Treat Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 asso jeg har zalman sin på et ti 4200 som jeg har klokka fra 250500 til 285575 uten noe prob dønn stabilt Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 nei, det er gf fx 5900 ultra (cool FX, det dyreste av Gainward korta hos komplett) Gainward CoolFX PowerPack! Model Ultra/1600 XP ?Golden Sample?TM features a hand selected GeForce FX 5900 Ultra, 256 MB of carefully qualified 900 MHz DDR and is priced at ? 899 incl. VAT with the integrated Gainward CoolFX water cooling Jeg tenkte mer på komponent kjøling. Ikke fulle sett. Det kommer sikkert noe fra AC eller Innovatek eller noe om ikke alt for lang tid. Thermal Take kommer med en Heatpipe løsning til Geforce FX 5800. Om denne passer til Geforce FX 5900 er et annet problem. Skulle den ikke passe så kommer det sikkert en. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Jeg vet iallfall hva som blir årets julegave til meg selv: Doom III Geforce FX-5900 Det kommer jo flere kort i løpet av året... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Jeg vet iallfall hva som blir årets julegave til meg selv: Doom III Geforce FX-5900 Det kommer jo flere kort i løpet av året... Ikke så kravstor da kanskje Det er ikke alle som alltid skal ha det hotteste på markedet Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Det spørs vilket av dem vannkjølinga mi passer på Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 16. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2003 Vet ikke hva du kaller støy. Sitter med mitt Geforce 3 uten vifte i det hele tatt. Det er lydløst og det eneste jeg aksepterer av støy. Slike system fås til 9800. Vannkjøling? Neida, bare en svær kjøleribbe. Går fint å overklokke også selv med den. Hvor får man tak i den? Link? Ribben til zalman holder bare såvidt til uklokka geforce 4. Har man en vifte på 5v blir den jo bra, men det er vel for bråkete? Har ingen problemer med å overklokke med denne. Tempen ligger på ca 60 grader under rå spilling. (PS jeg har et svært kabinett) Har også en vifte som kan slås på, men jeg har oppdaget at jeg ikke har bruk for det. http://www.zalman.co.kr/product/cnpsvga2.htm Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 16. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2003 Jeg vet iallfall hva som blir årets julegave til meg selv: Doom III Geforce FX-5900 Det kommer jo flere kort i løpet av året... Ikke så kravstor da kanskje Det er ikke alle som alltid skal ha det hotteste på markedet Er ikke sånn at jeg trenger det råeste. Prøver heller å oppdatere oftere. :-) Tipper prisen til jul er levelig (<3000) Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Toms Hw. skriver dette om støy: The most visible, or in this case audible, change compared to the "old" FX 5800 Ultra is definitely the new cooling solution. Of course the new heatsink/ fan combo also looks quite appealing, but the main attraction here is its lower noise level. As we were made painfully aware with the FX 5800 Ultra, more is definitely not better where noise is concerned. While still not exactly what we would consider quiet, the new cooler, which operates at three different speeds depending on application type, produces a much more acceptable amount of noise. In 2D mode, the cooler is practically inaudible. When a 3D application is launched, the fan spins up automatically to the next speed level, but even in the high-speed mode, which is enabled when the chip reaches a certain temperature threshold, the volume remains at comparatively comfortable and definitely acceptable levels. Så, jeg har faktisk tro på dette kortet. Men det blir nokk neppe ett slikt kort på meg, satser på kort i 2000 kr klassen jeg da.. Trenger ikke mer. Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Gleder meg til alle delene til en PC, kan senkes ned i en balje... Da snakker vi vannkjøling... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Gleder meg til alle delene til en PC, kan senkes ned i en balje... Da snakker vi vannkjøling... Kan du senke den i en balje kan du senke den ned i nitrogen også. Da kan du kjøle dritten og klokke noe helt sinnsykt hehe Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Trerkelig 256 mb da, 128 skulle vel holde? 64 er nå svidt nødvendig i mange spill Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Trerkelig 256 mb da, 128 skulle vel holde? 64 er nå svidt nødvendig i mange spill De tenker framtisdmessig, enbefalt på doom3 er 128mb eller mer på skjermkortet, og det er ikke lenge til mange spill kommer til å kreve det samme. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Trerkelig 256 mb da, 128 skulle vel holde? 64 er nå svidt nødvendig i mange spill Med tanke på FSAA+høy oppløsning kan 128MB fort bli knapt. 6xFSAA i 1600x1200*32 tar ~100MB video minne. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Hørte et lydklipp som sammenlignet 9800pro og 5900U, og 5900U er en god del mer høylytt enn 9800pro/9700pro skal man tro den testen. http://firingsquad.gamers.com/files/audioclips.zip Og for å være ærlig her : jeg -tviler- på at 5900U er mer stillegående enn 9800pro viften. Men hvis man kan - skaff heller en med passiv kjøling Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 De lydfilene der var spilt inn veldig veldig lavt. Hørte det neste ikke. Kan det bety at det er meget still begge 2 Lenke til kommentar
Boye Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Beklager, glemte hele tråden Nei, langt ifra stillegående! Viften på min 9700pro bråker rimelig mye ettersom jeg har vannkjøling og jeg angrer på at jeg ikke skaffet med en passiv kjølt versjon (kanskje en med Zalman heatpipe?). Men jeg tviler på at den vil overdøve en tradisjonell CPU kjøleblokksvifte. Når garantien utløper tenker jeg på enten vannkjøling eller heatpipe for å løse DET problemet :wink: Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 skal bli spennende og se hvem som kommer (og hvor ofte) med nye Drivere. Jeg tror at det er her ytelses forskjellen kommer til og ligge,og ikke i rå hardware. Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Beklager, glemte hele tråden Nei, langt ifra stillegående! Viften på min 9700pro bråker rimelig mye ettersom jeg har vannkjøling og jeg angrer på at jeg ikke skaffet med en passiv kjølt versjon (kanskje en med Zalman heatpipe?). Men jeg tviler på at den vil overdøve en tradisjonell CPU kjøleblokksvifte. Når garantien utløper tenker jeg på enten vannkjøling eller heatpipe for å løse DET problemet :wink: Wow - første gangen noen sier at "mitt ATI kort bråker... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå