Simen1 Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Mirrorlessrumors melder om ennå mer nytt glass til mFT, Sony E og Fuji X og Canon EOS M: - HandeVision Ibegon 12mm f/2,8 for APS-C, 600 US$. - HandeVision Ibelux 40mm f/0,85 for APS-C, 2000 US$. Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Trenger man egentlig mer optikk til mFT? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Trenger man egentlig mer optikk til mFT? Ja, personlig har jeg ett par ting jeg savner, men samtidig så holder jeg med unna "tredjeparts" uten AF osv, så det begrenser vel mulighetene mine. AtW Lenke til kommentar
lma Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Hei alle! Skal ta en del portrettfotografier og vil gjerne ha råd og innspill fra Olympus-/Panasonic-brukere når det kommer til blitsoppsettet. Om noen av dere vil komme med innspill ville jeg satt pris på det Har laget en egen tråd her. - L Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Trenger man egentlig mer optikk til mFT? Tilt+shift og makro med lang brennvidde er det ikke mye av enda... Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Noen som vet når gh4 kommer i butikkene? Og tror dere gh3 vil gå ned mye i pris når gh4 kommer, eller blir 4ern mer et supplemang for de som vil filme i 4k? Lenke til kommentar
se# Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Panasonic har tidligere faset ut forrige GH-modell når ny har dukket opp. For meg ser et ikke ut til å være så store forskjeller fra GH3 til GH4 at det skulle være noen grunn til å beholde GH3, men hvis de har stort lager av GH3 vil de selvsagt selges i parallell en periode. Lagerstatus er det nok bare Panasonic som kjenner, men jeg ville i utgangpunktet forventet ganske rask utfasing av GH3. Lenke til kommentar
oysteitm Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Hei alle! Skal ta en del portrettfotografier og vil gjerne ha råd og innspill fra Olympus-/Panasonic-brukere når det kommer til blitsoppsettet. Om noen av dere vil komme med innspill ville jeg satt pris på det Har laget en egen tråd her. - L Har svart i den andre tråden, men kan legge inn her også (i tilfelle andre lurer på det samme): Du kan jo gå for Yongnuo 560 III (som har innebygget radiomottaker) De får ufattelig mye skryt, samt at de er rimelige (ca. 70 dollar). Det er speedlight-bliser, ikke studiolys. Se bl.a. her: http://www.thephoblo...ongnuo-560-iii/ http://www.thephoblo...-their-flashes/ De er helmanuelle (som alltid er ønskelig) og funker med Olympus (jeg har selv Canon-utgaven av blitsen og Olympus OMD EM5)! De trigges lett med Youngnuo RF 602 eller 603 (ca. 20-30 dollar) Da er iallefall budsjettet godt innenfor, samt at det ikke er noe "kina-kopi-drit", men skikkelige blitser 1 Lenke til kommentar
K-O Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Merkelig hvor lenge priser skal være kunstige høye her til lands,feks :Olympus E-P5... i Norge koster det ca 8000kr for huset,resten av verden ca $719-749 er lik ca 4300-4500 norske kroner ??? Hvorfor Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Merkelig hvor lenge priser skal være kunstige høye her til lands,feks :Olympus E-P5... i Norge koster det ca 8000kr for huset,resten av verden ca $719-749 er lik ca 4300-4500 norske kroner ??? Hvorfor Ikke resten av verden - det er stort sett i USA og deler av Asia det er så billig. Lenke til kommentar
lma Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 Hei! For de som har ventet på Olympus M.Zuiko Digital 25mm f/1.8 så finnes den nå i sort utgave på lager hos - Japan Photo nettbutikk - Fotovideo (nett/butikk) Ser ut til at det tar litt tid før versjonen i sølv kommer. Bestilte selv et eksemplar i dag - gleder meg til å prøve det! - L Lenke til kommentar
Sungodt Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 slrgear har testet Olympus 25mm f1.8: http://slrgear.com/reviews/showproduct.php/product/1685/cat/14 Ser ikke ut til å være stor forskjell mot PanaLeica 25mm, så hvis du ikke trenger 2/3 så er det ingen grunn til å betale nesten det dobbelte for PanaLeica. Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 Det stilles tvil om at pana 25 virkelig er 1.4. Har ikke fått med meg konklusjonen der. Lenke til kommentar
lma Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Det stilles tvil om at pana 25 virkelig er 1.4. Har ikke fått med meg konklusjonen der. Om det er sammenligningen til Robin Wong du tenker på kan den inneholde noen bias. Den er diskutert litt her. Blir uansett spennende å se når det kommer litt flere tester - L Lenke til kommentar
Sungodt Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Det stilles tvil om at pana 25 virkelig er 1.4. Har ikke fått med meg konklusjonen der. Om det stemmer er det jo ingen grunn til å kjøre Leica. Nesten så jeg får lyst til å selge min 25mm, og kjøpe Olympus i stedet. Sikkert noen som vil betale mer for et brukt objektiv med bokstavene L E I C A enn et nytt uten Lenke til kommentar
oysteitm Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Det stilles tvil om at pana 25 virkelig er 1.4. Har ikke fått med meg konklusjonen der. Om det stemmer er det jo ingen grunn til å kjøre Leica. Nesten så jeg får lyst til å selge min 25mm, og kjøpe Olympus i stedet. Sikkert noen som vil betale mer for et brukt objektiv med bokstavene L E I C A enn et nytt uten Det stilles tvil om at pana 25 virkelig er 1.4. Har ikke fått med meg konklusjonen der. Om det er sammenligningen til Robin Wong du tenker på kan den inneholde noen bias. Den er diskutert litt her. Blir uansett spennende å se når det kommer litt flere tester - L Han som "tester" jobber for Olympus... Han presiserer riktignok dette i introen, men det er allikevel god grunn nok til å ta den såkalte konklusjonen med ei bøtte salt Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Om det stemmer er det jo ingen grunn til å kjøre Leica. Nesten så jeg får lyst til å selge min 25mm, og kjøpe Olympus i stedet. Sikkert noen som vil betale mer for et brukt objektiv med bokstavene L E I C A enn et nytt uten Husk å sjekke kildene. Dessuten er det flere parametre enn bare blendertall - Panaleica 25/1.4 er heller skarp i senter.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Ennå mer mFT-optikk på vei. Kilde. Denne gang med AF og f/1,0. Riktignok bare patentert så det er nok en god stund til de havner i butikken om de gjør det noen gang. 12/1,0 (egentlig 12,7/1,05 eller 12,7/1,00) 14/1,0 (egentlig 13,99/1,00 eller 14,27/1,00) I tillegg patenterer de et bar optiske konstruksjoner for ennå mindre sensorer. Se kilde-linken. Lenke til kommentar
eks Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 En liten sammenlikning mellom Olympus 25/1.8, Panasonic 25/1.4 og Voigtländer 25/0.95. Interessant med tanke på at førstnevnte koster litt i overkant av halvparten av de to andre. Tror nok at jeg ender opp med en slik en på sikt. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 En liten sammenlikning mellom Olympus 25/1.8, Panasonic 25/1.4 og Voigtländer 25/0.95. Interessant med tanke på at førstnevnte koster litt i overkant av halvparten av de to andre. Tror nok at jeg ender opp med en slik en på sikt.Ærlig talt - bilder til pikselpeeping tatt på ISO 3200? Og med forskjellige lukkertider - 2x 1/60 og 1x1/50? Fjollete. Bruk laveste kalibrerte ISO og samme lukkertid. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå