RainbowLady Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Jeg har en iPod som er rundt ett og et halvt år gammel, av type Touch 1G. Jeg har en del døde og en fæl rød piksel på skjermen, noe som er litt irriterende. Dette er ikke selvforskyldt, og går vel derfor under reklamasjonsretten. Ideelt sett kunne jeg tenkt meg å levere den tilbake til butikken, få pengene tilbake, og så kjøpe meg en 16 GB-utgave (har 8 GB nå). Vil jeg kunne kreve å heve kjøpet, evt. betale ett mellomlegg? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Det er når samme feil skjer 3. gang du kan kreve å få pengene tilbake, så er dette første gang så må den sendes inn på verksted for en vanlig reparasjon. Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 26. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2009 Det er når samme feil skjer 3. gang du kan kreve å få pengene tilbake, så er dette første gang så må den sendes inn på verksted for en vanlig reparasjon. Men dette har jeg krav på å få gjort gratis? Dessuten, så vidt jeg vet er det ganske håpløst å fikse en slik type feil på en slik vare, uten at jeg er noen ekspert. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Du har jo reklamasjonsrett på den, men det når det kommer til pikselfeil er det ikke alt som dekkes da skjermer kan få defekte punkter etterhvert. Forklar nærmere hvor mange som er defekte, om de er i en klynge eller hver for seg osv. Sålenge den ikke har vært i nærheten av fukt/væske og andre ytre påvirkninger som kan skade den så må du nok ikke betale noe så sant skjermen regnes som en mangel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå