Gå til innhold

ekstern harddisk piper.. kan noen hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

når jeg slår på min Iomega Desktop Hard Drive Hi-Speed USB 2.0 vil den ikke komme opp på datamaskinen, dette kom som et sjokk, for den har bestandig virket. den lager også en fæl ulyd. "buuub - pause 1 sek - buub" er lyden.. kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres det ut som om det er noe som er ment å lage lyden for å varsle, eller er det en mekanisk lyd?

Jeg kjenner ikke til noen som har satt inn dette i diskene sine, men det betyr jo egentlig ingen ting.

Jeg vet at gamle harddisker og harddisker som har fått litt røff behandling kan få skader som lager lyd.

Det kan da være noe som har kilt seg under ett av lesehodene og som da drar bortover plata.

Dette ødelegger da det magnetiske belegget på disken og den blir uleselig.

Lenke til kommentar
Høres det ut som om det er noe som er ment å lage lyden for å varsle, eller er det en mekanisk lyd?

Jeg kjenner ikke til noen som har satt inn dette i diskene sine, men det betyr jo egentlig ingen ting.

Jeg vet at gamle harddisker og harddisker som har fått litt røff behandling kan få skader som lager lyd.

Det kan da være noe som har kilt seg under ett av lesehodene og som da drar bortover plata.

Dette ødelegger da det magnetiske belegget på disken og den blir uleselig.

harddisken vil rett og slett ikke starte, den prøver, men det går ikke.

Lenke til kommentar
Det høres ut som at den prøver å starte opp, men feiler ikke sant? Har hatt dette på et par disker som har begynt å dra på årene og er nok ikke så mye du kan gjøre, du må nok ha en ny disk.

ja noe sånt, men den bare piper da kan du si, det høres ut som den skraper borti noe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...