a_aa Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Adapteroppsumeringstråden er jo ikke oppdatert på en stund, men tidligere var det i hvertfall ikke en fullgod løsning på plass - kun vidåpen blender tilgjengelig. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Hva skjer med E-3? Er det i ferd med å bli faset ut? Verken Japan Photo eller Fotovideo selger det via nettbutikkene sine lenger. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Ingen som vet, men det håpes og spekuleres i en oppfølger. Dog ingen som vet noe konkret. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 (endret) Er det jeg som er dårlig på google-søkene mine, eller har Olympus vært svært tilbakeholden med planer/roadmaps?Skulle likt å sett en erstatning til e520.... Endret 7. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Er det jeg som er dårlig på google-søkene mine, eller har Olympus vært svært tilbakeholden med planer/roadmaps? Skulle likt å sett en erstatning til e520.... Det er nok Olympus som er tilbakeholdne. Intens fokus på µ-4/3 og finanskrisen har nok litt av skylden. Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Litt på kanten kanskje, men Will It Blend ? Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Er det jeg som er dårlig på google-søkene mine, eller har Olympus vært svært tilbakeholden med planer/roadmaps? Skulle likt å sett en erstatning til e520.... Virker som Olympus har flyttet fokus over på PEN serien nå om dagen, de ville jo ikke gi speilrefleks til nylig sammenligningstest, men heiv med en PEN modell istedet. En hyggelig bekjent og proff fotograf som jeg har såvidt nevnt tidligere er Olympus bruker, og var i Berlin for en tid tilbake - her kan man se ett av resultatene av dette: http://www.olympus.co.uk/consumer/pen_e-pl1.htm#tarjei Lenke til kommentar
Mystogan Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Må nesten nevne farlig gode tilbud på noen Olympus-objektiver. Olympus 50-200 SWD til rundt 6000 inkludert frakt og moms, mot 11 000 her i Norge. Olympus 14-35 til rundt 11 500 inkludert frakt og moms, mot 19 000 i Norge. De kjører noen andre tilbud også, men disse må være de beste i forhold til norske priser. Her er en liste over resten av vårtilbudene (for amerikanske butikker). Lenke til kommentar
kapteinkrykke Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Firmware update til PENkameraene neste uke! sjekk link. her Oppsumering -15% raskere autofocus og bedre treffsikkerthet på auto focus tracking -LCD'en kan nå vise instillinger og bilder mens vf2 er i bruk. -samt noe compabilitetsgreier med 9-18 og 14-150 som kommer snart. Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Takker for heads up! Her er en til: dpreview har testet 9-18mm for µ4/3. Lenke til kommentar
HappyStabby Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Fikk bestillt meg ett Olympus OM-System Zuiko MC Auto-S 50mm f/1.4 i øyensynlig god stand, skal bli en interessant sak å leke seg med Lenke til kommentar
8ruk3rn4vn Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 HappyStabby: Har tilsvarende og tror virkelig du kommer til å kose deg. Spesielt hvis du er glad i å ta portretter. Er det flere her som har HLD-5 batterigrep til E-620? Reagerer på at det kun er glatt plastikk der hvor høyre tommel hviler. Savner virkelig gummioverflate der. Et kjekt DIY-prosjekt kanskje. Lenke til kommentar
HappyStabby Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 (endret) HappyStabby: Har tilsvarende og tror virkelig du kommer til å kose deg. Spesielt hvis du er glad i å ta portretter. Hadde tenkt det som ett portrett/natt objektiv , Men det kan vel ta sin tid før det dukker opp. Er jo noen islendinger som forsøker å dra inn forsikringspenger med å fyre på ei øy. Så er vel dårlig med flyvende saker som kommer med pakker fra statene:-D Er det noe annet av den eldre OM optikken som er å anbefale? Endret 18. april 2010 av HappyStabby Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Er det noe annet av den eldre OM optikken som er å anbefale? OM Zuiko testet på E-P1. Lenke til kommentar
HappyStabby Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Nå er prisen på E-30 med kit 14-42 nede i 5999 (april tilbud på Japanfoto) NÅ begynner den å bli billig. Betalte 6999 (kit +batterigrep) for mitt i mars. Lenke til kommentar
ramses Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 E-P1. Hjulet bak ved fireveisvelgeren er forferdelig å bruke. Får det nesten ikke til. Flere som har det slik eller er det bare meg. Ser ut som de har samme løsning på E-P2. Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Flere som har det slik eller er det bare meg. Det er nok ikke bare deg, mange har vært en smule kritisk til det hjulet - blant annet jeg tidligere i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1135601&view=findpost&p=14507423 Får håpe det blir bedre løsninger etterhvert Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 E-P1. Hjulet bak ved fireveisvelgeren er forferdelig å bruke. Får det nesten ikke til. Flere som har det slik eller er det bare meg. Ser ut som de har samme løsning på E-P2. "Men det som irriterer aller mest er det lille hjulet på baksiden av kameraet. Det er ikke at det ikke fungerer, det er nærmest at det fungerer for godt. Mye av problemet er at det både fungerer som et hjul og som fireveiskontroller, og hver av de fire retningene fører til snarveier. En konsekvens av dette er at man alt for ofte ender opp med å endre ISO, hvitbalanse eller skuddtakt når man prøver å endre lukkertiden. Og det er ikke ideelt. " Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 For de som er interessert. Photozone har testet Panaleica 25. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå