Gå til innhold

Konfirmasjonsdress, noen tips?


Anbefalte innlegg

Hei, da skal jeg konfirmeres etter sommerferien og skal ut og se på dresser nå og lurer på om dere har noen tips.

Jeg er 190cm høy og tynn, så kunne tenke meg en slim dress...

Sko har jeg fra før.

Vil helst ha en grå/sort dress med striper ( vil helst ikke ha striper som syntes sånn veldig godt )

Skal kjøpe den i Oslo sentrum evt. sentre som Strømmen,Stovner,Metro etc..

Merke er ikke så viktig og prisen skal ligge på 1500 max, så ikke noe dyr dress det er snakk om ..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For 1500 kr er det vel kun et par butikker som kan levere dresser til. Ta en titt innom Dressmann iallefall, de har en god del dresser innenfor denne prisklassen. Jeg opplevde dog at det passet dårlig til meg og var generelt for store. Alternativt kan du ta de med til en skredder, men det koster en god del. HM sine dresser tror ligger på mer enn 1500, det samme tror jeg andre butikker gjør.

Lenke til kommentar

1500 er absolutt i det nedre sjiktet. Som regel du må ofte ut med litt mer. Er du fullt utvokst kan du gjerne legge en god slump penger i dress. Dog, de færreste er vel fullt utvokst som 15-åring. Jeg opplever av passformen til dressene på Dressmann ikke passer meg overhodet.

Lenke til kommentar

Vil absolutt anbefale deg å legge inn et par hundrelapper mer og gå for H&M. De er overlegne både i kvalitet og passform i det nedre prissjiktet. Zara er vel en grei nr 2. Hva enn du gjør, hold deg unna Dressmann, hvis du ikke har lyst til å ende opp med å se ut som bestefaren din.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om eller hvor du får tak en pen slim dress til 1500 kroner. Men jeg vet hvordan jeg ville hatt min konfirmasjonsdress om jeg fikk velge om igjen.

 

Jeg ville valgt en grå dress, ikke mørk grå og ikke lys grå. Eventuelt med svake striper eller ruter. Og en hvit umønstret skjorte med ganske rett krage. Og et enkelt sort slips uten noe på. Med svarte sko og et enkelt svart belte skulle dette bli ganske pent og ikke for mainstream fordi de fleste vil ha svarte dresser.

 

:)

Lenke til kommentar

Jeg hadde en dress fra H&M (Som for øvrig var min første dress), som jeg hadde i et par år, og den så fortsatt relativt ny ut siste gangen jeg brukte den, så i de lavere prisklassene er H&M, som fkm sier, nok det beste alternativet.

 

Akkurat konfirmasjonsdressen ville jeg nok legge litt mer i, min kostet ca 5000 (+ skjorte, sko, belte og sløyfe), og var langt ifra den dyreste jeg så på da jeg var ute og så etter dress med min far. Men dette er selvsagt snakk om prioriteringer, og da ville jeg ha anbefalt H&M ja.

 

Råder deg også til å styre unna sort pinstriped dress med lyseblått slips, noe 80% av guttene kommer til å ha.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Om du ikke har funnet dress enda, evt andre som er i samme situasjon vil jeg også anbefale House of Singles i Kirkegata i Oslo. Fine dresser til en kanskje enda bedre pris. Gikk inn på Outlet-delen, kom ut på 5 minutter med en perfekt blazer til den nette sum av 600. Riktig nok forrige kolleksjon, men jeg ser ikke så godt forskjell på dressnitt og søm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...