KarmaZ Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Hei! Trenger raskt en bordantenne til riks-tv, trenger ikke å være det dyreste å beste siden det mest sannsynlig blir et engangstilfelle..Men i området jeg skal benytte riks-tv er det if. riks-tv "God dekning".. Noen som vet om en billig og god bordantenne? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Om du skal ha det kjapt må du vel ut i butikkar å sjå? Biltema, Clas Ohlson, elektrobutikkar, Elkjøp osv. Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 26. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2009 Joo..Men skal ikke dra før imorgen..Og er mange butikker i området. Og har derfor ikke tid til å lete i alle butikker.. Hvis du skjønner Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 (endret) Joo..Men skal ikke dra før imorgen..Og er mange butikker i området. Og har derfor ikke tid til å lete i alle butikker.. Hvis du skjønner Går ut fra at du er sikker på at en bordantenne vil fungere? Det er mest sannsynlig at det fungerer i områder med mørkegrønn "svært god dekning" http://www.ntv.no/dekningskart Det kan nok også være problemer der det er svært god dekning dersom man befinner seg i bygg med tykk mur eller steder hvor flere murbygg skygger for signalet. En aktiv antenne kan muligens være en fordel. Innendørsantenne vil også være mer følsom for støy fra trådløs telefon, mobil eller wlan. Endret 26. juli 2009 av Bobben1 Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 26. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2009 Jaok..Kan alltids vurdere å knekke ned antenna fra taket da..Men får se, Lenke til kommentar
DuckDuckGoose Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 (endret) Jeg tar opp denne igjen. Skal kjøpe meg en ny innendørsantenne etter at min Hama innendørsantenne ble stekt etter å ha stått i vinduskarmen litt for lenge. Jeg har sjekket litt rundt og jeg lurer på om det er stor forskjell på en type som Hama og en type som denne: One For All på NetonNet. Den er jo litt større så den er litt vanskeligere å plassere kanskje, men den forsterker dobbelt så mye. Jeg bare lurer på om det har mye å si om en antenne forsterker 20 db eller 40 db i forhold til signalstyrke og kvalitet på bilde? Endret 12. juni 2010 av Falcon_Punch Lenke til kommentar
AtotheK Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Jeg har kjøpt Grundig DTR8860 (PVR) dekoderen fra Riks Tv og befinner meg i et mørkegrønt område altså "svært god dekning". Jeg vil ha en god "inneantenne", hvilken bør jeg kjøpe? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 (endret) Grundig og mørkegrønt? Tipper du får bra bilde selv med bare en meter coax i antennekontakten. Det funker i alle fall hos meg. Signalmeteret viser viser signalstyrke "passe" (40%) og kvalitet "god" (100%). Jeg har også en aktiv bordantenne fra Clas Ohlson (utgått modell i 298-kr-klassen) som gir samme resultat med forsterkningen avskrudd, og ca 80% styrke med forsterkningen på. Men med forsterkning hender det at den fanger opp forstyrrelser fra trådløs-nettverket slik at bildet fryser. Endret 3. juli 2010 av Svinks Lenke til kommentar
DuckDuckGoose Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Hva med denne her:Triax Digital Jeg bor også i mørkegrønt område i 4. etasje på Grünerløkka. Jeg har Rikstv godkjent tv og skal bare plugge inn antennen for å få inn NRK-kanalene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå