved behov. Tror dere dette vil gå? Kan det forstyrre senere boot fra HD? (HD har XP) (Om ikke blir det å kjøpe en HD til og bytte av og til. Det er jo ikke så "sexy" :-)) Lenke til kommentar
ostring1 Skrevet 28. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2009 Jeg vet det er ferietid, men det er tiden vi som bryr oss om PC'er er på nett, ikke offline :-) Er det ingen som har noen kommentar? Jeg har ikke så veldig lyst på HD løsningen :-) Lenke til kommentar
ostring1 Skrevet 30. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2009 Jeg har gitt opp... Bestillte HD akkurat. Det er en løsning jeg vet vil virke. Selv om det er klønete og litt "u-nerdete" :-) Tråden kan lukkes... Lenke til kommentar
BorN Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Dessverre for sent svar nå, men hvis det er aktuelt med virtualisering, kan jeg anbefale VirtualBox. Lenke til kommentar
ostring1 Skrevet 3. august 2009 Forfatter Del Skrevet 3. august 2009 Takk for svaret BorN! Det ble ensomt her :-) Problemet med virtualisering er at det ikke utnytter "hele" PC'en... Jeg vil utnytte maskinen 100%, ikke bare teste Windows 7. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Tror ikke det skal være noe problem å boote fra minnepinne, men Windows 7 tar ganske stor plass, så det må nok bli en på mer enn 10GB. Lenke til kommentar
BorN Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Windows 7 RC-innstallasjonen tar 7,78GB rett etter installasjon, så du kan klare deg med en 10GB minnepinne med et nødsskrik, hvis du lagrer ting en annen plass Lenke til kommentar
ostring1 Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 I tilfelle noen ramler innom denne tråden; Jeg endte med å kjøpe meg en ssd disk. Det er litt stress å bytte disk når jeg skal på møte med IT (så de ikke ser vilken Windows jeg har), men den nye disken med W7 booter PC'en på 3 sekunder! IT sitt oppsett med XP brukte på samme PC mellom 8 og 15 minutter :-( Jeg er SÅ fornøyd!!! Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Nå må du ikke glemme at IT-avdelingen din trolig ruller ut patcher, hotfixes og nye applikasjoner med jevne mellomrom. Det kan være lurt å sette inn den gamle disken en gang i blant, koble deg på VPN og la PCen tankes mot IT-avdelingen. Litt kjedelig å havne akterut med softwaren din. Bare et tips PS. At det tar lang tid å boote en jobb-PC er ganske vanlig. Det er trolig GPOer, oppstartsskript og logonskripts som skal kjøres, og dette tar naturligvis litt tid. Endret 9. september 2009 av YellowCake Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå