Gå til innhold

Bordantenne til Riks-tv..Anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Hei!

Trenger raskt en bordantenne til riks-tv, trenger ikke å være det dyreste å beste siden det mest sannsynlig blir et engangstilfelle..Men i området jeg skal benytte riks-tv er det if. riks-tv "God dekning".. Noen som vet om en billig og god bordantenne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Joo..Men skal ikke dra før imorgen..Og er mange butikker i området. Og har derfor ikke tid til å lete i alle butikker.. Hvis du skjønner :p

Går ut fra at du er sikker på at en bordantenne vil fungere? Det er mest sannsynlig at det fungerer i områder med mørkegrønn "svært god dekning"

http://www.ntv.no/dekningskart

Det kan nok også være problemer der det er svært god dekning dersom man befinner seg i bygg med tykk mur eller steder hvor flere murbygg skygger for signalet. En aktiv antenne kan muligens være en fordel.

Innendørsantenne vil også være mer følsom for støy fra trådløs telefon, mobil eller wlan.

Endret av Bobben1
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Jeg tar opp denne igjen. Skal kjøpe meg en ny innendørsantenne etter at min Hama innendørsantenne ble stekt etter å ha stått i vinduskarmen litt for lenge. Jeg har sjekket litt rundt og jeg lurer på om det er stor forskjell på en type som Hama og en type som denne: One For All på NetonNet. Den er jo litt større så den er litt vanskeligere å plassere kanskje, men den forsterker dobbelt så mye.

Jeg bare lurer på om det har mye å si om en antenne forsterker 20 db eller 40 db i forhold til signalstyrke og kvalitet på bilde?

Endret av Falcon_Punch
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Grundig og mørkegrønt? Tipper du får bra bilde selv med bare en meter coax i antennekontakten. Det funker i alle fall hos meg. Signalmeteret viser viser signalstyrke "passe" (40%) og kvalitet "god" (100%). Jeg har også en aktiv bordantenne fra Clas Ohlson (utgått modell i 298-kr-klassen) som gir samme resultat med forsterkningen avskrudd, og ca 80% styrke med forsterkningen på. Men med forsterkning hender det at den fanger opp forstyrrelser fra trådløs-nettverket slik at bildet fryser.

Endret av Svinks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...