Wackee Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Det står oppgitt ei battertid på 230 bilder på GM1. No tok eg ein timelapse på 250 bilder i RAW + jpeg Fine, og har framleis 3/3 streker igjen. Har Panasonic virkelig underdrivet så mykje? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Det koster å bruke skjerm, blits og autofokus, som alle er med i standardkravene - hvis du ikke bruker disse får du lenger batterilevetid. Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Sjølvsagt! Brukte ikkje blits og autofokus, tjente nok litt på det. Er det forresten mulighet å lade kameraet eller bruke AC adapter mens man tar timelapse? Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Er skjermen deaktivert eller ser du hvert bilde under timelapsen ? Min erfaring utendørs i dagslys har vært rundt det oppgitte men da er selvsagt skjermen veldig mye brukt og det samme autofokusen. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 GM1 kan man koble til stikkontakten ved hjelp av ett adapter. http://www.bhphotovideo.com/c/product/1018057-REG/panasonic_dmw_dcc15_dc_coupler_for.html Anbefaler også å alltid bla i de første sidene av en bruksanvisning da den går igjennom alt av tilkoblinger og hovedfunksjonene. Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Skjermen var ikkje deaktivert under timelapsen. Eg såg kvart bilde samt livebilde mellom kvar eksponering. Som nemnt var det manuell fokus i manuell modus. Takk! Kan ikkje hugse å ha sett den i bruksanvisninga. Lenke til kommentar
kjellst Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Ellers fornøyd med GM1 ? Er på utkikk etter et ekstrakamera i tilleg til Nikon d800. Et kamera å ta med på turer, sykling, selskap etc. Størrelsen virker forlokkende. Virker som å ha bra iso egenskaper også Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Jeg vurderer også å kvitte meg med EM-5 til fordel for GM1 som turkamera og til småoptikk. EM-5 er litt for lik størrelsen til A7R jeg har og da blir det som oftest til at jeg tar med FF kamera, men med GM1 så blir pipen en annen. http://camerasize.com/compare/#491,488 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Jeg er kjempefornøyd med Lumix GM1, det er så lite at man tror det ikke før man faktisk holder det i hånda. Har faktisk hatt "oppfriskning" på det tidligere i dag gått gjennom alt av menyer og oppsett da fått brukt det mindre enn planlagt pga mye studiofotografering, men er ikke været helt på tur i morgen så skal blir det med ut på tur igjen. Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Eg er også veldig fornøygd med min GM1. Den er statta min gamle Nikon D3000 og Panasonic GH2. Eg syns den er bedre på nesten alle måter, det einaste eg savner litt er Viewfinder, men det har ikkje vert eit stort problem. Både bilde og video er topp. Lenke til kommentar
kjellst Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Høres bra ut Eneste negative kan da være batteritiden og td søker. Men en kan ikke få i pose og sekk Kvaliteten på bidlefilene er bra nok til utskrift i størrelse som 30x40 ? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Har printet bilder fra GH2 som har samme oppløsning som GM1 i 75x50. Det ser bra ut, og GM1-sensoren har enda et hakk bedre bildekvalitet enn GH2. Lenke til kommentar
kjellst Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Høres veldig bra ut Bruker dere kit objektivet eller har dere invistert i noe mer lyssterkt ? evt hva som anbefales ? Ikke behov for mye tele Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Eg bruker kitobjektivet mykje, det er det beste kitobjektivet eg har brukt. I tillegg brukar eg 25/1.4 ein god del. Fantastisk objektiv. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Olympus 17mm 1.8 står montert på GH2'en min 90% av tiden. Lyssterkt, kompakt, god bildekvalitet, rask autofokus og en brennvidde som passer til "alt". De eneste gangene jeg bruker noe annet er når jeg trenger mye vidvinkel (da bruker jeg 7-14mm), når jeg trenger mye tele (da brukes 14-140mm) eller når jeg vil ha veldig tynn dybdeskarphet (da brukes 45mm 1.8). Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Da har hjulet på grepet til Olympus OM-D E-M5 funnet det for godt å løsne, dette er vel samme som står på selve huset som har en historie å løsne når det selv vil. Noen som har opplevd dette og fikset dette selv, tenker på type lim feks som benyttes. Lenke til kommentar
Svein Wilhelm Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Hvordan er egentlig skjermen til GM1, funker den i sollys? Lenke til kommentar
Sungodt Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 (endret) Da har hjulet på grepet til Olympus OM-D E-M5 funnet det for godt å løsne, dette er vel samme som står på selve huset som har en historie å løsne når det selv vil. Noen som har opplevd dette og fikset dette selv, tenker på type lim feks som benyttes. Opplevde at det bakre kontrollhjulet løsnet og ble borte mens jeg var ute og gikk. Fikk ordnet det på garanti. Endret 27. mars 2014 av Sungodt Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 Har en kamerat som fikset det, så nå får jeg håpe det henger sammen en stund til ! Lenke til kommentar
lma Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 Noen som vet om vekten til Olympus 40-150mm f/2.8 har blitt kjent? Er litt fristet av JPs tilbud på Panasonic 35-100mm f/2.8 denne helgen - det veier lite og er forholdsvis kompakt. Men Olympus 40-150/2.8 frister litt mer om den ikke blir alt for tung.. Har sett youtubefilmen og lest litt hos bestmirrorlesscamerareviews.com, men uten å komme noe nærmere et vektanslag Kom over et forum hvor noen anslår rett under 1 kg, men det er kun gjetting (håper den blir en del lettere enn det). - L Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå