Gå til innhold

Hjelp til kjøp av fluestang !

Anbefalte innlegg

Heisann : )

Jeg skal kjøpe meg en fluestang snart. Har egentlig null peiling om det, så det og finne meg en fin fluestang til en brukbar pris er litt tamt for meg da :p

Så vil gjerne ha litt hjelp av dere som har fisket med fluestang en del ganger til å komme med tips til en uerfaren fluefisker. Vil gjerne ha tips til forskjellige triks (dvs. noe som tar ørreten og sjø-ørreten lett).

Og hvilke fluer bør jeg starte med? Prøve forskjellig varianter?

Har satt meg en maxpris på 2000 kroner til den første fluestanga, dvs med snøre og :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville uten tvil gått for en femmerstang om du skal fiske sjø-ørret i tillegg til brunørret :)

Det beste har vært om du drar til en sportsbutikk og prøvekaster stenger for å se hvilken aksjon du er mest komfortabel med.

Når det gjelder merker så har jeg positiv erfaring med Sage, Slate og Guideline. Slate sine Ligth Weight-stenger har fått terningkast 5 og 6 i AoF og koster ikke skjorta :)

Når det gjelder sneller så fungerer det meste, bare ikke gå for en alt for billig. (ingenting er så irriterende som om sveiven hopper av midt på vidda :mad: ..been there)

Ellers så ville jeg ha hørt på denne siden om råd :yes:

Lenke til kommentar
......... skal handle meg hagle først da :)

Den kan du bare bruke til gjeddefiske. :p

hehe, sånn som han karen på Lars Monsen gjør, står med revolveren og fyrer løst :p

Var nesten sånn at jeg hivde meg løs med hagla på en del småsei som styret nedmed sjøkanten under gåsjakten i helga :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...