Chris_lox Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Hei! Topic sier vel det meste. Har en i7 920 som står på et p6t deluxe v2 som jeg gjerne skulle overklokke litt. Har ingen ambisjoner om 4ghz og slik, men hadde vært greit med litt ekstra futt bare for moroa Har også oc-palm til hovedkortet hvor jeg kan styre disse 4 tingene: Bclk freq (134) Cpu voltage (1,225) Dram bus voltage (1,50) qpi/dram core volt (1,2) Er det noe av dette jeg kan stille litt på for å få noe mer ut av prosessoren, eller er jeg nødt til å gjøre tingene i bios? Chris Lenke til kommentar
Hanihagen Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Jeg er utrolig nub i overklokking og har nett begynt og tenke på det da jeg har fått i7 cpu. Jeg endra bclk til 145 og lot alt annet stå på auto. Er jo extremt liten klokk da men holder seg kjølig med 30c idle, men har ikke testet full load enda Lenke til kommentar
Jompio Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Svar: JA! Du kan endre BLCK til 160 uten å gjøre noe annet. Da vil du få en fin 3.2 GHZ klokk. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 30. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2009 Takk skal dere ha, får prøve å øke den litt nå Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Hvis du ikke vil ha noe mer enn 3,2ghz anbefaler eg deg å prøve å få ned volten så mye som mulig etter du har testa den stabil på 3,2. Bare å se på volten (load) i CPU-Z og stille den ned gradvis og teste i prime i 20min eller noe sånt helt til han ikke vil mer, og så øke et hakk og teste en lengre periode (1time f.eks). Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 30. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2009 Prøvde å øke bclk nå, både via oc-palm og i bios, men får ikke opp noen ny klokk når jeg går på "min datamaskin --> egenskaper" Stå fortsatt 920 @ 2,67ghz. Samme gjør det i cpu-z. Er sikker på at jeg savet instillingene i bios også :S Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 http://www.cpuid.com/cpuz.php Last ned siste versjon av denne. Merk at prosessoren gjerne må belastes før du ser hvilken frekvens den kjører på, da den klokker seg ned for å spare støm når den ikke belastes. For å belaste cpu anbefaler jeg dette programmet: http://www.ocbase.com/perestroika_en/index.php?Download Lenke til kommentar
MrBBs Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Ting som kan vere greit å disable i bios er: ht, og c1/halt state.. desse gjere ikkje stort annet enn å ødlegge morroa får os clockere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå