the_last_nick_left Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Da er E-PL3 på vei.. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 (endret) Da er E-PL3 på vei.. Gratulerer med et godt valg! Har selv flere av PEN'ene og E-PL3'n er vel den mest "snertne" av disse, og lett å bli veeeldig glad i!! Endret 1. september 2012 av smort1 Lenke til kommentar
torve Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 JapanPhoto selger nå Panasonic 12-35mm f/2.8 for 8999,- http://www.japanphoto.no/product/objektiver/micro-four-third-fatning/vidvinkelzoom/panasonic-lumix-g-x-vario-12-35mm-f-2.8-asph.-power-o.i.s./?source=jpno_prisguide Lenke til kommentar
OmarL028577693 Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 (endret) Faen! Kunne ha spart 332kr. JP hadde 12-35 til 11K for en mnd. siden Er på tur til verdens ende og mista fotolysta helt. Trur han Scott Kelby har rett; enten bruker du en CaNikon FX eller så bruker du iPhone, noe jalla midt imellom er bare tull. (Det var IKKE akkurat det han sa, jeg leste/myste mellom linjene). Endret 1. september 2012 av kelux78 1 Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Faen! Kunne ha spart 332kr. JP hadde 12-35 til 11K for en mnd. siden Er på tur til verdens ende og mista fotolysta helt. Trur han Scott Kelby har rett; enten bruker du en CaNikon FX eller så bruker du iPhone, noe jalla midt imellom er bare tull. (Det var IKKE akkurat det han sa, jeg leste/myste mellom linjene). Denne skjønte jeg ikke, du kjøpte nettopp 12-35mm og nå har du mistet fotolysten? Og i tillegg mener du at M43 er noe jalla? Lenke til kommentar
OmarL028577693 Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Jeg er dritt lei av å kjøpe utstyr fra de små produsentene og oppdage dagen etter at prisen er lavere enn dagen før. Eneste produsent som stiger i pris er Pentax, har det ikke værrt for at enkelte objektver har nesten dobbel pris så skulle jeg ha gått over til K-5. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Jeg er dritt lei av å kjøpe utstyr fra de små produsentene og oppdage dagen etter at prisen er lavere enn dagen før. Eneste produsent som stiger i pris er Pentax, har det ikke værrt for at enkelte objektver har nesten dobbel pris så skulle jeg ha gått over til K-5. Nei og nei, ting blir billigere, uff for en uting. AtW 3 Lenke til kommentar
OmarL028577693 Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 (endret) Det er en uting å sette ned pris på optikk så kjapt etter lansering. Dette er ikke noe annonsert tilbud, JP har satt ned prisen fra 11K til 9K siden juni/juli. Bare for at jeg er villig til å bruke penger på nytt utstyr så er jeg ikke villig til å tape penger 1 dag etter jeg kjøpte produktet. Er i tenkeboksen, mulig jeg bruker angrefristen og selger unna MFT hvis 5DII kommer ned i 10-11K igjen. Canon har hvertfall ganske stabil pris på optikken sin. Har ikke sett at Canon har hatt 10-15% prisreduksjon 1-2mnd. etter lansering. Endret 1. september 2012 av kelux78 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Det er en uting å sette ned pris på optikk så kjapt etter lansering. Dette er ikke noe annonsert tilbud, JP har satt ned prisen fra 11K til 9K siden juni/juli. Bare for at jeg er villig til å bruke penger på nytt utstyr så er jeg ikke villig til å tape penger 1 dag etter jeg kjøpte produktet. Er i tenkeboksen, mulig jeg bruker angrefristen og selger unna MFT hvis 5DII kommer ned i 10-11K igjen. Canon har hvertfall ganske stabil pris på optikken sin. Har ikke sett at Canon har hatt 10-15% prisreduksjon 1-2mnd. etter lansering. Nei, det er ikke en uting om optikk blir billigere, det er en fordel, jeg kan skjønne at man ikke liker det om man har som hobby å kjøpe og selge, men det er ikke en gruppe jeg tilhører. AtW Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Det er en uting å sette ned pris på optikk så kjapt etter lansering. Dette er ikke noe annonsert tilbud, JP har satt ned prisen fra 11K til 9K siden juni/juli. Bare for at jeg er villig til å bruke penger på nytt utstyr så er jeg ikke villig til å tape penger 1 dag etter jeg kjøpte produktet. Er i tenkeboksen, mulig jeg bruker angrefristen og selger unna MFT hvis 5DII kommer ned i 10-11K igjen. Canon har hvertfall ganske stabil pris på optikken sin. Har ikke sett at Canon har hatt 10-15% prisreduksjon 1-2mnd. etter lansering. For noe tøv! Det er som ATWindsor sier, ikke en uting at det blir billigere. Hvor vil du med den kommentaren? Hvis du er av typen som ønsker FF for å ta bedre bilder er du en dårlig fotograf, eller hvis du er av typen som ønsker å bytte til FF fordi Canon har mer stabilt høye priser på optikken så er du bare merkelig Syntes du skal ta det litt mer ro jeg, og nyte den helt nye optikken du nettopp har skaffet deg. Som for øvrig er sinnsvakt bra. Enda bedre enn Canon 24-70 L (mk1). Ingen grunn til å sutre fordi du tapte 300kr. Hvis det betyr mye for deg bør du aldri ta deg en eneste øl igjen for det er også penger rett i do selv om det er gøyalt. 2 Lenke til kommentar
OmarL028577693 Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 hehe... dette er jo morro Det er mange som ønsker seg FF for å ta bedre bilder, er alle dårlige? Har hatt FF. Det ble ikke noe bedre bilder, så da er jeg vel bare merkelig. Tuller bare med de "tapte" 300kr. Men det er surt at optikken går så kjapt ned i pris, skjønner ikke hvorfor de setter ned prisene så kort tid etter lansering. De som vil ha 12-35 betaler 10K, de får ikke hundrevis av nye kunder med å sette den ned 1000kr. Butikkene satt ned prisen på OMD bare noen måneder etter første butikk fikk inn kameraet, enkelte butikker hadde ikke OMD inne før prisen ble presset ned. Canon har ikke noe høyere priser enn andre, samme med andre produsenter som Pentax, Sony og Nikon. De trur mer på seg selv og det de lager enn Oly/Pana gjør. Det som skjer er at MFT vil alltid være et annenrangs produkt. De kan lage verdens beste optikk, men det hjelper lite hvis produktet selges billig. Det er selvfølgelig en fordel at butikkene setter ned prisene for dere som er for kjipe til å kjøpe nytt utstyr. NB! Bruker ikke penger på øl, drikker vann og det er gratis. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Nåja - ifølge det jeg har sett av Canon og priser siden plukket opp DSLR for 4 1/2 år siden er at de har verdensrekorden i villedende priser hver gang de lanserer ett nytt produkt og Canon sin villedende pris og gatepris er ofte 2 ulike verdener. Når det gjelder FF så har kelux78 helt rett at det ikke blir bedre bilder av det, de mest interessante bildene jeg har tatt siste 2 ukene er tatt med Lumix GF3 til 2 lapper (gotta love this dumping the shit pga nye modeller) og det er jo i litt kontrast til Nikon D700 med 24-70 som koster 12-13 ganger ! prisen av nevnte Lumix. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 hehe... dette er jo morro Det er mange som ønsker seg FF for å ta bedre bilder, er alle dårlige? Har hatt FF. Det ble ikke noe bedre bilder, så da er jeg vel bare merkelig. Tuller bare med de "tapte" 300kr. Men det er surt at optikken går så kjapt ned i pris, skjønner ikke hvorfor de setter ned prisene så kort tid etter lansering. De som vil ha 12-35 betaler 10K, de får ikke hundrevis av nye kunder med å sette den ned 1000kr. Butikkene satt ned prisen på OMD bare noen måneder etter første butikk fikk inn kameraet, enkelte butikker hadde ikke OMD inne før prisen ble presset ned. Canon har ikke noe høyere priser enn andre, samme med andre produsenter som Pentax, Sony og Nikon. De trur mer på seg selv og det de lager enn Oly/Pana gjør. Det som skjer er at MFT vil alltid være et annenrangs produkt. De kan lage verdens beste optikk, men det hjelper lite hvis produktet selges billig. Det er selvfølgelig en fordel at butikkene setter ned prisene for dere som er for kjipe til å kjøpe nytt utstyr. NB! Bruker ikke penger på øl, drikker vann og det er gratis. Produkter blir ikke annenrangs av prisene i seg selv, det er bare folk som ikke vet noe om produktene som vil tro noe sånt. Og det er rimelig latterlig å kalle noen som heller vil kjøpe noe billigere for "kjip". Jeg tipper problemet ditt heller er at du tilsynelatende liker å selge ting og ikke liker at det ikke er lett å ta like mye for det du selger brukt. AtW 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 (endret) Jeg er dritt lei av å kjøpe utstyr fra de små produsentene og oppdage dagen etter at prisen er lavere enn dagen før. Dakar, så fælt. Gled deg heller på andres vegne. Eneste produsent som stiger i pris er Pentax, har det ikke værrt for at enkelte objektver har nesten dobbel pris så skulle jeg ha gått over til K-5. Det har ikke jeg fått med meg. Både husene og optikken faller stort sett i pris, med unntak av når kampanjer avsluttes og utgående produkter. Men det gjelder egentlig alle produsenter. At toppserien av objektiver er uforskammet dyr gjelder også andre produsenter. Jeg vil ikke anbefale noen å kjøpe K-5 nå. Etterfølgeren kommer trolig om få uker. Vent og se før man velger mellom K-5 på sluttsalg/bruktmarkedet eller etterfølgeren til sannsynligvis over 10 000 kr. Eller noe annet. Det dukker nok opp mye annet gøy på Photokina så det kan være lurt å få oversikt før man bestemmer seg. Endret 2. september 2012 av Simen1 Lenke til kommentar
OmarL028577693 Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Må dere to luringer sitere postene mine hele tiden? Kan dere ikke bruke den svarboksen nederst i tråden? Skroll ned, ikke trykk på svar knappen i posten min. Nå lærte dere noe nytt Gjør som Simen1, han kan det. Det er ikke det at jeg liker å selge ting, faktisk så hater jeg å selge. Men hvis man vil ha noe nytt og ikke har flere mill på bok så må man selge for å få råd til nye ting. Hvis produktene holder seg bedre i pris så taper man mindre, det er et faktum. @Simen1, nå vet ikke jeg hvor lenge du har hatt Pentax. Men i 2007 fikk man kjøpt Pentax optikk til fine priser. Noen objektiver har kanskje lavere priser, men totalt så er Pentax optikk dyrere i dag enn da jeg hadde Pentax. Over til noe annet; Noen her som har fått tak i originale Olympus BLN-1? Gunstig minnekort pakke; 2stk 16GB 45Mbit/s til 400kr. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Det er ikke det at jeg liker å selge ting, faktisk så hater jeg å selge. Men hvis man vil ha noe nytt og ikke har flere mill på bok så må man selge for å få råd til nye ting. Hvis produktene holder seg bedre i pris så taper man mindre, det er et faktum. Det som også er ett faktum er at om ting koster mindre, så har man lettere råd til det... AtW Lenke til kommentar
OmarL028577693 Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Skal prøve å la være å selge, krysser fingrene for at jeg klarer meg med samme kamerahus/system i et helt år. Det er heller ingen vits å selge OMD'en, får bare igjen halve av det jeg gav for den. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Da kan jeg glede folk med at E-7 sikkert kommer snart ettersom jeg nylig har bestilt E-M5. Helst dagen etter at jeg har fått mitt nye i posten. Heldigvis klarer jeg godt å leve med at det alltid kommer noe bedre etter et nytt kjøp, så jeg gleder meg til E-M5 kommer i posten. Hovedgrunnen for kjøpet var at jeg lenge har hatt lyst på videokamera, men etter litt vurdering så er det lite trolig at jeg gidder å drasse med meg både kamera og videokamera på turer så da ble det kombi for samme prisen av ett videokamera. Pluss en grei oppgradering fra E-3en. Lenke til kommentar
Windkin Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Du kommer nok til å bli fornøyd med kjøpet. Det ble i alle fall jeg. Nå ser jeg også at det er 1500,- billigere for E-M5 m/12-50 enn det var når jeg kjøpte for tre uker siden. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 @kelux; det er alltid irriterende med at utstyret blir klart billigere dager etter at en har kjøpt det. Personlig, så synes jeg at JP hadde for høy pris på det objektivet, og den nye prisen høres mer riktig ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå