Gå til innhold

Insektfaen jeg aldri har sett før!

Zappza

Anbefalte innlegg

Hei!

Satt ute å leste ei bok da denne tingen landet under meg. Ble overrasket, men hadde ikke brillene på så jeg så ikke hvor stor den egentlig var først. Fikk fanget den, og er den i et stort syltetøyglass med hull. Føler meg som en liten pjokk igjen ^^

Har lagt ut et album med bilder på Picasa, har også to filmer av dyret når det får klikk inni glasset, som kan lastes opp ved behov :)

http://picasaweb.google.com/bjarteus14/Ins...feat=directlink

Håper noen vet hva slags insekt dette er!

edit:

Den har to brodder ved "enden", og den ene er lengre enn den andre. Den er ca 4-5 cm lang ink. brodden.

Endret av Zappza
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er nok treveps ja. Det er eit par år sidan eg opplevde det same på terassen, skremmande ved første augekast. Heller ufarlege etter litt informasjon =D

Huh. Treveps, i Nord Troms?

Modern sa at det hadde vært oppslag i avisen over folk som lurte på hva dette var, da de aldri hadde sett dette før. Kanskje en trevepsinvasjon til Nord Norge :O

Den så iallefall ekstremt lite vennlig ut ^^
Jepp, lillesøstra mi sprang inn å gjemte seg ^^
Lenke til kommentar

Mora mi la en på et glass en gang for noen år siden. Den ble glemt, helt til faren min holdt på spise den.

Moren min hadde nemlig preparert noe mat og lagt det på glass til det skulle stekes. Det hun ikke sjekket, var om glassene var rene. Så da fikk pappa stekt treveps til middag (han takket høflig nei) :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...