Gå til innhold

Diskusjonstråd: Olympus & Panasonic MicroFourThirds (+ FourThirds)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veske når da? Når du bærer dundt bare kameraet? Isåfall har jeg ingen, eller tenger du en vanlig kamerabag?

Kan forsåvidt ta imot tips til konvensjonell kameravæske selv. Har en domke FX5-B, men den begynner å bli liten til såpass mange objektiver jeg har nå, og EM-5, er bare plass til hus pluss kanskje 4 objektiv. De fleste større bagger er desverre høyere (5b er 16,5 cm høy), og det er ikke høyde jeg trenger.

AtW

Lenke til kommentar

Jeg kunne tenke meg en veske som har plass til E-M5 med et påmontert objektiv, f.eks. et 12-50 eller et 40-150. Samtidig skal vesken være minst mulig slik at jeg f.eks. kan slenge den i en sekk når jeg står på ski.

En F-5XB synes jeg blir for stor til et slikt formål, mens et skinnetui blir for lite fleksibelt mtp forskjellige objektiver. :)

Lenke til kommentar

Nei, har ikke bruk for 12,5mm 3d objektivet jeg heller, men det følger med for en hundrelapp ekstra i forhold til jp sitt tilbud med kun 14mm. Har så dårlig samsyn at jeg ikke får 3d effekt uansett, men kan kanskje selge det og få enda billigre gf3 pakke... Hmmm.

Så kan jeg kanskje få byttet 14mm mot 20mm siden jeg allerede har oly 12mm :p

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar

Har du 12mm, så er nok 14m-en overflødig. Sliter selv med slapt samsyn så det erderofr 3d er uaktuellt. Men for de som har sånt, så er det sikkert et morsomt objektiv. Og GF3 er nok et bedre reservekamera enn GF2. Enda mindre og litt bedre sensor.

Men trenger du LR3 lisens da?

Lenke til kommentar

Føler meg skikkelig dårlig. Tror jeg har objektivsyke.

Eneste medisin som kan hjelpe er om jeg får kjøpt følgende innen rimelig tid:

Panasonic 7-14mm

Panasonic 12-35mm

Olympus 75mm 1.8

Hehe. Ja men nei, skulle virkelig hatt disse objektivene. Da hadde jeg hatt det meste. Bare så synd at disse 3 koster omtrent 27.000kr :(

Lenke til kommentar

Har du 12mm, så er nok 14m-en overflødig. Sliter selv med slapt samsyn så det erderofr 3d er uaktuellt. Men for de som har sånt, så er det sikkert et morsomt objektiv. Og GF3 er nok et bedre reservekamera enn GF2. Enda mindre og litt bedre sensor.

Men trenger du LR3 lisens da?

Nettopp derfor jeg tenkte å prøve å bytte 14mm mot 20mm på bruktmarkedet, og evt selge 3d objektivet og LR lisensen.

Lenke til kommentar

Panasonic 7-14mm

Panasonic 12-35mm

Olympus 75mm 1.8

Hehe. Ja men nei, skulle virkelig hatt disse objektivene. Da hadde jeg hatt det meste. Bare så synd at disse 3 koster omtrent 27.000kr :(

For den prisen kan du jo få et av de to beste FF kameraene :-))) Hehe , spøk og fanteri :-)

Lenke til kommentar

Panasonic 7-14mm

Panasonic 12-35mm

Olympus 75mm 1.8

For den prisen kan du jo få et av de to beste FF kameraene :-))) Hehe , spøk og fanteri :-)

Hehe jojo, men må jo ha objektiver til dem også :)

Dessuten driver jeg mer med film enn foto, og der eier GH2 både 5D og D800 :)

Lenke til kommentar

Panasonic 7-14mm

Panasonic 12-35mm

Olympus 75mm 1.8

Hehe jojo, men må jo ha objektiver til dem også :)

Dessuten driver jeg mer med film enn foto, og der eier GH2 både 5D og D800 :)

Hoi...det må jeg si , da har jo du allerede to av de beste FF kameraene. Jeg også drømmer om et FF i tillegg til mitt 7 D og PEN kamera. Men det var de pengene da , og jeg ser at jeg allerede sliter med å bruke begge kameraene samtidig selv om jeg gjerne vil :-))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...