Gå til innhold

Diskusjonstråd: Olympus & Panasonic MicroFourThirds (+ FourThirds)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Da "fleska" jeg omsider til og kjøpte batterigrep og m.zuiko 60mm til E-M5en. Har i lengre tid irritert meg over grepet så var det samtidig kjekt å få slengt med et macroobjektiv nå som sommeren og interessen for macro er kommet tilbake.

Har en 35mm macro til 4/3 fra før av, men med MMF3-adapteren så er fokushastigheten ræva. Denne fokushastigheten har forøvrig vært et argument for meg å bytte ut hele systemet, men får prøve med et dedikert m4/3-objektiv for å se om det gir mersmak. Skulle gjerne ha hatt 12-35 i samme slengen også, men lommeboka tillater ikke det enda.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Da "fleska" jeg omsider til og kjøpte batterigrep og m.zuiko 60mm til E-M5en. Har i lengre tid irritert meg over grepet så var det samtidig kjekt å få slengt med et macroobjektiv nå som sommeren og interessen for macro er kommet tilbake.

Har en 35mm macro til 43 fra før av, men med MMF3-adapteren så er fokushastigheten ræva. Denne fokushastigheten har forøvrig vært et argument for meg å bytte ut hele systemet, men får prøve med et dedikert m43-objektiv for å se om det gir mersmak. Skulle gjerne ha hatt 12-35 i samme slengen også, men lommeboka tillater ikke det enda.

Du kommer til å bli positivt overrasket. ZD 35mm er vel det tregeste 4/3 objektivet på µ-4/3; muligens med unntak av 50mm-en ...

Har prøvd 12-35mm, og det er et objektiv det er utrolig lett å bli glad i.

Lenke til kommentar

Hvordan er Sigma sin 60mm sammenlignet med 45mm til Olympus tomsi42 ?

Synes det er vanskelig å sammenligne; da jeg ser på 60mm mer som en fatitgmannsalternativ til 75mm-en enn et alternativ til 45mm-en. bokeh er behagelig, men objektivet er ikke like skarpt som 45mm-en. Er mer som 17mm-en. Godt nok for meg, med andre ord.

FV hadde en sort 45mm inne omsider så kasta meg over Visa kortet får håpe ikke tar lang tid før har den her.

Gled deg :)

Lenke til kommentar

Hvordan er Sigma sin 60mm sammenlignet med 45mm til Olympus tomsi42 ?

FV hadde en sort 45mm inne omsider så kasta meg over Visa kortet får håpe ikke tar lang tid før har den her.

Samme her :)

Sort passer nok litt bedre til GH3 enn sølv.

Endret av Hårek
Salgsannonsering er ikke tillatt
Lenke til kommentar

(Du prøver det meste) - Er det view-finder på den da? Jeg savnet litt det på min GX i det sterke solskinnet i Andalucia - (noen bilder blir tatt litt på slump når det bare er skjermen som er søkeren.....)

Den nye modellen av GX1 som kommer senere i år får innebygd søker iflg. sikre kilder fra Panasonic.

Lenke til kommentar

Wow, det var en smule mer en forventet, men jeg forstår at det er "veiledende".

Takk for lenker :)

Ja, nesten alle de "veilende" prisene er jo mer enn jeg betalte for objektivene nytt, det gjelder pana 20mm, oly 45mm, oly 12mm, unntakene er zoomobjektivene, 14-150 og 9-18, som faktisk er billigere.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...