potetskrell Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Ja, det var det. Det var ikke mye, men merkbart. Hva slags Olympus har du? Det er vel mulig å mikrojustere på de nyeste. Da hadde min blitt bra. Det var ikke mye det var snakk om. Men fargene og bakgrunns-uskarpheten er noe du vil like godt! Lenke til kommentar
# offline Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2009 Har mest lyst på Summiluxen (eller er det PanLeica'n dere kaller den?). Dessverre er den meget dyr. Hva vil du si bruktprisen på en 2mnd. gammel Sigma 30/1,4 bør ligge på? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Sigmaen gir Olympusen din et nytt liv.. Den har ingen konkurrenter (rett skrevet?).. Jeg vet ikke bruktprisen, men kjøp den nytt. Da kan du sende inn til du får en kalibrering som er perfekt! Fantasiske farger og "60 mm" er nydelig.. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Er Sigma 50/1,4 helt ny til FT? BH har den inne på lager men den finnes ikke i prisguiden. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Er Sigma 50/1,4 helt ny til FT? BH har den inne på lager men den finnes ikke i prisguiden. Den er rimelig ny. Og på FourThirds vil det være en nydelig brennvidde. F.eks. til portrett og landskap. Tom Endret 4. oktober 2009 av tomsi42 Lenke til kommentar
# offline Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Den er beregnet til FF? Stor og tung Olympus må komme ut med noe skikkelig lyssterkt snart. Lenke til kommentar
Cax Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Er Sigma 50/1,4 helt ny til FT? BH har den inne på lager men den finnes ikke i prisguiden. Den er rimelig ny. Og på FourThirds vil det være en nydelig brennvidde. F.eks. til portrett og landskap. Tom Ja, 100/2.8 er jo et klassisk objektiv. Antageligvis fungerer det veldig godt, men så får man jo Olympus 50/2 også, og da blir det ikke et opplagt valg mener jeg. Lenke til kommentar
Cax Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Er Sigma 50/1,4 helt ny til FT? BH har den inne på lager men den finnes ikke i prisguiden. FotoVideo har den også på lager, men de hadde kanskje solgt mer av den om de ikke hadde lagt den under "Canon". http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/prdin...spx?plid=104376 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Antageligvis fungerer det veldig godt, men så får man jo Olympus 50/2 også, og da blir det ikke et opplagt valg mener jeg. Jeg ser på de som to forskjellige objektiver som like mye komplementerer hverandre som å overlappe hverandre. Tom Lenke til kommentar
Cax Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Antageligvis fungerer det veldig godt, men så får man jo Olympus 50/2 også, og da blir det ikke et opplagt valg mener jeg. Jeg ser på de som to forskjellige objektiver som like mye komplementerer hverandre som å overlappe hverandre. Tom Ja, det er klart de er forskjellige, men det blir vel ofte å velge mellom de to for det. Ihvertfall så lenge det finnes andre, større hull som ikke er dekket. På den andre siden er dette i den rimeligere enden av skalaen, og det er jo greiere å ta seg råd der. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Tenkte jeg skulle kjøpe E-4xx som back-up/"lommekamera". Brukt evt. ny E-420 med norske rettigheter eller en ny E-450 fra USA? Ca. samme pris for begge. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Tenkte jeg skulle kjøpe E-4xx som back-up/"lommekamera". Brukt evt. ny E-420 med norske rettigheter eller en ny E-450 fra USA? Ca. samme pris for begge. God ide - E-4x0 er en perfekt makker til 25mm-en. Jeg hadde valgt norsk E-420. Tom Lenke til kommentar
# offline Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Disse E-450 er demo brukte av Olympus USA etc. og de kommer med 1 års garanti fra produsent. Er det bare de tre Art filtrene som er forskjell på E-420 og E-450? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Disse E-450 er demo brukte av Olympus USA etc. og de kommer med 1 års garanti fra produsent.Er det bare de tre Art filtrene som er forskjell på E-420 og E-450? Ja. Ikke nok til å satse på ... Tom Lenke til kommentar
# offline Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 No problemo. Budene går over maksprisen min uansett. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 Hvordan er E-400 og E-410 iforhold til E-420? E-400 har CCD sensor, men de ser ganske like ut. Hvilke av de har best bildekvalitet mellom 100-800 ISO? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) E-410er vel ganske lik E-420. Mangler muligens remote blits. Har heller ikke CDAF så liveview blir masete. E-410 har muligens bedre ISO ytelse enn E-400. edit: Alternativt, ring JP Sandvika og hør om de kan gi deg et godt tilbud på E-420. Forstod det slik at de har litt for mange på lager (en del retur). Tom Endret 7. oktober 2009 av tomsi42 Lenke til kommentar
# offline Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 Prøver å få tak i noe svinbilllig Pruter og styrer litt på bruktmarkedet. Har ikke hastverk, det dukker vell opp et kupp. Solgte NG2475 bagen og en gammel aktiv bilstereo sub idag. 1335kr. ekstra i kassa til Sigma objektivene:) Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Lurer på å bytte ut E-520 med E-30, no som det er kampanje frå Olympus (batterigrep med på kjøpet). Lurer på kor mykje eg kan få for E-520'en, pent brukt............... Fristelsen er stor Lenke til kommentar
# offline Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 Det er mange E-520 tilsalgs. Sjekk foto.no og finn.no Mange som selger unna Olympuskamerane sine og mange som har litt for høye forventninger til pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå