Gå til innhold

Geforce FX-5900 - 8000,- hos komplett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
nei, det er gf fx 5900 ultra :)

(cool FX, det dyreste av Gainward korta hos komplett)

Gainward CoolFX PowerPack! Model Ultra/1600 XP ?Golden Sample?TM features a hand selected GeForce FX 5900 Ultra, 256 MB of carefully qualified 900 MHz DDR and is priced at ? 899 incl. VAT with the integrated Gainward CoolFX water cooling

Jeg tenkte mer på komponent kjøling. Ikke fulle sett. Det kommer sikkert noe fra AC eller Innovatek eller noe om ikke alt for lang tid.

Thermal Take kommer med en Heatpipe løsning til Geforce FX 5800. Om denne passer til Geforce FX 5900 er et annet problem. Skulle den ikke passe så kommer det sikkert en.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o
Jeg vet iallfall hva som blir årets julegave til meg selv:

Doom III

Geforce FX-5900

Det kommer jo flere kort i løpet av året...

Ikke så kravstor da kanskje :)

Det er ikke alle som alltid skal ha det hotteste på markedet

Lenke til kommentar
Vet ikke hva du kaller støy. Sitter med mitt Geforce 3 uten vifte i det hele tatt. Det er lydløst og det eneste jeg aksepterer av støy. Slike system fås til 9800.

Vannkjøling? :lol::lol:

Neida, bare en svær kjøleribbe. Går fint å overklokke også selv med den.

Hvor får man tak i den? Link? Ribben til zalman holder bare såvidt til uklokka geforce 4. Har man en vifte på 5v blir den jo bra, men det er vel for bråkete?

Har ingen problemer med å overklokke med denne. Tempen ligger på ca 60 grader under rå spilling. (PS jeg har et svært kabinett) Har også en vifte som kan slås på, men jeg har oppdaget at jeg ikke har bruk for det.

http://www.zalman.co.kr/product/cnpsvga2.htm

Lenke til kommentar
Jeg vet iallfall hva som blir årets julegave til meg selv:

Doom III

Geforce FX-5900

Det kommer jo flere kort i løpet av året...

Ikke så kravstor da kanskje :)

Det er ikke alle som alltid skal ha det hotteste på markedet

Er ikke sånn at jeg trenger det råeste. Prøver heller å oppdatere oftere. :-) Tipper prisen til jul er levelig (<3000)

Lenke til kommentar

Toms Hw. skriver dette om støy:

The most visible, or in this case audible, change compared to the "old" FX 5800 Ultra is definitely the new cooling solution. Of course the new heatsink/ fan combo also looks quite appealing, but the main attraction here is its lower noise level. As we were made painfully aware with the FX 5800 Ultra, more is definitely not better where noise is concerned. While still not exactly what we would consider quiet, the new cooler, which operates at three different speeds depending on application type, produces a much more acceptable amount of noise. In 2D mode, the cooler is practically inaudible. When a 3D application is launched, the fan spins up automatically to the next speed level, but even in the high-speed mode, which is enabled when the chip reaches a certain temperature threshold, the volume remains at comparatively comfortable and definitely acceptable levels.

Så, jeg har faktisk tro på dette kortet. Men det blir nokk neppe ett slikt kort på meg, satser på kort i 2000 kr klassen jeg da.. Trenger ikke mer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o
Gleder meg til alle delene til en PC, kan senkes ned i en balje... Da snakker vi vannkjøling...  :p

Kan du senke den i en balje kan du senke den ned i nitrogen også. Da kan du kjøle dritten og klokke noe helt sinnsykt hehe

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

De lydfilene der var spilt inn veldig veldig lavt. Hørte det neste ikke. Kan det bety at det er meget still begge 2 :shrug:

Lenke til kommentar

Beklager, glemte hele tråden :)

Nei, langt ifra stillegående! Viften på min 9700pro bråker rimelig mye ettersom jeg har vannkjøling og jeg angrer på at jeg ikke skaffet med en passiv kjølt versjon (kanskje en med Zalman heatpipe?). Men jeg tviler på at den vil overdøve en tradisjonell CPU kjøleblokksvifte. Når garantien utløper tenker jeg på enten vannkjøling eller heatpipe for å løse DET problemet :wink:

Lenke til kommentar
Beklager, glemte hele tråden :)

Nei, langt ifra stillegående!  Viften på min 9700pro bråker rimelig mye ettersom jeg har vannkjøling og jeg angrer på at jeg ikke skaffet med en passiv kjølt versjon (kanskje en med Zalman heatpipe?).  Men jeg tviler på at den vil overdøve en tradisjonell CPU kjøleblokksvifte.  Når garantien utløper tenker jeg på enten vannkjøling eller heatpipe for å løse DET problemet  :wink:

Wow - første gangen noen sier at "mitt ATI kort bråker...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...