Gå til innhold

Problemer med å formatere Windows 7 BETA

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et ganske så frustrerende problem på laptopen min (HP Pavilion dv2000). Jeg lastet ned Windows 7 Beta her i vinter når den kom ut, men som kjent ville det dukke opp noen "problemer" fra og med 1 juli. Da ville pc'en restarte av seg selv etter 2 timer, fordi da var som kjent betatiden til W7 utgått.

Jeg tenkte jeg så skulle innstallere Windows XP på maskinen, ville ikke gå tilbake til Windows Vista som var preinnstallert på maskinen. Det var lettere sagt enn gjort skulle det vise seg. Det fungerte ikke å boote med XP-cd, da kom det bare opp at innstalasjonsprogrammet ikke fant noen harddisker som fungerte/var ledige. Jeg kom så langt som til dette skjermbildet: Bilde nummer 1 Etter at jeg da trykte ENTER, fikk jeg beskjeden som nevnt over.

Jeg prøvde så å formatere på andre måter, format c: i CMD, da fikk jeg den samme beskjeden om at den ikke fant noen ledige disker. Prøvde så å høyreklikke på Lokal disk c og velge Format, da kom det opp at det ikke gikk pga at Windows versjonen var allerede i bruk.

Jeg har prøvd flere ulike xp-cd'er, men fikk samme beskjed alle gangene. Viste problemet til flere kompiser med grei peiling på data, de skjønte heller ikke hva som kunne gjøres. Kom så fram til at jeg måtte laste ned et program som "forcet" formatering, kjørte det programmet og alt ble formatert/slettet. Trodde da at det skulle bli en lek å innstallere XP, men samme problemet kom igjen. Prøvde som siste forsøk å innstallere Ubuntu, og det gikk overraskende nok helt smertefritt. Tenkte som så at nå skulle det gå greit å boote med XP-cd, men får fortsatt samme problem.

Jeg er ingen kløpper med Linux/ubuntu, så har foreløbig ikke foretatt meg noe. Kan det være at harddisken er "ødelagt/skranglete"? Eller at xp-cd'ene jeg har brukt er "vrange" siden de "tilhørerer" andre pc'er som jeg har kjøpt?

Setter stor pris på om noen har noen tips/svar å komme med :D

Endret av sporv
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om harddisken bruker SATA må du velge å laste inn SATA drivere fra diskett om du skal boote fra en Windows XP cd. Ellers finner ikke XP harddisken.

Aha, skjønner, men har ikke noen diskettstasjon på min laptop. Finnes det andre måter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...