IceBlitz Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Så folket sier "kjøp" ? Ja kjøp!! Bestilte nå nettopp selv. Det vil nok ikke være noen tilbud bedre enn dette på lang tid fremover. Jeg har hvertfall til nå ikke opplevd noe så ekstremt før. Lenke til kommentar
Cax Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Så folket sier "kjøp" ? En skulle tro du var interessert i NEX, men ellers er jo dette en veldig fin deal da. Ikke et stort tap om du finner ut at du ikke liker det, men du kommer jo til å like det. Lenke til kommentar
inkognym Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Det kommer veldig an på søkeren - hvor stor søkeren er, hvor matt mattskiven i den optiske søkeren er og hvor høyoppløst den elektroniske søkeren er. En elektronisk søker fungerer her ofte bedre enn man skulle tro, fordi den fungerer som en ekstremt matt mattskive. Har ikke erfaring med manuell fokus og optisk søker, men har brukt en del manuelle objektivt med elektronisk skjerm. Meget fornøyd, og to store fordeler er forstyrrelse av bildet samt focus "peaking" (markering av områder i fokus, som jeg dog ikke vet hvilke microFT kamera støtter). Fokus via peaking alene går greit, selv med en 58/1.2 jeg av og til bruker. Lenke til kommentar
ulfgre Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Bestilte en GF3 med 14mm F2.5 pakke som JP har på tilbud til kr1990. Mye pga Lightroom og at Canon S95'en min forsvant til fotointressert datter. Ser den allerede er sendt fra JP så da blir det mFt på meg og da Impuls handel men MYE for pengene når man ikke har lommekamera og lightroom synes jeg. Da kommer nok jeg og til å bli aktiv i denne tråden etterhvert. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Bestilte en GF3 med 14mm F2.5 pakke som JP har på tilbud til kr1990. Mye pga Lightroom og at Canon S95'en min forsvant til fotointressert datter. Ser den allerede er sendt fra JP så da blir det mFt på meg og da Impuls handel men MYE for pengene når man ikke har lommekamera og lightroom synes jeg. Da kommer nok jeg og til å bli aktiv i denne tråden etterhvert. Du verden...som prisene går ned, Sitter med en kvittering på 7500kr for min GF1 som jeg kjøpte for et par år siden....er den der GF3 bra da, temkte få meg GX jeg. Lenke til kommentar
Windkin Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Noen som har erfaringer med bruk av nikon blitser (fortrinnsvis SB-700) sammen med Oly E-M5? Lenke til kommentar
OmarL028577693 Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Jeg bruker kun billige blitser fra Kina, SB-700 vil fungerer helt likt som disse; Helmanuell. TTL is for pussies Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Har hatt 2 stk Nex, og ville egentlig hatt noe med søker, har sett mye på Fujifilm X10, men snublet over GF3 og den virket interessant, spes med Lightroom:) Også hadde det vært moro å prøvd Panasonic:) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Du verden...som prisene går ned, Sitter med en kvittering på 7500kr for min GF1 som jeg kjøpte for et par år siden....er den der GF3 bra da, temkte få meg GX jeg. Det er flere enn deg som sitter med slike kvitteringer ... GF3 har noenlunde samme bildekvalitet som GF1, men har raskere autofokus. GF1 har en mer avansert betjening, har mulighet for ekstern søker og ekstern blits. GF3 er på vei ut og selges til dumping pris for å gi plass til GF5. GF serien er nå konsumentmodeller og da enklere og rimeligere enn det GF1 var. GX-1 har tatt over arven etter GF1; den er rimelig up-to-date og koster deretter Jeg ville valgt GX1 fremfor GF3/GF5 Lenke til kommentar
ulfgre Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Ville valgt GX-1 jeg også om det var snakk om kamera som skulle erstatte min 5D men det er det ikke i mitt tilfelle. Som backup/lommekamera ville GX-1 koste for mye vs GF3 pakken m objektiv/ Lightroom til kr1985.- G-X1 tilsvarende: objektivet 2985.- Kamerahuset 4490.- fullversjon av lightroom 3 +1000kr ? totalt ca kr 8500.- Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 GX-1 har tatt over arven etter GF1; den er rimelig up-to-date og koster deretter Jeg ville valgt GX1 fremfor GF3/GF5 Takker for info...ja, jeg tror jeg holder meg til den tanken...men du verden, det er en vrimmel av modeller og tilbud, ikke rart man går i surr med dette... Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Da ble det bestil her og Bli moro å prøve Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Har hatt 2 stk Nex, og ville egentlig hatt noe med søker, har sett mye på Fujifilm X10, men snublet over GF3 og den virket interessant, spes med Lightroom:) Også hadde det vært moro å prøvd Panasonic:) GF3 har desverre ikke mulghet for søker; men er en fin introduksjon til µ-4/3 og Panasonic sin verden. Fordeler GF3: * Rask AF * µ-4/3 utvalget av opptikk * Brukbart touch grensesnitt Ulemper GF3: * Mangler mulig for EVF og ekstern blits * ISO 1600 er maks brukbar ISO Da ble det bestil her og Bli moro å prøve Grattis - gled deg Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 (endret) Hvordan er objektivet som følger med? Noen som har noen erfaringer? Endret 7. august 2012 av Karabin Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Hvordan er objektivet som følger med? Noen som har noen erfaringer? 14mm-en er en trivelig sak. Bruker min mye. Er nå på #2 da jeg solgte den første jeg hadde. Og har angret siden Lenke til kommentar
Refraction Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Til de som lurer på værtetting på Olympus E-m5 kit så har jeg fått testet ut det litt ekstra. Har hatt med Oly E-m5 12-50mm (kit) ( og D7000 (24-70 2.8/70-200 2.8) ) endel dager ute i det våte element, blandt annet full dag i Nordens Ark ( Zoo, Sverige). Har konsekvent brukt utstyret i regn, latt de henge rundt halsen eller ligge på benk i alt fra lett regn til massiv regnskur. Tidsmessig 5-8 timer pr gang i regn og i allefall 30 timer totalt. Em5 har klart seg helt fint men burde kanskje hatt litt større solblender på 12-50mm for å unngå dråper på frontglasset. D7000 med nevnte objektiver har lengre solblendere og funket helt gull. Ser ikke ut til å være noen grunn til å bekymre seg over værtetting på Em5 sånn sett. 2 Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Til de som lurer på værtetting på Olympus E-m5 kit så har jeg fått testet ut det litt ekstra. Har hatt med Oly E-m5 12-50mm (kit) ( og D7000 (24-70 2.8/70-200 2.8) ) endel dager ute i det våte element, blandt annet full dag i Nordens Ark ( Zoo, Sverige). Har konsekvent brukt utstyret i regn, latt de henge rundt halsen eller ligge på benk i alt fra lett regn til massiv regnskur. Tidsmessig 5-8 timer pr gang i regn og i allefall 30 timer totalt. Em5 har klart seg helt fint men burde kanskje hatt litt større solblender på 12-50mm for å unngå dråper på frontglasset. D7000 med nevnte objektiver har lengre solblendere og funket helt gull. Ser ikke ut til å være noen grunn til å bekymre seg over værtetting på Em5 sånn sett. Takk for infoen! Godt at noen med et hjerte av stål tørr å teste ut slikt, for jeg hadde aldri turt hvertfall Men kjempenyttig og flott, nå vet man litt mer om hvor værsikker EM5 er, og det er jo veldig imponerende må jeg si Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Hvordan er GF3 vs. Olympus E-PM1? Nå er vel Panasonics 14mm bedre enn kit objektivet til Olympus på de fleste områder så det optimale hadde kanskje vært PM1 med 14mm-en http://www.japanphoto.no/product/systemkamera/speillos-systemkamera/olympus/olympus-pen-e-pm1-med-14-42mm-solv/ Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Hvordan er GF3 vs. Olympus E-PM1? Nå er vel Panasonics 14mm bedre enn kit objektivet til Olympus på de fleste områder så det optimale hadde kanskje vært PM1 med 14mm-en http://www.japanphoto.no/product/systemkamera/speillos-systemkamera/olympus/olympus-pen-e-pm1-med-14-42mm-solv/ Det er rimelig dødt løp mellom de to. Største fordelen til Olympus er innebygget IS og muligens litt bedre AF. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Jeg måtte bare bestille en GF3. God pris med tanke på hva man får for pengene. GF3 14mm f/2.5 Adobe LR3 (har LR4) Genialt for de som har planer om å kjøpe LR4, oppgradering koster 612kr istedet for 1087kr. CEWE fotobok verdikort 349kr. Ja, bestilte en jeg også. Hadde tenkt på en Pana 14mm allikevel, og Lightroom har jeg heller ikke, og et lite ekstrakamera som suplement til de PEN'e er jo bare "kjekt å ha", eller jeg kan "gi det bort en vakker dag". Fotobok til julepresang er heller ikke dumt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå