trumic Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Jeg vurderer å kjøpe et 9500pro kort. Det jeg lurer på er om jeg skal kjøpe et 3dconnect eller sapphire kort. Er disse vanskelige å overklokke eventuelt hvilket er best å overklokke? Hva er forskjellen? har hørt at i sapphire 9500pro sin retail versjon følger det med et overklokkings program som heter redline. Er dette noe til tess eller bør jeg heller gå for et 3dconnect? Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Hvorfor kjøper du heller ikke et non-Pro kort fra PS Data? De kan klokkes opp til 9700 tror jeg. Uansett så bør du lete litt rundt på forumet! Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Hvorfor kjøper du heller ikke et non-Pro kort fra PS Data? De kan klokkes opp til 9700 tror jeg. Uansett så bør du lete litt rundt på forumet! kan de klokkes så mye? Men er Pro kortet like overlokkings villig? Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Hvorfor kjøper du heller ikke et non-Pro kort fra PS Data? De kan klokkes opp til 9700 tror jeg. Uansett så bør du lete litt rundt på forumet! kan de klokkes så mye? Men er Pro kortet like overlokkings villig? Mener å ha lest at de kan klokkes opp så mye ja, men det er visst vanskelig å få tak i disse veldig overklokkingsbare kortene nå, i og med at produsenten(e) har gjort dem mindre modd-bare. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Mener å ha lest at de kan klokkes opp så mye ja, men det er visst vanskelig å få tak i disse veldig overklokkingsbare kortene nå, i og med at produsenten(e) har gjort dem mindre modd-bare. Ok, er vanligvis sånn ja, noen er mer overklokkings villig. Ville ikke satset på at nonpro kortet er så overklokkingsvillig... Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Det ville vel ikke jeg heller, egentlig. Nå er jeg en nVidia-gutt tvers igjennom, så...hehe. blir vel NV35 eller NV40 som blir etterfølgeren til GF4-kortet mitt gitt. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Fremdeles forvirring ute og går her ser jeg. For det første, et 9500 kort, pro eller ikke pro kan ikke klokkes opp til 9700 hastighet, fordi de kjører på nøyaktig samme hastighet fra før av. Det du derimot kunne gjøre før, var å ta et stk 9500-nonpro kort og modde (gjøre om) til et 9700-kort, pga de var produsert på samme måte som 9700, men hadde fått det som gjør 9700 raskere deaktivert. Dette fungerer ikke lenger. Det er som regel ingen forskjell på hvor høyt disse 3 kortene kan klokkes. Men, du får jo mye mer ut av å klokke et 9500-pro kort enn et non-pro, da Pro har 8 pipelines, og ikke bare 4. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Fremdeles forvirring ute og går her ser jeg. For det første, et 9500 kort, pro eller ikke pro kan ikke klokkes opp til 9700 hastighet, fordi de kjører på nøyaktig samme hastighet fra før av. Det du derimot kunne gjøre før, var å ta et stk 9500-nonpro kort og modde (gjøre om) til et 9700-kort, pga de var produsert på samme måte som 9700, men hadde fått det som gjør 9700 raskere deaktivert. Dette fungerer ikke lenger. Det er som regel ingen forskjell på hvor høyt disse 3 kortene kan klokkes. Men, du får jo mye mer ut av å klokke et 9500-pro kort enn et non-pro, da Pro har 8 pipelines, og ikke bare 4. Visste jo detta :wink: Har bare glemt litt av detta Radeon greiene, bra forklart Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Eg ville satset på Connect3D sin radeon9500pro da den kan overklokkes en del. Min f.eks er @R9700pro hastighet. Lenke til kommentar
trumic Skrevet 12. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2003 Etter som jeg nå har forstått, så kan gamle 9500 kort moddes opp til et 9700 kort. Men er disse kortene fortsatt mulig å få tak i? Men hvis jeg skulle velge et 9500pro kort. Hvilket av de burde jeg velge i så fall? Lenke til kommentar
trumic Skrevet 12. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2003 Eg ville satset på Connect3D sin radeon9500pro da den kan overklokkes en del. Min f.eks er @R9700pro hastighet. Hørtes fristende ut. Kan egentlig veldig lite om overklokking, så finnes det en guide hvor det står akkurat hvordan man overklokker dette kortet? Eller har du noen tips? Lenke til kommentar
SpaKonG Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 eg har sapphire versjonen og er MEGET fornøgd!!! ingen problem, bra ytelse for penga... Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Eg ville satset på Connect3D sin radeon9500pro da den kan overklokkes en del. Min f.eks er @R9700pro hastighet. Hørtes fristende ut. Kan egentlig veldig lite om overklokking, så finnes det en guide hvor det står akkurat hvordan man overklokker dette kortet? Eller har du noen tips? http://www.rage3d.com/board/showthread.php...readid=33654157 Lenke til kommentar
trumic Skrevet 13. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2003 Ettersom hva jeg har hørt er deet mange her som har hatt problemer med cs med 9500pro. Dette har jeg også vært vitne til når jeg kjøpte et 9000pro som presterte dårligere en mitt gf2 mx400. Noen som har noen løsning på dette problemet? Grunnen til at jeg lurer er at jeg spiller mye cs. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Ettersom hva jeg har hørt er deet mange her som har hatt problemer med cs med 9500pro. Dette har jeg også vært vitne til når jeg kjøpte et 9000pro som presterte dårligere en mitt gf2 mx400. Noen som har noen løsning på dette problemet? Grunnen til at jeg lurer er at jeg spiller mye cs. Kjipt.... Burde være en løsning når det er utrolig mange som spiller det spillet Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Ettersom hva jeg har hørt er deet mange her som har hatt problemer med cs med 9500pro. Dette har jeg også vært vitne til når jeg kjøpte et 9000pro som presterte dårligere en mitt gf2 mx400. Noen som har noen løsning på dette problemet? Grunnen til at jeg lurer er at jeg spiller mye cs. Er i den samme situasjoen fps dropper fra 70 til 15 ofte, og når man har spilt en stund og trykker på esc låser hele maskina seg! skal vel årne seg med catalyst 3.4 (?) Edit: Skriveleif Lenke til kommentar
trumic Skrevet 13. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2003 Det håper jeg virkelig. Hvis ikke dette ordner seg vil jeg vurdere å heller kjøpe et gf4 ti kort. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Det håper jeg virkelig. Hvis ikke dette ordner seg vil jeg vurdere å heller kjøpe et gf4 ti kort. Hehe, CS for life Lenke til kommentar
trumic Skrevet 14. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2003 Har nå bestilt et connect3d radeon 9500pro hos psdata til 1495kr. Nå bør det ordne seg med den nye driveren som kommer ut Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Har nå bestilt et connect3d radeon 9500pro hos psdata til 1495kr. Nå bør det ordne seg med den nye driveren som kommer ut den e god! velkomme til klubben Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå