Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger tips til sotefilm


Gjest medlem-98070

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-98070

Skal kjøpe sotefilm til bakruta til en bmw e39 sedan. Siden jeg aldri har lagt film før selv, gidder jeg ikke å kjøpe det dyreste som finns, samtidig som jeg er usikker på å ta sjansen på 100 kr/m2 film fra Torshov etc.

 

Hva slags film anbefaler dere meg? :) må være så billig som mulig, men må være ok å jobbe med og gi et ålreit resultat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-98070

Bumper siden jeg fortsatt står helt fast, hvor bør jeg kjøpe sotefilm? Evt. noen som gjør denne jobben rimelig? De fleste steder jeg har vært skal ha ca 2000 for bare bakruta , hvilket er helt utelukket...

Lenke til kommentar
Bumper siden jeg fortsatt står helt fast, hvor bør jeg kjøpe sotefilm? Evt. noen som gjør denne jobben rimelig? De fleste steder jeg har vært skal ha ca 2000 for bare bakruta , hvilket er helt utelukket...

2000 var billig? ;O

i bodø koster det 5000 for bakruta og siderutene ;O og dette er på lyd på hjul. men det er jo profft da.

 

tintorama i bodø tar 3800 for det samme.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Det er jo helt latterlig :p siden sotefilmer er såpass billige at man kan gjøre det selv 20 ganger og fortsatt spare på det så velger jeg heller det ;)

 

Ingen her som har erfaring med å sote selv?

Lenke til kommentar

Skal du ha det skikkelig gjort,koster det.

Det går faktisk en god del tid med dette, men det er jo tydeligvis ikke noe du er int i..

Og på en Bmw E39, ville jeg faktisk lagt en dyrene og bedre film enn dette billig dritet rundt om.

Litt mer påkostet film er enklere å legge, svir ikke filmen så lett,bedre kvalitet.

Mange av bilglass verkstedene og steder som legger solfilm, tar ut de rutene som

er mulig å ta ut, for å få best resultat på leggingen av filmen.

Bedre regngjøring, mindre støv og etc.

Ingen solkant som er skjært inn på glasset, etc...

 

Mvh Fredrik

Lenke til kommentar
jeg la sotefilm selv på min bil her om dagen. og proffe hadde ikke fått det noe særlig bedre til. for det ser profft ut på min bil. ikke en eneste vannboble eller brett. og det var første gang jeg gjorde det og. så er fornøyd med det :)

 

Og ikke en eneste "ripe" på innsiden??

 

Rengjøringen av ruta har ALT å si.

Har du gammel bil, er det værre å få ruta strøken før montering, så det er lettere på nyere biler osv..

Riktig verktøy er også viktig, samt skikkelig film ;)

Lenke til kommentar
Jeg la en solfilm på de fleste rutene på bilen min som jeg kjøpte på biltema for 6 år siden. Det var "tykk" type som kan tas av og på og kostet rundt 100 kr (?). Sitter som støpt ennå..

og den er like bra som en proffessionell har lagt da? ingen riper og slikt?

 

når man legger billig film blir den lilla når den blir gammel

Lenke til kommentar
Jeg la en solfilm på de fleste rutene på bilen min som jeg kjøpte på biltema for 6 år siden. Det var "tykk" type som kan tas av og på og kostet rundt 100 kr (?). Sitter som støpt ennå..

og den er like bra som en proffessionell har lagt da? ingen riper og slikt?

 

når man legger billig film blir den lilla når den blir gammel

Er du tålmodig når du setter den på, så blir resultatet brukbart.

 

Hvis fargen endres over tid, så tar det ihvertfall over 6 år med den fra Biltema.

Lenke til kommentar
Jeg la en solfilm på de fleste rutene på bilen min som jeg kjøpte på biltema for 6 år siden. Det var "tykk" type som kan tas av og på og kostet rundt 100 kr (?). Sitter som støpt ennå..

og den er like bra som en proffessionell har lagt da? ingen riper og slikt?

 

når man legger billig film blir den lilla når den blir gammel

Er du tålmodig når du setter den på, så blir resultatet brukbart.

 

Hvis fargen endres over tid, så tar det ihvertfall over 6 år med den fra Biltema.

wow! det er bra film da til den prisen siden du har hatt den så lenge og ikke endret seg :) godt jobbet :D

Endret av hahaa
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-98070

Noen som vet om noen over grensa gjør dette rimeligere?

 

Så langt holder jeg vel en knapp på biltema film, siden jeg ikke har fått no bra tips på andre filmer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...