peje Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Ja jeg er meget fornøyd med nesten alt mitt Olympus utsyr Jeg har følgende : E 520 , E 3 . 14-42 . 12-60 , 50-200 swd , 50 mm macro . Tc 1,4 . E 520 kjøpte jeg i april i år , ett meget bra kamera som er enkelt å bruke . Men siden søkeren var mindre enn forventet , så byttet jeg det snart ut med E3 . 14-42 mm objektivet som fulgte med er helt fantastisk , kunne aldri tro jeg kunne få så bra bilder med ett objektiv som nesten er gratis 12-60 mm objektivet er i en klasse for seg selv , superskarpt , å stort zoomområde . Lav pris i forhold til andre merker . 50-200 swd mm objektivet , meget kjapp autofokus , å sylskarpe bilder . Sammens med tc 1,4 , blir det ett 140 - 560 mm (35mm) , uten att bildekvaliteten blir dårligere . 50mm macro , som alle de andre Olympus objektivene , så er også dette sylskarpt . Rask AF , å støyer mindre enn enkelte vil ha det til . E3 er jeg mindre fornøyd med , da er det først å fremst ISO støy jeg tenker på . Umulig å ta bilder om natten , bilder som man kan bruke til noe etterpå .... Bare 10 mpix er for lite . Jeg gikk over fra Canon til Olympus i vår , pga Olympus sine overlegne objektiver . Men vurderer å bytte igjen , det hjelper så lite med gode objektiver når man ikke har kamera hus som leverer ønsket kvalitet . Får se i slutten av oktober om Olympus kommer med det kamera jeg trenger Lenke til kommentar
sarc Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Veldig fornøgd med å få denne pakken i posten i går! Lenke til kommentar
Gapatrosten Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 smart lese stoff http://foto.no/cgi-bin/articles/articleVie...articleId=42130 Lenke til kommentar
brainsalad Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Veldig fornøgd med å få denne pakken i posten i går! Jeg fikk også den pakken i posten i går(og så jeg,som aldri bruker å vinne noe).Jeg må få lov til å si takk til Olympus. Men nå er jeg vel "forpliktet" til å kjøpe to objektiv som jeg kan bruke objektivdekslene på?Kanskje 12-60 og 50-200.Hmm,da blir det jo en dyr gevinst.Kamerareima skal jeg bruke kun på 17.mai. Er det flere i Norge som har fått denne pakken? Lenke til kommentar
peje Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Jeg fikk en pakke i gave fra MPX i forrige uke , tusen takk til dem Så kom det en ny pakke i posten i går , den var sendt fra spania , vet ikke hvem jeg skal takke da . Er ihverfall veldig fornøyd med å ha fått to sett Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Er det noen her som har testet OM adapter med af confirmation og vet om seriøse ebay selgere som har dette? Ser at de selger det fra den siden jeg linker til, men er generelt skeptisk til å handle fra domener som slutter på .ru Mener at jeg har funnet flere selgere på ebay tidligere, men nå når jeg tenkte å handle så finner jeg ingen... Lenke til kommentar
# offline Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2009 (endret) Har nettopp bestilt xd-picture card 2GB og kortleser på ebay. Kun litt over 100kr. Noen som kan anbefale gode fjernutløsere? Både med og uten kabel. Skal bli morro å prøve ut jpg mulighetene til Olympus E-620 nå under oktoberfesten. Har funnet ut mye nå som jeg har lest litt i bruksanvisningen. Hopper som regel over alt som omhandler jpg siden jeg skyter til vanlig kun i RAW. Måtte bestille xd kort for å teste ut panorama innstillingene. Oppfordring til alle Oly'er; post link til oktoberfest tråden deres her. Min oktoberfest: Oktoberfest 2009 - Ildhode - 25mm Objektiv: Olympus ZD 25mm f/2.8 pancake (+ EX-25 mellomring, kanskje?) Deltakernivå: Hardkåre Utstyr: Olympus E-620 Tilleggsutfordring(er): JPG rett fra kamera, minst mulig Photoshopping(bortsett fra nedskalering). Edit: Blir bare mer og mer overrasket over E-620. Kvaliteten på jpg filene er knall. Art-filtrene er rå! Live view er sykt bra, virker bedre etter jeg oppdaterte 25mm objektivets FW. Håper Olympus kommer med flere Art-filtre i FW oppdatering. Endret 1. oktober 2009 av Ildhode Lenke til kommentar
brainsalad Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Tips:Olympus har fra i dag lagt ut nye kampanjer,bl.a. cashback på enkelte objektiv. Lenke til kommentar
coolpix Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Ser på et brukt E-510 kamera. Et veldig lite brukt kamera til 2500kr inkludert kitlinse. Godt kjøp?? Lenke til kommentar
# offline Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 Prut! Olympus kameraene er billig. Jeg ville ikke betalt noe mer enn 2000kr. inkl porto, helst 1500 De her pakkene er veldig prutbare: E-520 dobbelkit 1 E-520 dobbelkit 2 4999kr er butikkprisen for E-520 dobbelkit. De to pakkene over burde du få ned til 3000 området. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Oppfordring til alle Oly'er; post link til oktoberfest tråden deres her. Har lagt inn link i signatur. Om E-510 til 2500 er et godt kjøp? Det er ikke et dårlig kjøp, men heller ikke et kupp. Burde som brannskalle sier være mulig å få det litt billigere. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Brukt? Nytt får du det fra 3100 kroner, bruktpris bør altså ligge på rundt 2100 kroner iflg. 70 %-regelen. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Ser på et brukt E-510 kamera. Et veldig lite brukt kamera til 2500kr inkludert kitlinse. Godt kjøp?? Ikke spesielt. Du får et nytt E-520 med bedre sensor og endel andre forbedringer til 3500 kr. Ville sagt 2000 kr. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Det sto E-510, ja.. vel, E-510 har ikke trådløs blitsstyring, det syns jeg er ganske mye å gi opp for å spare 600 kroner.. Lenke til kommentar
coolpix Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Hvor finnere dere dette nytt til den prisen? Kunne sikkert fått 520 kit fra usa for litt over 3000, men ikke sett det billigere enn 3999 nytt. Hva er hovedforskjell på 510 og 520?? Lenke til kommentar
Det Skumle Fjellet Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Hmmm, hadde tenkt å kjøpe et lite mFT-apparat til kona. Men verken E-P1 eller GF-1 har jo alt som trengs! Intern blits på E-P1 eller sensorstabilisering på GF-1 hadde gjort susen. Får vente på E-P2 eller en av de andre produsentene isteden. Lenke til kommentar
Cax Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Hmmm, hadde tenkt å kjøpe et lite mFT-apparat til kona. Men verken E-P1 eller GF-1 har jo alt som trengs! Intern blits på E-P1 eller sensorstabilisering på GF-1 hadde gjort susen. Får vente på E-P2 eller en av de andre produsentene isteden. Jepp, åpenbare mangler på begge. E-P1 har heller ikke fokuslys. På tide å la kjepphestene bli pølse, Panasonic og Olympus! Panasonic har i det minste laget noe i nærheten av det perfekte objektiv til disse kameraene, og det skal vi være glade for. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2009 Noen som har eller har prøvd Sigma 30/1,4 på FT? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Ja, det er en sweet kombo. Har du noen spesielle spm? Lenke til kommentar
# offline Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2009 Var det fokus feil på din? Mye? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå