sissy82 Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Heisann! Jeg klarte teorien 14 juli, så nå venter jeg på oppkjøringen. Har kjørt med samboeren min i 2 år og gleder meg masse til og kunne kjøre selv. Jeg sliter litt med og kjøre kjøre kjøreskole bilen for den er helt anerledes enn den jeg er vant til vanlig. Bor i nannestad kommune og har bodd i Moss før. Jeg har vurdert lenge om jeg kansje skal ta oppkjøringen i Moss. Men hvordan er kjørerutene der?? Og hvordan er kjørerutene i Lillestrøm? når er best og ha oppkjøringen på Lillestrøm? Hva sier sensoren i bilen? hvor mange feil kan man ha? Lenke til kommentar
Trafikkstudenten Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 (endret) Gratulerer! Kjørerutene bør inneholde varierte utfordringer. Jeg vet ikke om det er veldig stor forskjell på Moss og Lillestrøm, men jeg tror man blir mer komfortabel om man øver seg litt i det området/den byen oppkjøringen skal være i på forhånd. Når du har oppkjøring, kjører du med sensor, som har dette som jobb. Du kan også be om å ha med trafikklæreren din i baksetet. Det finnes noen retningslinjer sensor skal følge, og det finnes både gode og dårlige sensorer. Som regel er det bare de dårlige vi hører om, derfor tror jeg ikke du trenger være redd for å få en dust som sensor (min sensor ble kalt "strykejernet"). Jeg husker ikke i hodet hvilke 5 eller 6 kriterier de vurderer, og som du får skriftlig tilbakemelding på. Det er en helhetsvurdering om man består eller ikke. Noe av det viktigste er det som skjer etter kjøreturen, når sensor spør hva du synes om kjøringen din. Det er et godt tidspunkt å begynne å bli ærlig på. Sensor vet at stressede sjåfører gjør flere feil, så de kan godt finne på å småprate litt og ufarliggjøre situasjonen for at du skal bli mer komfortabel. Lykke til! Endret 27. juli 2009 av Trafikkstudenten Lenke til kommentar
Vidalon Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Jeg hadde selv "strykejernet" her i byen som sensor, men ikke kan jeg skjønne hvordan hun har fått det kallenavnet. Meget blid dame, og jeg fikk lappen uten en eneste feil. Både Moss og Lillestrøm har mindre lette og lette ruter. Men uansett har det egentlig lite å si. Kan du kjøre så behersker du de ulike situasjonene godt. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Jeg tok oppkjøring i lillestrøm, var ikke noe problem det. Det vil si at de fleste kjørerutene går jo utenfor lillestrøm men, jeg tok motorveien inn mott byten og riksvei 4 tilbake. Stod uten problemer, var mye lettere en det jeg trodde. Hadde en ung kar, veldig hyggelig og jeg var ikke stresset eller noe under oppkjøringen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå