IceBlitz Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Forresten, nå må jeg spørre litt her inne. Batterigrep, og batterier. Når jeg ser batterier på Ebay som heter DMW-BLC12E, og som koster 10-20 dollar. Er disse originale? For det er jo identisk navn som det som står på mitt batteri. En annen ting, Ownuser sine batterigrep til GH2, kan man blande ett originalt og ett uoriginalt batteri i disse? For det følger jo kun med 1stk batteri med battergrepet, og går ikke an å kjøpe 1stk ekstra fra ownuser, da må jeg på ebay. Da begynner jeg jo å lure på om det er 2 forskjellige uoriginale batterier jeg ville fått om jeg bestiller ett fra ebay og bruker det andre som følger md grepet. Vil kamera fungere akkurat som vanlig med uoriginale batterier? Hvilke uoriginale batterier er "best"? Finnes så mye rar info på nettet og youtube at jeg ikke helt vet hva jeg burde gjøre. Lenke til kommentar
Bringisen Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Jeg har lastet ned en prøveversjon av Elements 10 men programmet vil ikke åpne RAW filene fra mitt nye Olympus PEN kamera. Ikke tillatt fil eller noe i den duren. Jeg pleier og bruke Lightroom 4 og der går det greit og åpne både RAW filer og JPG filer fra kameraet. Er det noen som har tips om hvorfor ikke RAW konverteren i Elements 10 vil godta raw filene , kun jpg?? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Oppdater til siste versjon av camera raw. 1 Lenke til kommentar
Bringisen Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Oppdater til siste versjon av camera raw. Men jeg trodde at når jeg lastet ned en prøveversjon av Elements 10 for to dager siden så burde den inneholdt siste versjon av camera RAW . Jeg har Elements 8 fra før men Adobe tillater jo ikke og oppgradere camera RAW i eldre versjoner av ps eller elements , derfor lastet jeg ned Elements 10 for og få prøve filene fra Olympusen i camera RAW. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 De inneholder ikke alltid siste versjon av alt mulig, nei. Prøv å oppdatere! Hvis alt annet feiler - last ned nyeste DNG-converter - det vil virke. 2 Lenke til kommentar
Bringisen Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Ahh , tusen takk gutter. Da løste det seg :-) Jeg trodde virkelig at når man lastet ned en ny prøveversjon så var alt oppdatert , men så feil kan man ta :-) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Ahh , tusen takk gutter. Da løste det seg :-) Jeg trodde virkelig at når man lastet ned en ny prøveversjon så var alt oppdatert , men så feil kan man ta :-) Nei, så smarte er ikke Adobe ... 2 Lenke til kommentar
OmarL028577693 Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Fra Scott Rinckenberger's blog: Olympus OMD E-M5, the greatest camera in the world? Quite possibly (for me, anyhow). When the Olympus OM-D E-M5 was announced, I instantly decided to buy one. This is the fourth micro 4/3 camera I’ve owned, and the first one that truly makes it possible to get big camera results in a small kit. I’m in love. http://youtu.be/J5MQHKw9v9Q Scott Rinckenberger er Chase Jarvis' første assistent/"right hand man". Sjekk ut bildene hans på 500px. Lenke til kommentar
Bringisen Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Du verden , flott reportasje og flotte bilder. Det er vel akkurat under sånne forhold et lite og lett systemkamera virkelig kommer til sin rett. Lenke til kommentar
Bringisen Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Og når vi er inne på dette med å bruke kameraet under krevende situasjoner. Dette nye OM-D 5 kameraet skal være værtettet. Men finnes det noe kilder ennå som kan si noe om hvor tett det er. Mitt 7D skal være værtettet og har tålt endel Bergensregn men mange andremklager over og ha måtte levere kameraet inn for ingenting. Nye 5D MkIII sies og ha bedre værtetting enn 7D. Serien med 1D kameraene skal være bankers og tåle det meste , men jeg lurer på hvor OM-D 5 ligger seg i dette feltet og om noe er dokumentert eller utprøvd. Dette punktet er viktig for meg siden jeg går mye i høstfjellet. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Olympus har vel vært mer eller mindre markedsledende når det gjelder speilrefleks og værtetting så jeg ville ikke bekymret meg. Lenke til kommentar
Refraction Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Jeg har lastet ned en prøveversjon av Elements 10 men ... Er det noen som har tips om hvorfor ikke RAW konverteren i Elements 10 vil godta raw filene , kun jpg?? I hjelpe menyen til PE10 finner du update funksjon, den søker og finner en nyere raw modul (v6.7) som den kan laste ned og installere automatisk. Men man kan også som tomsi sier laste ned raw oppgraderinger manuellt om man ønsker. Med mindre auto update er slått av eller sperret i brannmur e.l. så skal den også varsle om nye oppdateringer selv. Lenke til kommentar
Bringisen Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 http://www.youtube.com/watch?v=vJf-Ix57Vjw Den virker jo grei den videotesten der , men det der tåler min 7D også. Jeg tenkte mer på vedvarende regn over flere timer når kameraet henger rundt halsen. Eller i verste fall om man skulle dumpe oppi en elv eller noe slikt :-)) Jeg har lastet ned en prøveversjon av Elements 10 men ... Er det noen som har tips om hvorfor ikke RAW konverteren i Elements 10 vil godta raw filene , kun jpg?? I hjelpe menyen til PE10 finner du update funksjon, den søker og finner en nyere raw modul (v6.7) som den kan laste ned og installere automatisk. Men man kan også som tomsi sier laste ned raw oppgraderinger manuellt om man ønsker. Med mindre auto update er slått av eller sperret i brannmur e.l. så skal den også varsle om nye oppdateringer selv. Takk for det , jeg greide heldigvis og oppdatere i går kveld så nå virker det :-) Olympus har vel vært mer eller mindre markedsledende når det gjelder speilrefleks og værtetting så jeg ville ikke bekymret meg. Ja de er vel det ved siden av Pentax , men jeg lurte på hvor mye man kan ta sjanse på at det tåler. Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 DUDES! Har noen her inne noe erfaring med Wollensak Cine Raptar 12,5mm F1,5? Den kan med C mount adapter passe på M43. Sinnsvakt tøft å få 25mm ff-ekvivalent brennvidde med så stor blender som 1,5! Tenkte å legge inn bud på en, noen som vet hvilken kvalitet disse er i? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 C-mount har ofte begredelig kvalitet. De konstrueres for CCTV-kameraer med begredelig oppløsning (VGA), med mindre det reklameres tydelig med høyere kvaliteter. Høyere kvaltiteter betegnes ofte med "megapixel lens" eller mer spesifikt "1,3 Mp lens" "3 Mp lens" og "5 Mp lens". Noe høyere enn 5 Mp har jeg ikke sett ennå. Med kvalitetsbetegnelsene følger som regel også dramatisk høyere priser og ofte litt dårligere blender. Sorterer man etter "5 Mp lens" hos kjente produsenter av CCTV-optikk finner du priser i størrelseorden originaloptikk fra de vanlige kjente kameraprodusentene. Objektivet du nevner har ingen "megapiksel" i betegnelsen og lav pris. Begge deler tyder på begredelig bildekvalitet. Beklager, men du får ikke noe "for godt til å være sant" -tilbud. Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Skjønner. Da lærte jeg noe nytt i dag også. Fikk alikevel lyst til å kjøpe da kreativitet setter større grenser enn optisk kvalitet. Skulle nok klart å ta noen kule bilder hvertfall Lenke til kommentar
Refraction Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 DUDES! Har noen her inne noe erfaring med Wollensak Cine Raptar 12,5mm F1,5? Fant ... Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Kult Ja, er jo så billig uansett at det er jo bare å prøve Kjipt at jeg må croppe bildene for å få bort vignetten da. Kan forsøke interpolering med content aware på noen bilder og se om det blir noe greit, men men... Er jo kult med så vid vinkel og så stor blender uansett Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 (endret) DUDES! Har noen her inne noe erfaring med Wollensak Cine Raptar 12,5mm F1,5? Den kan med C mount adapter passe på M43. Sinnsvakt tøft å få 25mm ff-ekvivalent brennvidde med så stor blender som 1,5! Tenkte å legge inn bud på en, noen som vet hvilken kvalitet disse er i? Kvaliteten er meget bra. Dette er 16mm objektiver laget for film (ikke CCTV) og er optisk meget gode. Den lave prisen kommer av at C-mount objektiver under 25mm vignetterer på m43 og er ikke like ettertraktet for bruk sammen med et digitalt hus. Dersom du ser på objektiver fra 25mm (1 inch) og oppover er disse relativt dyre på f eks ebay. Legger ved et bilde jeg har tatt med Wollensak raptar 1 inch (25mm) og med OM-D som viser potensialet: 100% crop Endret 23. juli 2012 av Dentro 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå