Wackee Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Eg har denne og den er fantastisk: http://tysonrobichaudphotography.wordpress.com/tt-camera-straps/ Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Takk for tips, er den av skinn? Og jeg må innrømme jeg faktisk synes den virker litt lang? Har såpass små hender at selv den korteste virker litt diger. (ihvertfall i skinn som er litt stivt) Den er i skinn ja. Men, det henger på en O-ring som gjør at man kan stramme inn så den sitter fast og fint på håndleddet og aldri vil skli av. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Takk for tips, er den av skinn? Og jeg må innrømme jeg faktisk synes den virker litt lang? Har såpass små hender at selv den korteste virker litt diger. (ihvertfall i skinn som er litt stivt) Den er i skinn ja. Men, det henger på en O-ring som gjør at man kan stramme inn så den sitter fast og fint på håndleddet og aldri vil skli av. Joda, men med et stivt materiale som skinn, så er jeg litt redd for en sånn stor sak blir litt krøkkete med ett så lite kamera? AtW Eg har denne og den er fantastisk: http://tysonrobichaudphotography.wordpress.com/tt-camera-straps/ Ser fint ut, men akkurat over 200-kroners-grensa AtW Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Joda, men med et stivt materiale som skinn, så er jeg litt redd for en sånn stor sak blir litt krøkkete med ett så lite kamera? Jeg har aldri tenkt over at den er stor og krøkkete til mitt e-m5. Men, hver sin smak. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Joda, men med et stivt materiale som skinn, så er jeg litt redd for en sånn stor sak blir litt krøkkete med ett så lite kamera? Jeg har aldri tenkt over at den er stor og krøkkete til mitt e-m5. Men, hver sin smak. Hvor stivt er det da? Kan man bunte det sammen som tekstil, eller er det ganske lite formbart? AtW Lenke til kommentar
roar1961 Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 På ebay finner du mye, jeg har kjøpt av et merke som heter theFoto og de lever foto straps i veldig mange varianter. Du vil ha en liten og kort, hva med denne? http://www.ebay.com/itm/theFoto-Leather-Camera-Finger-Strap-for-Compact-Mirrorless-Camera-Brown-/120857024783?pt=US_Camera_Straps_Hand_Grips&hash=item1c23a3d90f Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Eg har denne og den er fantastisk: http://tysonrobichaudphotography.wordpress.com/tt-camera-straps/ Ser fint ut, men akkurat over 200-kroners-grensa -- Han har ein som sender fra Italia til kunder i Europa, han skrifer Gift på pakken etter oppfordring. AtW Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Hvor stivt er det da? Kan man bunte det sammen som tekstil, eller er det ganske lite formbart? Tja, vanskelig å forklare. Det er ikke myk som en tråd, mer som et tykkere tau eller som en lakrisstang kanskje. Man kan fint bøye og bevege på den. Det jeg liker med den er at den er bygget veldig solid, så jeg er aldri redd for at den skal ryke eller skli av hånden samtidig som den er beveglig nok til å ikke komme i veien og behagelig nok til å ha kameraet hengende etter den over tid. Lenke til kommentar
birk88 Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Og da ble det en OMD EM1 på meg også. Sammen med batterigrepet (kampanje), og Oly 12-40 2.8. Skumle disse tilbudene. 3 Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 The Camera Store har testet speiløs AF mot D4s Stusser litt ved valgene, hvorfor har de ikke tatt med middelklasse-speilrefleks som f.eks Nikon D7100 eller Canon 70D/7D i sammenligningen? Blir vel ekstremt å kun ha med et av de dyreste speilrefleksene som lages - i tillegg blir det da litt latterlig å poengtere prisnivået når de selv kun har tatt med priskongen og ingen andre. Er det jpg eller raw? Det er nemlig stor forskjell på hva bufferen klarer ta unna av råfiler kontra jpg. Jeg savner og en oppstilling over hvor mange bomskudd det ble fra hvert kamera (dog handler den typen fotografering og om en smule flaks selv om kontrastene burde være gode og store i volum for å sette fokus i den brukte setting - sykkelen dekker jo mye av bildeflaten og avstanden er kort) - samt en lignende test i svakere lys. Ellers bør jo speilløsfolket være rimelig happy med dette nivået som er brukbart nok for flere vil jeg tro. Tor Lenke til kommentar
Catlun Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Nå tror jeg at jeg endelig har bestemt meg for å kjøpe et Olympus OM-D E-M10. Jeg har ikke særlig mye erfaring med fotografering, bortsett fra mange år med hverdagsbilder tatt med kompaktkamera. På den nettsiden jeg skal bestille fra, står kameraet oppført med både 14-42/3,5-5,6 II R og 14-42/3,5-5,6 EZ til to forskjellige priser. Kan noen si hva som er forskjellen på disse? Lenke til kommentar
birk88 Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 EZ objektivet er mindre. Type pancake. R objektivet er noe større. Optisk kvalitet kan du søke og sjekke selv, men pancake objektiver er ofte mer anvendelige. Kjøper du bedre (og større) objektiver senere, så vil et pancake objektiv alltid være greit å ha. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 31. mai 2014 Del Skrevet 31. mai 2014 Jeg har EZ-varianten og er veldig fornøyd, det er mye bedre enn jeg hadde forventet. Lenke til kommentar
se# Skrevet 31. mai 2014 Del Skrevet 31. mai 2014 The Camera Store har testet speiløs AF mot D4s Stusser litt ved valgene, hvorfor har de ikke tatt med middelklasse-speilrefleks som f.eks Nikon D7100 eller Canon 70D/7D i sammenligningen? Jeg kan selvsagt ikke svare for The Camera Store, men sier jo at de har valgt "det beste" å sammenligne med og da er det D4s eller 1Dx som gjelder. Nå er det autofokus de primært tester og da spiller det ikke så stor rolle om det er med JPG eller RAW selv om RAW selvsagt krever større buffer. Testen de gjør er vel heller ikke så ekstremt krevende i fohold til for eksempel fuglefotografering og andre typer actionfoto med mindre forutsigbarhet så jeg vil tro D7100/70D/7D ville klart denne testen omtrnet like godt som D4s. Men uansett hvordan man ser på det så viser testen deres at speilløse nå fikser action vesentlig bedre enn de første generasjoenene gjorde og følgefokus som har vært et av de store ankepunktene mot speilløse er et mye mindre problem enn før. Personlig synes jeg speilrefleks fortsatt er førstevalget for action, men for det store flertallet er speilløst nå bra nok. 1 Lenke til kommentar
Bringisen Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 Har vært på en MC tur i helgen og det var befriende å ha med det lille OM-D EM-10 og et knippe små objektiver. Bildene blir flotte og i slikt pent vær står ikke kvaliteten tilbake for 5D MkIII til skjermvisning. Eneste forskjell jeg ser på 16mp bildene kontra 22mp bildene er litt renere detaljer i bladverk og fjerne detaljer. Ingen stor deal, men ser at det er en forskjell noen ganger der. Ser også at 5D'en ser ut til å kunne fange litt flere detaljer når mørket faller på. En siste ting jeg ikke er helt sikker på er forskjellen mellom høyde/breddeformatet de to systemene seg i mellom. Noen ganger liker jeg Mft formatet, men ser at et landskapsbilde blir mer likanes i breddeformatet fra 5D'en. Mulig dette er en tilvennings sak, men lurer på hva andre synes om dette ? Synes dere at landskapsbilder i 3:2 formatet er like tiltalende ? Alt i alt fremdeles godt fornøyd med Olympus systemet, spesielt at det er så lite og hendig, samt at brukervennligheten fremdeles er tilstede. Overraskende god bildekvalitet størrelse og pris tatt i betraktning. Det er bare av og til at jeg vurderer å tenke på et 6D hus til landskapsbildene. Har liggende et 85mm f1.8 enda, men ikke vidvinkel. Alt ble solgt sammen med 5D'en :-) Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 Det er bare av og til at jeg vurderer å tenke på et 6D hus til landskapsbildene. Har liggende et 85mm f1.8 enda, men ikke vidvinkel. Alt ble solgt sammen med 5D'en :-) Jeg trives bedre med 16:9 enn 4:3, men synes kvaliteten på min E-M5 er god nok til at jeg glatt cropper ved behov. Eneste grunn til at jeg innimellom drar frem min 5D mk2 er at jeg innimellom vil ha ekstra tynn DOF. Lenke til kommentar
Bringisen Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 Det er bare av og til at jeg vurderer å tenke på et 6D hus til landskapsbildene. Har liggende et 85mm f1.8 enda, men ikke vidvinkel. Alt ble solgt sammen med 5D'en :-) Jeg trives bedre med 16:9 enn 4:3, men synes kvaliteten på min E-M5 er god nok til at jeg glatt cropper ved behov. Eneste grunn til at jeg innimellom drar frem min 5D mk2 er at jeg innimellom vil ha ekstra tynn DOF. Ja det er jo en mulighet. Men endrer du innstilling til 16:9 i kameraet eller cropper du etterpå ? Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 Ja det er jo en mulighet. Men endrer du innstilling til 16:9 i kameraet eller cropper du etterpå ?Jeg cropper etterpå - da er jeg friere til å velge format fritt. Mine bilder havner som oftest på nett, på bilderammer, på flatskjerm eller i bildebøker. Ikke med noen av de stedene er jeg låst til et gitt format. Det er bare de få bildene jeg skal ha på veggen som croppes til et eksakt format. Lenke til kommentar
~ David ~ Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 (endret) Kan noen si hva som er forskjellen på Digital-versjonen og de to andre her? www.japanphoto.no EDIT: Og har noen en idé om hvorfor sølvutgaven av 'ikke-Digital-versjonen' er så mye billigere enn den sorte? Endret 1. juni 2014 av ~ David ~ Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 Kan noen si hva som er forskjellen på Digital-versjonen og de to andre her? www.japanphoto.no EDIT: Og har noen en idé om hvorfor sølvutgaven av 'ikke-Digital-versjonen' er så mye billigere enn den sorte? Den til venstre er til Four Thirds, ikke Micro Four Thirds. Sølvutgaven av de to til høyre er på tilbud. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå