Gå til innhold

Enda en nybegynner som skal kjøpe hjemmekino

Anbefalte innlegg

Hei og hopp.

Jeg planlegger aa gaa til innkjøp av et lite hjemmekinoanlegg. Det vil for meg si en tv, et lydanlegg og en pc (eller xbox(?), kommer til dette senere), og alt skal staa i stua. Kan begynne med det første, TV:

Jeg tenker aa kjøpe en 50 tommer som kan vise 1080p (evnt. i), full-hd oppløsning er vel must naar man skal koble til pc/spillkonsoll for aa hindre de-/omskalering? Har ennaa ikke bestemt meg for plasma versus lcd, og ser saa mye argumenter begge veier at jeg ikke blir noe klokere (MEN LA FOR ALL DEL IKKE DETTE BLI TIL EN PLASMA VERSUS LCD TRAAD!). Forutenom valget mellom lcd og plasma er det ikke saa mye jeg lurer paa angaaende TVen enda, men tar gjerne imot tips om noen kjenner til noen røverkjøp-modeller. :thumbup:

LYD:

I utgangspunktet føler jeg det blir enklest med et 2.1 anlegg. Har disse blitt saapass gode at man faar en viss surround-følelse av dem? Anlegget skal ikke bare brukes til lyd til tven, men ogsaa til musikk ved festlige anledninger, saa det er viktig at de klarer et visst volum. Nok en gang: Noen som har erfaringer og/eller tips?

HTPC:

Det er dette jeg egentlig lurer mest paa. Jeg har lite lyst til aa betale 7000 kroner for en pc som kun skal brukes til aa vise film. Saa det beste hadde vært om det gikk an aa gjøre dette via en xbox (evnt. ps3) istedet? Altsaa aa bruke xbox(/ps3) media center, og laste ned filmer direkte dit. Lar dette seg gjøre, eller maa man via en pc for aa faa til dette?

Kan et alternativ være aa laste ned paa laptopen og overføre til xboxen paa traadløst nett? Og om dette skulle fungere (eller at jeg kan laste ned direkte til boxen); hvilke fordeler/ulemper vil det ha ifht. en skikkelig media-pc?

Er sikkert mye mer jeg lurer paa, saa kommer mer etterhvert =)

DISCLAIMER (da jeg ikke kjenner dette forumets policy paa slikt): Med "laste ned" menes selvsagt ikke piratkopiering. :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...