tomsi42 Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Nå er det jo heldigvis ikke Olympus Nordic allene som bestemmer hva Norske forbruker får tilgang til...så jeg skulle ikke være veldig overrasket hvis den "nye standard på pris vs spec" finner veien inn på den ene eller annen måte Jeg vil ikke bli overrasket over det, nei. Og konkurrentene i Dixon systemet er vel også interessert i en slik prispresser ... Ikke at jeg bryr meg; jeg har allerede en E-620 Tom Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Olympus har visstnok lansert en E-600. Ja og hurra, E-600 er ikke et rykte. Meen...Vi i lille Norden får dessverre ikke tilgang på det. Synd, igrunn, for jeg hadde gledet meg til å sette nye standard på pris vs spec. Nå er det jo heldigvis ikke Olympus Nordic allene som bestemmer hva Norske forbruker får tilgang til...så jeg skulle ikke være veldig overrasket hvis den "nye standard på pris vs spec" finner veien inn på den ene eller annen måte You naughty, naughty camera store. Lenke til kommentar
skjerve Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Er det noen av dere som har 70-300 som kan fortelle meg om det er normalt at den "kryper" når kameraet henger på skulderen? etter 5-10 minutter så er den på 300mm, er dette normalt eller har jeg fått en slapp utgave? Hei, bruker ikke 70-300mm så mye selv (har 50-200mm SWD som jeg er veeeldig fornøyd med), så jeg vet ikke hva som er "normalt" her, men syntes det hørtes mye - og litt risikabelt - ut. Sjansen for at noen saftige dulter skal få kjipe konsekvenser er jo større når objektivet står på 300mm. Hvis du kan leve uten objektivet et par uker, vil jeg anbefale å sende det inn til service hos oss. Enten via forhandleren din eller direkte (Olympus Norge, Consumer Service, Kjelsåsveien 168, 0881 Oslo). Vi har garanti på max 3 uker fra vi mottar til vi returnerer ferdig reparert produkt. Og vi tar ingenting hvis det viser seg at det ikke er feil... Noen spurte også hva slags utstyr Olympus-brukere har her. Jeg har selvfølgelig tilgang på det meste til låns, men dette er mitt private oppsett: Olympus E-3 Olympus E-P1 17mm pancake mFT 14-42mm mFT 12-60mm SWD 50-200mm SWD 50mm macro FL-50R FL-14 Erik Olympus Norge Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Noen spurte også hva slags utstyr Olympus-brukere har her. Jeg har selvfølgelig tilgang på det meste til låns, men dette er mitt private oppsett: Olympus E-3 Olympus E-P1 17mm pancake mFT 14-42mm mFT 12-60mm SWD 50-200mm SWD 50mm macro FL-50R FL-14 Det er alltid betryggende at de ansatte hos produsenten bruker deres egen produkter Tom Lenke til kommentar
skjerve Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Nå er det jo heldigvis ikke Olympus Nordic allene som bestemmer hva Norske forbruker får tilgang til...så jeg skulle ikke være veldig overrasket hvis den "nye standard på pris vs spec" finner veien inn på den ene eller annen måte Hei, Stephan. Jeg har fightet hardt for å få E-600 opp til nord - men må innse at jeg ikke klarte det. Får du tak i det, er jo det ypperlig - det gir jo deg eksklusivitet på en modell og meg flere Olympus-brukere! Erik Olympus Norge (PS! Olympus Nordic finnes ikke - men de nordiske landene har en felles ledelse med forskjellige funksjoner fordelt på de forskjellige landene). Lenke til kommentar
skjerve Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Det er alltid betryggende at de ansatte hos produsenten bruker deres egen produkter Hehe.. ja det kom vel ikke som noen bombe at jeg var Olympus-bruker. Men siden noen spurte tenkte jeg at jeg i høflighetens navn fikk svare :-) Prøver også å bli en mer habil hobbyfotograf. Ga meg som "proff" i 2005, og siden det har jeg knapt tatt i et kamera uten å selge det... Men da E-3 kom, hadde jeg råd til noe som ga meg "proff-feelingen", og med PEN ble det virkelig gøy igjen (dette er privat - ikke ment som reklame!), så i sommer var første sommer på 4 år at jeg har tatt mer enn 12 bilder (passerte vel ca 500 + endel video). Erik Olympus Norge Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Jeg har selvfølgelig tilgang på det meste til låns, Høres jo logisk ut. Hvor søker man jobb? Olympus E-3Olympus E-P1 17mm pancake mFT 14-42mm mFT 12-60mm SWD 50-200mm SWD 50mm macro FL-50R FL-14 Erik Olympus Norge Ikke noe 14-35? Veel. Det får man jo låne... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Hvor søker man jobb? Det lurer jeg også på ... Tom PS. Hvis jobben krever at jeg selger alt Canon utstyret, så kan jeg leve med det ... * *) Så lenge jeg slipper å kjøpe noe det står Nikon på Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Den dealen kan jeg også leve med. Spesielt siden jeg ikke har noe Canon-utstyr. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Den dealen kan jeg også leve med. Spesielt siden jeg ikke har noe Canon-utstyr. Var det ikke du som sikler etter en 5D? Ikke at det er offer i forhold til en kremjobb. Tom Lenke til kommentar
# offline Skrevet 5. september 2009 Forfatter Del Skrevet 5. september 2009 Jeg vil bare ha en jobb, samme hva det er Det hadde vært morsomt å sett en test av Oly 14-35mm og 35-100mm her på akam Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Den dealen kan jeg også leve med. Spesielt siden jeg ikke har noe Canon-utstyr. Var det ikke du som sikler etter en 5D? Ikke at det er offer i forhold til en kremjobb. Tom Joda. Men E-3 (og senere E-4/5, Skjerve, hva vet du?) med en PL25/1.4 holder. Jeg vil bare ha en jobb, samme hva det er Det hadde vært morsomt å sett en test av Oly 14-35mm og 35-100mm her på akam Jeg får høre med Aetius om de syns jeg skal lage en.. Lenke til kommentar
Cax Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Hva har dere andre Oly brukere? E-520 og L1 Olympus 14-42, 50/2 og 70-300 Panasonic 25/1.4, 14-50/2.8-3.5 Konica Hexanon 57/1.4 FL-36R og LX2. Er i tenkeboksen på 11-22 vs. 9-18. Har lyst på Panasonic 20/1.7, men GF1 er ikke stabilisert, og E-P1 har dessverre ikke fokuslys ("man skal da bruke ekstern blits"-unnskyldningen holder ikke her) og jeg føler meg litt usikker på autofokusen der. Kanskje neste Pen E blir noe for meg. Ellers håper jeg Olympus ser at K7 er kameraet E-30 skulle vært, og gir meg noe å erstatte E-520 med om et års tid eller noe Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 (endret) Er i tenkeboksen på 11-22 vs. 9-18. Jeg er der også. Foreløpig så er det 11-22mm som får stemmen min. Det harmed lysstyrke og mangel på fortegning å gjøre. 9-18mm sine fordeler er mer vidvinkel og en noe mer sympatisk pris. Tom Har lyst på Panasonic 20/1.7, men GF1 er ikke stabilisert, og E-P1 har dessverre ikke fokuslys ("man skal da bruke ekstern blits"-unnskyldningen holder ikke her) og jeg føler meg litt usikker på autofokusen der. Kanskje neste Pen E blir noe for meg. Ellers håper jeg Olympus ser at K7 er kameraet E-30 skulle vært, og gir meg noe å erstatte E-520 med om et års tid eller noe Endret 6. september 2009 av tomsi42 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 11-22 er fristende. Men det er mer ett walkaround-objektiv enn et objektiv jeg kjøper fordi jeg vil ha vidvinkel. 9-18 er mtp. pris, skarphet, størrelse og brennvidde mer attraktivt. Men det er ikke værtettet.. Hrm.. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 (endret) Hvis du kan leve uten objektivet et par uker, vil jeg anbefale å sende det inn til service hos oss. Enten via forhandleren din eller direkte (Olympus Norge, Consumer Service, Kjelsåsveien 168, 0881 Oslo). Vi har garanti på max 3 uker fra vi mottar til vi returnerer ferdig reparert produkt. Og vi tar ingenting hvis det viser seg at det ikke er feil... Takk for info, jeg får se om jeg gidder å sende det inn, ikke så ofte jeg går med 70-300 påmontert, så det er ikke et stort problem. Mitt utstyr: E-420 14-42mm 70-300mm 50mm macro 14-54mm //edit - mottatt 14-54 Endret 7. september 2009 av SubSmurf Lenke til kommentar
flarsson Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Hva har dere andre Oly brukere? E-3. Olympus 14-54, 50-200, 18-180, 70-300 og 35(bruger mest de to første). PL 25/1.4, Sigma 30/1,4 OM/E-converter og diverse OM-objektiver. FL-36 Drømmer om 35-100/2.0. Overvejer et "længere" Macro-objektiv (det bliver Sigma, hvis Oly ikke kommer med noget). Er i tænkeboks vedr. vidvinkel. Lenke til kommentar
skjerve Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Jeg vil bare ha en jobb, samme hva det er Det hadde vært morsomt å sett en test av Oly 14-35mm og 35-100mm her på akam Siste ansatte begynte hos oss 1. august. Virker som om hun trives... :-) Uten å gå nærmere i detaljer, kan jeg bekrefte at å jobbe i Imaging-avdelingen i Olympus Norge er en kremjobb. Særlig med tanke på den fantastiske sjefen... Anyway - har mast masse på Are og Erik om at de bør teste objektiver, men vitenskapsmenn som de er, skal de ha rutiner og testprosedyrer på plass - og slikt tar jo tid. I mellomtiden kan jeg anbefale noen objektivtester på digIT.no, som er meeeeget grundige. ZD 9-18mm 150mm f2,0 + Teleconverter 11-22mm 50mm f2,0 macro ... ikke les testen av 18-180mm'ern... Lyd & Bilde publiserte også noen objektivtester for ikke så lenge siden. Ikke så vitenskapelig, men Lasse vet hva han driver med! 9-18mm 18-180mm, 50mm macro og mange fra andre produsenter Helsing Erik Olympus Norge Lenke til kommentar
skjerve Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Joda. Men E-3 (og senere E-4/5, Skjerve, hva vet du?) med en PL25/1.4 holder. Absolutely nothing! Det eneste jeg vet er at E-3 på ett eller annet tidspunkt blir erstattet. Men når og med hva vet bare japanerne i RnD (Research and Development) og de holder tett... Erik Olympus Norge Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Joda. Men E-3 (og senere E-4/5, Skjerve, hva vet du?) med en PL25/1.4 holder. Absolutely nothing! Det eneste jeg vet er at E-3 på ett eller annet tidspunkt blir erstattet. Men når og med hva vet bare japanerne i RnD (Research and Development) og de holder tett... Erik Olympus Norge Typisk. Du får ringe dem. Si at en irritabel nordnorsk jævel vil vite. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå