Gå til innhold

installere ubuntu server uten cd-rom

Gebby

Anbefalte innlegg

Morn. Jeg har en gammel drittpc av en bærbar som jeg tenkte å gjøre om til en server. Den er sikkert treig og alt, men det er egentlig ikke for å bruke den til noe, mer for å bare teste ut ting. Problemet er at det ikke er noen cd-inngang der, og jeg finner ikke noen ekstern cdrom i huset eller i nærheten. Jeg har prøvd ganske lenge nå med denne : http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=28948&page=1 guiden, men filene den henviser til finnes ikke lenger der de en gang lå, og jeg vet ikke helt om den er beregnet på å installere en server heller.

Den guiden er beregna på at man skal intallere over nettverk, men aller lettest hadde det vel vært om det hadde gått ann å gjøre det med en mountet isofil eller noe, eventuelt om det går ann å gjøre det fra en USB-port, men når jeg booter med en usb-stick koblet til kommer det ikke opp som en mulighet å boote fra den. Det kan være noe med at den eneste usbinngangen er usb1.0.. Det gjelder å gå fra XP til ubuntu forresten, eventuelt en annen linuxserver om dere vet om en mulighet som er lettere.

Jeg trenger ikke noen detaljert guide, bare litt drahjelp så kan jeg sikkert google meg restne, men all hjelp mottas takknemlig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...