Gå til innhold

Diskusjonstråd: Olympus & Panasonic MicroFourThirds (+ FourThirds)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er Sigma 50/1,4 helt ny til FT? BH har den inne på lager men den finnes ikke i prisguiden.

Den er rimelig ny. Og på FourThirds vil det være en nydelig brennvidde. F.eks. til portrett og landskap.

Tom

Ja, 100/2.8 er jo et klassisk objektiv.

Antageligvis fungerer det veldig godt, men så får man jo Olympus 50/2 også, og da blir det ikke et opplagt valg mener jeg.

Lenke til kommentar
Antageligvis fungerer det veldig godt, men så får man jo Olympus 50/2 også, og da blir det ikke et opplagt valg mener jeg.

Jeg ser på de som to forskjellige objektiver som like mye komplementerer hverandre som å overlappe hverandre.

Tom

Ja, det er klart de er forskjellige, men det blir vel ofte å velge mellom de to for det. Ihvertfall så lenge det finnes andre, større hull som ikke er dekket. På den andre siden er dette i den rimeligere enden av skalaen, og det er jo greiere å ta seg råd der.

Lenke til kommentar

E-410er vel ganske lik E-420. Mangler muligens remote blits. Har heller ikke CDAF så liveview blir masete.

E-410 har muligens bedre ISO ytelse enn E-400.

edit: Alternativt, ring JP Sandvika og hør om de kan gi deg et godt tilbud på E-420. Forstod det slik at de har litt for mange på lager (en del retur).

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...