HellandB Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Hei! Jeg har en server(webserver) en plass og en htpc på en annen plass, begge er koblet til nett. Jeg lurer på om det er mulig å åpne filmene som ligger på serveren fra HTPCen? Har prøvd å sette opp ftp-server, men har hatt litt problemer ettersom server-pcen også blir brukt som webserver. Er det noen annen måte jeg kan få dette til å fungere på? Lenke til kommentar
Xcited Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Installer Orb på serveren din.. Men kvaliteten avhenger litt av opplastningshastigheten på linja til serveren, og ned-hastigheten på htpc'en.. Lenke til kommentar
HellandB Skrevet 26. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2009 Har fiber, så det ska gå bra:) Hvordan fungerer egentlig dette programmet? Er det slik at jeg laster opp filmene på serveren først, for å så logge inn på htpcen og streame fra internett siden? Eller går det an å se filmene i eks. VLC? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 det enkleste er vel å sette opp noe VPN mellom maskinene, slik at de tror de er i samme lokalnettverk, og da kan du jo enkelt nokspille av alle filer helt normalt så lenge du har nok hastghet på linjen til å holde tritt. -Stigma Lenke til kommentar
HellandB Skrevet 27. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2009 ja, sant det. Men det hadde vært greit om jeg kunne se filmene direkte fra serveren uten å bruke tid på å kopiere filmene over først etc. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 I VLC kan du lime inn lenken til videoen og spille av direkte. Lenke til kommentar
HellandB Skrevet 27. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2009 ja, sant det. Men det hadde vært greit om jeg kunne se filmene direkte fra serveren uten å bruke tid på å kopiere filmene over først etc. Fynke det viss eg sette opp et VPN nettverk? Vil dette gå i uten lagg og bra kvalitet? Har 10/10mbit fiber. Noen programmer dere anbefaler? Lenke til kommentar
Xcited Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Hamachi er et konfigurasjonsfritt VPN program.. Bare installer det på begge maskinene (husk å velge non-commercial license for gratis utgaven under installasjonen).. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Fynke det viss eg sette opp et VPN nettverk? Vil dette gå i uten lagg og bra kvalitet?Har 10/10mbit fiber. Noen programmer dere anbefaler? Kommer jo helt an på størrelsen på det du skal streame. Du har til rådighet 1.25 megabyte/s, regn med litt overhead og du er nede på vel megabyten. Det vil bety 3600 megabyte i timen, du vil altså nesten kunne streame en 2timers dobbeltsidig dvd uten tap(går ut ifra at klienten klarer å motta med samme hastighet). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå