Minni_83 Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 (endret) eg lurte på om eg får mindre skatter penger viss eg får megen job til? Endret 27. juli 2009 av Minni_83 Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Ikke noen ekspert på skatt, men dette er slik jeg har fårstått at det fungerer: Jobb nr. 1: enten frikort, tabeltrekk eller prosentrekk. (Alt etter antatt lønn, fratrekk osv. Jobb nr. 2, 3, 4 osv: Fast prosentrekk. (I mitt tilfelle 38%.) For mye eller lite betalt inn blir justert på ligningen. Lenke til kommentar
Minni_83 Skrevet 26. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2009 hvem kanspør pom sånt då? og får eg mindre skatt igjen om sommeren Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 skatteetaten er vel di som forhåpentligvis har kontroll på dette. Om du får mer eller mindre tilbake på skatten om du jobber mere kommer helt ann på hvor mye du tjener, hvor mye fratrekk du har og formue mm. Lenke til kommentar
Minni_83 Skrevet 26. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2009 men hadde dere tenkt på det nåt dere har jobb og vil ha en jobb til, hadde du tenkt på det med at du kanskje hadde fått mindre igjen i skatt enn du pleie? Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Tar jeg grusomt feil om jeg sier at man må bruke samme skattekort på begge jobbene? For da teller jo samme skatt i begge arbeidene. Lenke til kommentar
Minni_83 Skrevet 26. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2009 eg vettje sånn, men dere syns eg ikkje ska bry meg om det med skatten? Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 eg vettje sånn, men dere syns eg ikkje ska bry meg om det med skatten? Nei, evt. spør sjefen din. H*n vet nok mye om den slags Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Justert skattetrekket mitt en del i år siden renta er så lav. Får mindre fratrekk for renteutgiftene mine. Slik slipper jeg å få noe baksmell til neste sommer. Ellers så bryr jeg meg ikke så veldigt om hvor mye penger som kommer på sommeren så lenge det ikke er minus. Sånn jeg ser det får jeg enten pengene spredt ut over året, eller som en stor oppsamling på sommeren. Og jeg bryr meg ikke spesielt om når jeg får dem, bare det ikke blir trukket for lite. Tar jeg meg en ekstrajobb vil jeg bli trukket 38% flatt skatt på denne automatiskt, og om jeg ikke når grensa for toppskatt vil det bety at jeg får igjen en god del av det innbetalte til sommeren året etter. Er vel som man sier. Er bare to ting som er sikkert i livet. Døden og skatten. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 ^ Haha. Er nå enig i det han over her sier. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Hei! Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå