Torsens Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 ABS lampa lyser i bilen så jeg har hatt bilen gjennom en sånn kontroll å det var abs sensoren ved venstre frem hjul som må skiftes. Jeg har kjøpt ny, sett hvordan den gamle ligger å det ser ikke ut som store problemet å skifte den. Den er jo bare en enkel elektrisk kobling som ligger litt under bilen å utskiftningav den gamle i navet. Er det bare å sette igang eller kan jeg støte på noen elektriske problemer eller no dritt underveis? Det er en Peoguet partner 2001, 1,4l. Om noen bare kan med egne erfaringer hadde det vært supert! Lenke til kommentar
gxi Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Skal vel gå greit. Bare å skru ut og skru inn. Hvis det er Bosch sitt system er det bare èn enkel bolt som fester sensoren. Kan være verdt å måle avstanden den står til kransen før du demonterer dersom den av justerbar slik at du kan få den nye på korrekt avstand. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Så lenge man vet hvilken sensor det er (noe som du vet her) så er bytte som regel en lek. Lenke til kommentar
Torsens Skrevet 27. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2009 Strålende, takk skal dere ha. Da skal jeg prøve å skifte den selv Lenke til kommentar
Freakeating Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Husk at du bør ha verktøy til å frese vekk rust fra hølet til sensoren, ellers er den nye rimelig umulig å få neddi Lenke til kommentar
gxi Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 (endret) Jeg vet ikke om det kan være problematisk å putte nedi den nye sensoren, men det er ganske viktig å smøre den inn med grease før den settes inn av varierende grunner. Endret 27. juli 2009 av gxi Lenke til kommentar
Torsens Skrevet 27. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2009 før jeg leste det siste her var det gjort. Jeg fikk den lett ut og lett nedi det gamle hullet MEN, jeg fikk ikke fettet den inn da. Visste ikke dette måtte gjøres. Er du sikker på at det er nødvendig, den er go godt dekket med gummi og plast mellom navet og selve føleren... Lenke til kommentar
eab Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Det er ikke nødvendig for funksjonen av sensoren. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Det er bare hvis du vil ha den ut igjen senere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå