Gå til innhold

Diskusjonstråd: Olympus & Panasonic MicroFourThirds (+ FourThirds)

Anbefalte innlegg

Ja jeg er meget fornøyd med nesten alt mitt Olympus utsyr :)

Jeg har følgende :

E 520 , E 3 .

14-42 . 12-60 , 50-200 swd , 50 mm macro . Tc 1,4 .

E 520 kjøpte jeg i april i år , ett meget bra kamera som er enkelt å bruke .

Men siden søkeren var mindre enn forventet , så byttet jeg det snart ut med E3 .

14-42 mm objektivet som fulgte med er helt fantastisk , kunne aldri tro jeg kunne få så bra bilder med ett objektiv som nesten er gratis :)

12-60 mm objektivet er i en klasse for seg selv , superskarpt , å stort zoomområde .

Lav pris i forhold til andre merker .

50-200 swd mm objektivet , meget kjapp autofokus , å sylskarpe bilder .

Sammens med tc 1,4 , blir det ett 140 - 560 mm (35mm) , uten att bildekvaliteten blir dårligere .

50mm macro , som alle de andre Olympus objektivene , så er også dette sylskarpt .

Rask AF , å støyer mindre enn enkelte vil ha det til .

E3 er jeg mindre fornøyd med , da er det først å fremst ISO støy jeg tenker på . Umulig å ta bilder om natten , bilder som man kan bruke til noe etterpå ....

Bare 10 mpix er for lite .

Jeg gikk over fra Canon til Olympus i vår , pga Olympus sine overlegne objektiver .

Men vurderer å bytte igjen , det hjelper så lite med gode objektiver når man ikke har kamera hus som leverer ønsket kvalitet .

Får se i slutten av oktober om Olympus kommer med det kamera jeg trenger :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Veldig fornøgd med å få denne pakken i posten i går!

oly-space.jpg

Jeg fikk også den pakken i posten i går(og så jeg,som aldri bruker å vinne noe).Jeg må få lov til å si takk til Olympus.

Men nå er jeg vel "forpliktet" til å kjøpe to objektiv som jeg kan bruke objektivdekslene på?Kanskje 12-60 og 50-200.Hmm,da blir det jo en dyr gevinst.Kamerareima skal jeg bruke kun på 17.mai.

Er det flere i Norge som har fått denne pakken?

Lenke til kommentar

Har nettopp bestilt xd-picture card 2GB og kortleser på ebay. Kun litt over 100kr.

Noen som kan anbefale gode fjernutløsere? Både med og uten kabel.

Skal bli morro å prøve ut jpg mulighetene til Olympus E-620 nå under oktoberfesten. Har funnet ut mye nå som jeg har lest litt i bruksanvisningen. Hopper som regel over alt som omhandler jpg siden jeg skyter til vanlig kun i RAW. Måtte bestille xd kort for å teste ut panorama innstillingene.

Oppfordring til alle Oly'er; post link til oktoberfest tråden deres her.

Min oktoberfest:

Oktoberfest 2009 - Ildhode - 25mm

Objektiv: Olympus ZD 25mm f/2.8 pancake (+ EX-25 mellomring, kanskje?)

Deltakernivå: Hardkåre

Utstyr: Olympus E-620

Tilleggsutfordring(er): JPG rett fra kamera, minst mulig Photoshopping(bortsett fra nedskalering).

Edit: Blir bare mer og mer overrasket over E-620. Kvaliteten på jpg filene er knall. Art-filtrene er rå! Live view er sykt bra, virker bedre etter jeg oppdaterte 25mm objektivets FW. Håper Olympus kommer med flere Art-filtre i FW oppdatering.

Endret av Ildhode
Lenke til kommentar
Hmmm, hadde tenkt å kjøpe et lite mFT-apparat til kona. Men verken E-P1 eller GF-1 har jo alt som trengs!

Intern blits på E-P1 eller sensorstabilisering på GF-1 hadde gjort susen. Får vente på E-P2 eller en av de andre produsentene isteden.

Jepp, åpenbare mangler på begge. E-P1 har heller ikke fokuslys. På tide å la kjepphestene bli pølse, Panasonic og Olympus!

Panasonic har i det minste laget noe i nærheten av det perfekte objektiv til disse kameraene, og det skal vi være glade for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...