Refraction Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Sa Oly fyren noe om hva kit tilbud de ville komme med her i Norge ? Ryktes jo at i England f.eks får man med gratis batterigrep, andre land kan man velge mellom x items som BG, Adapter osv. Lenke til kommentar
eks Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Sa Oly fyren noe om hva kit tilbud de ville komme med her i Norge ? Ryktes jo at i England f.eks får man med gratis batterigrep, andre land kan man velge mellom x items som BG, Adapter osv. Spurte han om det, og han sa nei, visste ikke om noe... Litt synd for vi betaler allerede ganske mye mer for det enn de gjør i USA/Canada for eksempel. (http://www.43rumors.com/special-uscanada-deal-buy-the-new-e-m5-and-get-one-accessory-for-free/) Der man kan velge mellom å få med grep eller FL-600R på kjøpet... Lenke til kommentar
xyzzyqwerty Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Det var ganske fint, ja. Klart mindre bråkete enn PEN-modellane, synest eg. Elles kjentes det bra bygd, men eg synest desse pilknappane virka litt småflimsy. Ikkje noko stor sak. Diskuterte dette med ein kollega. Han trur det kanskje kan ha noko med vêrforseglinga å gjera. Altså, at pakningane på noko vis får dei til å virke lausare enn dei elles ville vore. Det hadde visst vore slik på Pentax K10D (?) også. Lenke til kommentar
xyzzyqwerty Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Studio comparison shots frå dpreview er ute no: http://www.dpreview.com/previews/olympusem5/7 Lenke til kommentar
eks Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Studio comparison shots frå dpreview er ute no: http://www.dpreview....ws/olympusem5/7 Dette ser da veldig bra ut for E-M5, nesten uansett hvilket crop-kamera man sammenlikner med... Jeg sammenliknet med NEX 5n, D7000 og K-5. Lenke til kommentar
xyzzyqwerty Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Studio comparison shots frå dpreview er ute no: http://www.dpreview....ws/olympusem5/7 Dette ser da veldig bra ut for E-M5, nesten uansett hvilket crop-kamera man sammenlikner med... Jeg sammenliknet med NEX 5n, D7000 og K-5. Ja, men eg er litt usikker på om det eigentleg er ei god samanlikning. Om du ser på t.d. E-M5 vs. G3 så har dei forskjellig lukkartid på same blendar. Men lyset kan jo vera forskjellig også. (Det er ein lang tråd på forumet om dette som eg ikkje har orka å lese.) Lenke til kommentar
Epp Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Ja, overraskende bra. Men stusser litt på hvordan disse bildene er tatt. Er ikke både D7000 og E-M5 16Mpx? D7000 bilde ser mindre ut... Lenke til kommentar
OmarL028577693 Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 (endret) Dette ser bare bedre og bedre ut. Jeg venter på at 12/2 og 45/1.8 skal komme inn på lager(mpx). Har fått solblender til 12/2 og solblender til 45/1.8 kommer snart, sparte 700kr på å kjøpe Hong Kong versjonene Endret 17. mars 2012 av kelux78 Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Ja, overraskende bra. Men stusser litt på hvordan disse bildene er tatt. Er ikke både D7000 og E-M5 16Mpx? D7000 bilde ser mindre ut... D7000 har 3:2-format, mFT har 4:3 så du vil ha flere piklser i høyden med samme antall MP hvis utsnittet er likt i høyden. Uansett hvilket utsnitt du velger vil du ikke få full match med antall piksler. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 D7000 har 3:2-format, mFT har 4:3 så du vil ha flere piklser i høyden med samme antall MP hvis utsnittet er likt i høyden. Uansett hvilket utsnitt du velger vil du ikke få full match med antall piksler. ah, ja. Tenkte ikke på det Lenke til kommentar
svenni84 Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 dere som har mFT, benytter dere alltid 4:3 formatet? regner med en del av dere er godt vant med 3:2. Men det er vel greiest å få alle pixlene man kan og så evt klippe litt himmel etterpå.... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Jeg benytter alltid 4:3 ja. (Olympus E-PL1) Lenke til kommentar
Epp Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 dere som har mFT, benytter dere alltid 4:3 formatet? regner med en del av dere er godt vant med 3:2. Men det er vel greiest å få alle pixlene man kan og så evt klippe litt himmel etterpå.... Bruker 4:3 på E-P1 og 3:2 på Nikon og Sigma kameraene... Ser ikke poenget å klippe 4:3 til 3:2. Hvordan skal du komponere for det i kamera? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Jeg klipper om jeg ser bildet hadde passet bedre i et annet format når jeg redigerer. Men det gjelder også når jeg brukes Nikon 1 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Bruker 4:3 på E-P1 og 3:2 på Nikon og Sigma kameraene... Ser ikke poenget å klippe 4:3 til 3:2. Hvordan skal du komponere for det i kamera? Enkelte hus, som GH2, bruker forskjellige områder av sensoren til forskjellige aspekter, og det blir ikke "klipping" - du får tilnærmet samme bildediagonal. Søkeren viser deg riktig format. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Bruker 4:3 på E-P1 og 3:2 på Nikon og Sigma kameraene... Ser ikke poenget å klippe 4:3 til 3:2. Hvordan skal du komponere for det i kamera? Enkelte hus, som GH2, bruker forskjellige områder av sensoren til forskjellige aspekter, og det blir ikke "klipping" - du får tilnærmet samme bildediagonal. Søkeren viser deg riktig format. Søkeren viser riktig format også om man klipper, sånn til informasjon til Epp AtW Lenke til kommentar
Epp Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Bruker 4:3 på E-P1 og 3:2 på Nikon og Sigma kameraene... Ser ikke poenget å klippe 4:3 til 3:2. Hvordan skal du komponere for det i kamera? Enkelte hus, som GH2, bruker forskjellige områder av sensoren til forskjellige aspekter, og det blir ikke "klipping" - du får tilnærmet samme bildediagonal. Søkeren viser deg riktig format. Så GH2 bruker ikke hele sensoren på 4:3? Etter som jeg forstod OP så var det snakk om å bruke 4:3 i kamera og klippe bilde i post til 3:2. Ser ikke helt poenget med et (m)FT kamera om man skal ha 3:2. Søkeren viser riktig format også om man klipper, sånn til informasjon til Epp AtW Jada, men det var ikke det som var spørsmålet... Lenke til kommentar
xyzzyqwerty Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Så GH2 bruker ikke hele sensoren på 4:3? Etter som jeg forstod OP så var det snakk om å bruke 4:3 i kamera og klippe bilde i post til 3:2. Ser ikke helt poenget med et (m)FT kamera om man skal ha 3:2. Sjå på http://www.dpreview.com/reviews/PanasonicDMCGH2 - der viser dei korleis det heng saman. (Under "Multi-Aspect Sensor".) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Jeg fotograferer alltid i 4:3 men kan godt finne på å beskjære i ettertid. Lenke til kommentar
se# Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 (endret) Ja, men eg er litt usikker på om det eigentleg er ei god samanlikning. Om du ser på t.d. E-M5 vs. G3 så har dei forskjellig lukkartid på same blendar. Men lyset kan jo vera forskjellig også. Jeg leste en del av svarene til Andy Westlake, blant annet dette: http://forums.dprevi...essage=40927126 Edit: 12-50 er testet av Lenstip Endret 18. mars 2012 av se# Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå