IceBlitz Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Ok, takker for svar folkens. Er nok ute etter litt bedre ISO ytelse. Om ikke ISO1600 er nok må du nok legge fra deg hele konseptet og ideen med ultrakompakte systemkameraer Lenke til kommentar
Epp Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 E-P1 er også ok på 1600 i allefall i s/h. Har større problemer med å like bildekvalitet på lavere iso dog. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Ok, takker for svar folkens. Er nok ute etter litt bedre ISO ytelse. Om ikke ISO1600 er nok må du nok legge fra deg hele konseptet og ideen med ultrakompakte systemkameraer Du har nok rett i det ja Lenke til kommentar
ulfgre Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Ok, takker for svar folkens. Er nok ute etter litt bedre ISO ytelse. Om du er ute etter ett lite kamera med god ISO ytelse kan det fort bli dyrt ( Sony RX1 ) Lenke til kommentar
eks Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Var en tur innom FotoVideo i dag, skulle være med Roger Brendhagen i Reptilparken, en fin mulighet til å prøve ut E-M5 og 12-50mm i makromodus. Det synes jeg at funka veldig bra. En annen litt artig ting er at jeg fikk låne et 60/2,8 Macro av Olympus Norge, de hadde fått to eksemplarer, har ikke fått sett så nøye på bildene enda, men jeg tror det ble bra bilder... Det var også en innom fra Panasonic, med både GH3 og 35-100/2,8. Her var det dog "minnekortforbud", kun demomodell, så jeg fikk bare klådd litt på dem... Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Ok, takker for svar folkens. Er nok ute etter litt bedre ISO ytelse. Om du er ute etter ett lite kamera med god ISO ytelse kan det fort bli dyrt ( Sony RX1 ) Det blir nok litt overkill ja Men jeg vil nå si at både Canon S100 og Sony RX100 er de kameraene jeg har testet som jeg anntar slår GF3 på ISO egenskaper. Altså ut fra hva som blir sagt her. Men jeg tror jeg avventer litt. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 (endret) Det blir nok litt overkill ja Men, med dine krav, så er det der du ender opp., Men jeg vil nå si at både Canon S100 og Sony RX100 er de kameraene jeg har testet som jeg anntar slår GF3 på ISO egenskaper. Altså ut fra hva som blir sagt her. Så på en del bilder fra S100 her om dagen; og må si at jeg er imponert over hva det kameraet kan levere; men på ISO 800 så er Panasonic GF2/GF3 klart bedre. RX100 er muilgens bedre; men det er nok bagateller i praksis. Endret 19. oktober 2012 av tomsi42 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Det blir nok litt overkill ja Men, med dine krav, så er det der du ender opp., Men jeg vil nå si at både Canon S100 og Sony RX100 er de kameraene jeg har testet som jeg anntar slår GF3 på ISO egenskaper. Altså ut fra hva som blir sagt her. Så på en del bilder fraS100 her om dagen; og må si at jeg er imponert over hva det kameraet kan levere; men på ISO 800 så er Panasonic GF2/GF3 klart bedre. RX100 er muilgens bedre; men det er nok bagateller i praksis. Hehe, ja, jeg har nok kanskje litt urimelige krav ja Men det at et kamera kan brukes også utover kvelden er ganske vesentlig for meg, og det er nok derfor Sony RX100 med f/1.8 (riktig nok i vidvinkel området, men det er der jeg ofte bruker et slikt kamera i mine tillfeller) og god ISO ytelse passer meg bra med tanke på nummer to kamera. Men hvis man ser LITT bort fra ISO ytelse... Hvilket kompaktkamera i størrelsen til Sony RX100 eller tilsvarende har man å velge mellom hvis man skal ha det lyssterkt? Altså til en pris UNDER det RX100 koster... ? Lenke til kommentar
se# Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Altså til en pris UNDER det RX100 koster... ? Skal du under RX100 i pris og størrelse, ha lyssterk optikk og zoom er det vel bare Canon S100/S110 som passer og da får du dårlig lysstyrke på tele. Kan du gå litt opp i størrelse har du LX7, EX2 og XZ2, alle med like liten sensor som S100, men bedre lysstyrke, særlig på tele. Ellers har jo Nikon P7700 og Canon G15, men da gjør du ennå et hopp i størrelse. Jeg ser litt etter noe slikt selv også, men det er utrolig vanskelig, ingen har alt. RX100 har best sensor, men ingen mulighet for søker og jeg liker også vippbar skjerm. XZ2 har alle muligheter, men så var det sensoren da. Et annet interessant kamera er E-PM2. Lite hus, innebygd stabilisator, E-M5 sesnsor og mulighet for søker, men Olympus kitzoom er for stor for en lommemodell. Sammen med Panasonic X14-42 + en 20mm F1.7 tror jeg det ville være en bra kombinasjon, men dyrt å kjøpe Olympus hus og Panasonic kitlinse hver for seg. For å få vippbar skjerm må man opp i E-PL5 som blir mye større og søker er dyrt ekstrautstyr. Skal ikke være lett. Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Var en tur innom FotoVideo i dag, skulle være med Roger Brendhagen i Reptilparken, en fin mulighet til å prøve ut E-M5 og 12-50mm i makromodus. Det synes jeg at funka veldig bra. En annen litt artig ting er at jeg fikk låne et 60/2,8 Macro av Olympus Norge, de hadde fått to eksemplarer, har ikke fått sett så nøye på bildene enda, men jeg tror det ble bra bilder... Det var også en innom fra Panasonic, med både GH3 og 35-100/2,8. Her var det dog "minnekortforbud", kun demomodell, så jeg fikk bare klådd litt på dem... Det var veldig å heldig du skulle være!! Valser innom Fotovideo og får låne utstyr av både Olympus og Panasonic. Må innrømme at jeg ikke bare ble misunnelig men nesten litt sjalu hehe Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Det var også en innom fra Panasonic, med både GH3 og 35-100/2,8. Her var det dog "minnekortforbud", kun demomodell, så jeg fikk bare klådd litt på dem... Og det føltes OK ? Lenke til kommentar
eks Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Det var veldig å heldig du skulle være!! Valser innom Fotovideo og får låne utstyr av både Olympus og Panasonic. Må innrømme at jeg ikke bare ble misunnelig men nesten litt sjalu hehe hehe, ja det kan du si... Å bo innenfor et kvarters spasertur fra FotoVideo har sine fordeler nå og da... Ellers, så kunne hvem som helst få klå på det de (Panasonic) hadde med av utstyr, det var GH3, 12-35/2,8 og 35-100/2,8. Men, det var minnekortforbud på GH3 og publiseringsforbud for bilder tatt med 35-100/2,8, siden begge var håndlagde førserieeksemplarer. 60/2,8 Macro som jeg lånte fra Olympus var mot at jeg plukket ut noen bilder jeg kunne sende til dem senere... Og det føltes OK ? Ergonomisk var det veldig bra, merkbart større enn E-M5, og GH2 for den saks skyld, og ikke minst plenty med justeringshjul, tomsi... Menyene var ukjente for meg, men de virket ganske like som for resten av Panasonic sine hus. Eneste jeg ikke var så imponert over var søkeren, mulig det var en førseriesøker og dårlig innstilt/kalibrert, men den var mørk og uskarp, hjalp ikke å justere diopteret... Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 (endret) Okei, da er det nok en preproduction søker, for søkeren har fått spesielt mye skryt andre plasser. Skal visstnok være en av markedets beste og skarpeste Pokker, jeg vil også se og ta på GH3 ISO ytelsen er bedre enn E-M5 sin til og med!! Gleder meg til å handle ett hvertfall. Endret 19. oktober 2012 av IceBlitz Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 - ISO ytelsen er bedre enn E-M5 sin til og med!! Gleder meg til å handle ett hvertfall. Hvor har du funnet test av ISO-ytelsen til GH3? Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 (endret) 43rumors.com postet linker til fulle ISO-tester av GH3, og det så bedre ut enn E-M5 selv på firmware 0.5 Men jeg kommer ikke inn der nå fra jobb. Men bare se nedover så finner du nok GH3 ISO Performance innlegget. EDIT: Ser dog at ISO ytelsene ser litt forskjellige ut i forskjellige situasjoner. De bildene med bøkene yter GH3 klart bedre på, men på noen av bildene er ikke hvitbalanse og eksponering helt lik ser det ut til. Så det er nok ikke en rettferdig test. Trekker derfor tilbake min kommentar om at GH3 yter bedre. Selv om den gjør det på noen bilder. Får heller vente til final release for fulle reviews og se hva som skjer Endret 19. oktober 2012 av IceBlitz Lenke til kommentar
eks Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 (endret) - ISO ytelsen er bedre enn E-M5 sin til og med!! Gleder meg til å handle ett hvertfall. Hvor har du funnet test av ISO-ytelsen til GH3? ePhotozine har kommet med en .jpg test, uten at jeg helt kan se at den viser til at ISO-ytelsen til GH3 er noe bedre enn E-M5... Er også tatt med forskjellige objektiver, tror jeg venter til DPR sin test (med raw) er klar. Eneste er at hvitbalansen til GH3 (på .jpg) ser noe jalla ut... Endret 19. oktober 2012 av eks Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 (endret) Hvor har du funnet test av ISO-ytelsen til GH3? Det er noen bilder her. edit: Og eks var raskere ute enn meg ... Endret 19. oktober 2012 av tomsi42 Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 (endret) Takk for svar. Synes det var både feil og mangler med den sammenligningnen at jeg legger ikke så mye i det... Jeg forventer at GH3 blir bedre enn EM-5, men det blir interessant å se hvor mye det er snakk om. Edit: Leif Endret 19. oktober 2012 av Itspersonal Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Ja, jeg la merke til det jeg også, så var derfor jeg trakk mitt utsagn ganske raskt Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Var på utkikk etter vidvinkel til OM-D-en, og snublet over en ganske bra annonse. E-620, 9-18mm + 35mm macro + FL-36R for 3000kr. MMF-2-adapter til 500kr på finn. Har ikke fått adapteret ennå og testet om autofokusen er helt råtten, men likevel, ikke gale pris. Blitsen funker trådløst med blitsen som følger med OM-D. Noe andre som har prøvd 4/3-optikk på OM-D? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå