wailer Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 noen som har noen ide om nårolympus om-d e-m6 kommer til og bli hvist fram for første gang? Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 (endret) noen som har noen ide om nårolympus om-d e-m6 kommer til og bli hvist fram for første gang? Følg med her: http://www.43rumors.com/ , de pleier å fange opp det meste av rykter/nyheter..., og dette og hint havner også ofte i denne tråden her på Akam; https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1486272&st=60 Endret 31. juli 2013 av smort1 Lenke til kommentar
wailer Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Følg med her: http://www.43rumors.com/ , de pleier å fange opp det meste av rykter/nyheter..., og dette og hint havner også ofte i denne tråden her på Akam; http://www.diskusjon...c=1486272&st=60 tusen takk Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Panasonic har lansert GX7 : http://www.dpreview.com/news/2013/08/01/panasonic-lumix-dmc-gx7-first-impressions-review Den har innebygd evf som kan tiltes og det som jeg synes er mest interessant er at det er innebygd bildestabilisering. Tro om dette betyr at Panasonic vil komme med dette i alle fremtidige kamerahus? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Panasonic har lansert GX7 : http://www.dpreview....ressions-review Den har innebygd evf som kan tiltes og det som jeg synes er mest interessant er at det er innebygd bildestabilisering. Tro om dette betyr at Panasonic vil komme med dette i alle fremtidige kamerahus? Håper det, det hadde vært mye bedre om pana gikk for stabilisering i huset også. Ellers er GX7 det mest interessante kameraet panasonic har lansert til mFT i mine øyne. Selv om det ikke er noen "revolusjon" som jeg håper kommer til systemet etterhvert (app-støtte, enda bedre sensorer osv), utover kanskje silent-mode, så er det ett kamera som for min del virker som det gjør "alt rett", det er veldig lite å klage på. Om IBIS er like god, så tror jeg at jeg hadde valgt dette over OM-D som jeg har i dag om jeg skulle kjøpt nå (selv om jeg må innrømme jeg liker art-filterene til oly) AtW Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Håper det, det hadde vært mye bedre om pana gikk for stabilisering i huset også. Jeg har sans for begge deler. Alle hus burde ha IBIS som automatisk byttet til stabilisator i objektivet på de objektivene som har det (eller valgte den som fugerer best). Merk at GX7-stabilisatoren ikke virker under filming og selv om det er mulig (Olympus sin virker i hvert fall for video på E-M5) ser det ut til å være enighet om at stabilisator i objektivene er bedre for video. Nå venter jeg bare på at Canon og Nikon skal komme etter. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Jeg har sans for begge deler. Alle hus burde ha IBIS som automatisk byttet til stabilisator i objektivet på de objektivene som har det (eller valgte den som fugerer best). Merk at GX7-stabilisatoren ikke virker under filming og selv om det er mulig (Olympus sin virker i hvert fall for video på E-M5) ser det ut til å være enighet om at stabilisator i objektivene er bedre for video. Nå venter jeg bare på at Canon og Nikon skal komme etter. Jeg ser lite som er noe særlig bedre enn stabiliseringen i mitt E-M5, det koster ekstra penger og plasss å ha stabilisator i tonnevis av objektiv kontra kun i huset. Om pana får det i huset slipper man kanskje stabilisator på pana-objektiv. AtW Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Jeg ser lite som er noe særlig bedre enn stabiliseringen i mitt E-M5 Har du testet? Jeg har også E-M5 og vesentlig Panasonic objektiver. Jeg bruker IBIS'en i E-M5 med Panasonic-objektivene, men det er mer lathet enn at jeg vet at den er bedre eller like god. Hvis kameraet visste hva som var best for ulike situasjoner og valgte selv hadde jeg sluppet å tenke på det. Og som sagt for video er det mange av IBISene som skrur seg av selv, sannsynligvis pga varmeutvikling. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Har du testet? Jeg har også E-M5 og vesentlig Panasonic objektiver. Jeg bruker IBIS'en i E-M5 med Panasonic-objektivene, men det er mer lathet enn at jeg vet at den er bedre eller like god. Hvis kameraet visste hva som var best for ulike situasjoner og valgte selv hadde jeg sluppet å tenke på det. Og som sagt for video er det mange av IBISene som skrur seg av selv, sannsynligvis pga varmeutvikling. Jeg har ihvertfall prøvd litt forskjellig, noen seriøs testing er det vel kanskje ikke, men jeg har ikke prøvd noe jeg synes har vært merkbart bedre. AtW Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Jeg gjorde en enkel sammenligning av stabiliseringen til OMD og panasonic 45-200mm (ved 200). Jeg tok fem håndholdte bilder med hver av settingene. IBISen (In Body Image Stabilisation) til OMD var (så vidt) best på alle bilder. Siden det var så uhøytidelig gjennomført tok jeg ikke vare på bildene, dessverre. Legg merke til at hvis stabilisator er på i både huset og objektivet, vil du se effekten av objektivet sin stabilisering før bildet tas, men under eksponeringen overstyrer kameraet objektivets innstilling, og deaktiverer objektivets, og bruker IBIS. Jeg har dessverre ikke kilde på dette, men husker jeg leste det på et respektert kameranettsted (forum?). Det er mulig å aktivere IBIS-"preview" på OMD, slik at IBIS alltid kjører når lukkerknappen er halvveis inne. Let i menyen. Dette er spesielt praktisk for å få riktig utsnitt ved håndholdte telebilder. Lenke til kommentar
Veileder Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Finner det vanskelig å oppdrive ett brukt gh2. Har begynt å sett på Panasonic G6 som et alternativ, noen som har erfaringer med dette? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Finner det vanskelig å oppdrive ett brukt gh2. Har begynt å sett på Panasonic G6 som et alternativ, noen som har erfaringer med dette? Prøver det ut selv akkurat nå. Ut i fra tester og kommentarer fra nadre så virker det om som bildekvaliteten er noe bedre enn GH2; særlig i krevende situasjoner. Video skal være på samme nivå. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Er det noen som vet om LVF2 funker på GF-2, eller er det kun LVF1 som kan brukes? Lenke til kommentar
se# Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Er det noen som vet om LVF2 funker på GF-2, eller er det kun LVF1 som kan brukes? Rimelig sikker på at LVF2 ikke passer på GF2, mener LVF2 ble lansert senere og kontakten er ikke bakoverkompatibel. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Det var det jeg trodde, men greit å få det bekreftet. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Er det noen som vet om LVF2 funker på GF-2, eller er det kun LVF1 som kan brukes? Kun LVF1; der kunne Panasonic ha lært av Olympus - Det å lage et grensesnitt som fungerer uansett kamera og EVF*. *) Ok; det er noen funksjoner som ikke virker på de eldste kameraene hvis man bruker VF4; men selve søkeren virker. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Det som er litt sært er at de koster omentrent det samme, hvorfor ikke sette prisen ned på LVF1. Hadde vært kjekt med en EVF på GF-2 kameraet men hvis jeg ikke finner en brukt til en grei pris så blir det nok ikke noe av. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 (endret) Første "full review" av GX7, og ikke overraskende, en god "verdict"!: http://www.ephotozin...rt-review-22581 Endret 10. august 2013 av smort1 Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 Tror dette er kamera som kunne fått meg til å droppe 5d-en min helt og gått helt over til mindre format. Men jeg liker også fullformat - hmm. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 Første "full review" av GX7, og ikke overraskende, en god "verdict"!: http://www.ephotozin...rt-review-22581 Typisk ephotozine, det. Testen er overraskende tidlig, og det er nok rimelig å anta at den er utført på en pre-production unit; kameraene kommer jo ikke i butikken på en stund enda ... Tror jeg venter til noen fler har testet før jeg trekker noen konklusjoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå