Gå til innhold

Diskusjonstråd: Olympus & Panasonic MicroFourThirds (+ FourThirds)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er veldig fristende å hoppe i med en haug med fastobjektiver når man først har et kamera som E-M5, men kit-objektivet er overraskende fleksibelt. Spesielt når det gjelder macro.

 

post-26550-0-89643300-1344345111_thumb.jpg

 

Rart hvordan folk er flinke på å syte på ting uten å ha testet det selv lizzom - Steve Huff hadde ett bra innlegg om det objektivet for noen dager siden. Værtettet er ikke noe man skal kimse av med det bedritne sommerværet vi har 2 året på rad, og ifølge de som har peil så er dette vi har i vente de neste par hundre år. YeY

Lenke til kommentar

Det er veldig fristende å hoppe i med en haug med fastobjektiver når man først har et kamera som E-M5, men kit-objektivet er overraskende fleksibelt. Spesielt når det gjelder macro.

 

post-26550-0-89643300-1344345111_thumb.jpg

 

Rart hvordan folk er flinke på å syte på ting uten å ha testet det selv lizzom - Steve Huff hadde ett bra innlegg om det objektivet for noen dager siden. Værtettet er ikke noe man skal kimse av med det bedritne sommerværet vi har 2 året på rad, og ifølge de som har peil så er dette vi har i vente de neste par hundre år. YeY

 

Slik tenke jeg også litt nå. Tror vi må begynne og finne motiver i drittværet i stedet for alle solnedganger ,oppganger og blå himler.

Nå ser det ut som vi Bergensere får en mykere overgang enn østlendingene da , har vel vært mer drittvær østpå enn vestpå i år ;-)

Lenke til kommentar

Jeg var for sent ute til å kjøpe GF2 + 14mm f/2.5 pakka (dog uten LR) som også var på tilbud til 2 lapper. Heldigvis fikk jeg overtatt en pakke fra en som hadde kjøpt, men ikke ville ha llikvel; ellers hadde jeg nok kjøpt nå.

Det var kanskje fra meg ;) 14mm ble for vid for mitt vedkommende, så jeg venter forsatt på en oppdatert versjon av 17mm eller en billig 25mm pancake som det går rykter om på 43rumors :whistle:
Lenke til kommentar

Det var kanskje fra meg ;) 14mm ble for vid for mitt vedkommende, så jeg venter forsatt på en oppdatert versjon av 17mm eller en billig 25mm pancake som det går rykter om på 43rumors :whistle:

Hvis du holder til på Lisleby og stakk innom Gressvik for å selge GF2, så stemmer nok det :)

 

Bruker faksisk GF2 en del; det hadde jeg ikke akkurat ventet.

Lenke til kommentar

Jepp, var innom der ja. Det som jeg ikke liker med min GF3 er at brukeren er delvis avhengig av trykkskjerm (quickmenu, fokusboks størrelse, osv) samtidig som man lett kommer borti den når man fotograferer, ganske irriterende. En annen ting er den anemiske blitsen, som knapt har noen funksjon, ville heller hatt en blitssko der. Må si at jeg savner min E-PL1, dens blits, blitssko og jpg-farger, ikke så mye dens AF hastighet dog.

Lenke til kommentar

Tror Olympus kommer med det kameraet vi ønsker oss til høsten; et E-Pxx hus med den nye sensoren som er i OM-D.

 

Jeg ser helst at det kommer et E-Px kamera. Jeg mener da et som E-P1 med nok knapper.

 

Apropos berøringskjerm. Noen som har erfaring med de som er på kamera i kulden? Min mobilskjerm slutter å virke om den blir for kald. Da reagerer den ikke lenger.

 

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med de som er på kamera i kulden? Min mobilskjerm slutter å virke om den blir for kald. Da reagerer den ikke lenger.

Det avhenger av teknologien som er brukt. Mange mobilskjermer slutter å virke når du har noe på hendene. Det finnes hansker som er designet for å virke på disse skjermene. Husker ikke hvem som bruker hva på kameraer, men det er jo bare å teste. Slutter det å virke i kulde generelt vet jeg ikke hva problmet er, men slutter det bare å virke når du har noe på hendene vil et par slike hansker sannynligvis løse problemet. http://www.macworld.com/article/1156543/touchscreen_gloves_review.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...