Gå til innhold

Diskusjonstråd: Olympus & Panasonic MicroFourThirds (+ FourThirds)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte Lowepro Apex 60 AW i dag. Da GF3 i hovedsak skal erstatte kompaktkameraet mitt ville jeg ha det lite, samtidig som jeg syns skinnetui er blodharry.

Det er vel den største Apex'en som egentlig er beregnet på kompaktkamera. Romslig nok til GF3 med pannekake påmontert, samtidig som det såvidt er plass til en ekstra pannekake.

Endret av Andreasfe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

ebay kan være dyr moro, jeg syns det skinnetuiet så veldig flott ut, men mer usikker når man åpner det. Forventer på en måte noe shiny helmetal fra forrige årtusen som dukker opp og ikke GF3 egentlig.

Jeg hadde Panasonic sin utgave til GF1 + 20mm f/1.7. Var ikke dum; men ettersom det var et herk å få byttet batteri ble det til at jeg sluttet å bruke den.

Ja det var ett godt poeng... hmm what to do

Lenke til kommentar

Jeg har kanskje nevnt at jeg ikke er helt venn med GH2 da jeg har en tendens til å trykke inn knapper som ikke skal trykkes inn.

I dag testet jeg ut en ide jeg har hatt en stund - festet et avstandsstykke langs kanten:

post-126935-0-05336400-1344623128_thumb.jpg

Og det fungerer.

Endret av tomsi42
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen av mFT folket som har erfaring med "halvvesker" til de minste modellene til Pan/Oly ?

Grunnen til at jeg spør er at GF3 ER svært lite og har minimalt med grep, og tenkte kanskje noe ala dette kan hjelpe til med dette pluss at man får en beskyttelse og håndrem som jeg uansett vil benytte. Har aldri kamera hengende rundt halsen med mindre må justere på lysstativ/blits eller andre ting som krever 2 hender.

http://www.ebay.com/...#ht_9621wt_1397

Jeg bestilte en billigere variant .....

Dog ikke like stillig

http://www.ebay.com/itm/C041-leather-case-bag-for-Panasonic-DMC-GF3-GF3-Brown-/180712306826?pt=US_Camera_Cases_Bags&hash=item2a134af88a#ht_4281wt_1144

Lenke til kommentar

haha så litt rart ut, virker nesten som GF3/5 kun passer med 14mm eller 14-42X objektivet. Større ting ser litt rart ut. Nå får jeg dessverre ikke hentet GF3 før mandag så får teste litt hvordan det ser ut og er å bruke med de 2 Oly objektivene jeg har og Toy Lens.

Lenke til kommentar

haha så litt rart ut, virker nesten som GF3/5 kun passer med 14mm eller 14-42X objektivet. Større ting ser litt rart ut. Nå får jeg dessverre ikke hentet GF3 før mandag så får teste litt hvordan det ser ut og er å bruke med de 2 Oly objektivene jeg har og Toy Lens.

Hva slags Toy Lens er det du har? Jeg vurderer å kjøpe en Holga variant.

Lenke til kommentar

Det syntes jeg også første gangen, nå synes jeg at det ser helt ok ut, bruker å bære det ved å holde rundt objektivet (14-42).
Lenke til kommentar

Hva slags Toy Lens er det du har? Jeg vurderer å kjøpe en Holga variant.

Denne verstingen her - fant forresten en ny mFT variant når googlet

http://www.ebay.com/itm/Toy-Lens-26mm-f-1-4-lens-GF1-GF2-GH2-EP1-EP2-EPL1-/250752008080#ht_5142wt_1397

Ny versjon eller noe i den gata:

http://www.thephoblographer.com/2012/03/05/slr-magic-announces-new-toy-lenses-for-nex-mft-and-pentax-q/

Den siste er vel mer en slags pinhole ser det ut til

Lenke til kommentar

Ja, nå ble det MFT på meg også...

Olymous epm1+14-42 bestilt:)

Jeg har Sony rx100 og har også Nikon D7000, men har solgt alt nex utstyret som mamma lånte så jeg måtte bare slå til på japan photo tilbudet...Hun vil ikke låne speilrefleksen min.

Og så skal det bli gøy å prøve de manuelle objektivene mine nikon ais 50/1,8 og Nikon series e 100/2,8 med stabilisator:-)gleder meg. Kommer dog til å savne nex sin focus peaking...

Nå er det bare å bestille adapter på ebay:)

Lenke til kommentar

Tok en liten iPhone 4s vs. Panasonic GF3 + 14mm test.

-De har nesten samme størrelse hvis man ser bort fra dybde og vekt :p

-De har nesten lik bildeutsnitt, iPhone har litt trangere utsnitt.

-iPhone har f/2.4 med knøttliten sensor og GF3+14 har f/2.5 med akkurat passe stor sensor.

-Begge har berøringsskjerm.

På lyse dagen er det ikke store forskjellen hvis målet er å poste på facebook og printe ut i 10*15.

Sensoren til GF3 er ikke spesielt bra, noe skuffet her.

Som et point&shoot er GF3 ganske grei. Lett og lite. Enkelt å ta bilder med det.

GF3 har RAW! iPhone kan gi TIFF filer.

GF3 bak iPhone 4s

Behov for atkins...?

Side by Side

Hva er hva fra hvem?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...