Gå til innhold

Spill-PC som er stille på tomgang?

Anbefalte innlegg

Heisann,

jeg tenker på å kjøpe en PC som skal brukes både som spillmaskin og filserver. Når jeg faktisk sitter og spiller må den gjerne bråke så mye den vil, men når den står og putrer 24/7 som filserver og nedlastingsklient, så må den være ganske så stille av seg. Det er noen år siden jeg var inne i markedet, men om jeg bygger selv regner jeg med at valg av kabinett, PSU, skjermkort og CPU-vifte bør være gjennomtenkt. Tar gjerne imot tips på valg av komponenter til selvbygg, eller pakker eller ferdigmaskiner.

Jeg kan tenke meg å bruke opp til en 10k, men blir ikke lei meg om jeg må bruke mindre.

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann..

Du kan se på løsninger som har store kjøleribber på CPU.

Jeg vet det finnes en del skjermkort som har passive kjølere, evt bytte kjøler på den.

Alle vifter bør være så store som mulige, da de bråker mindre.

Jeg kjenner desverre ikke nok hardware for tiden til å foreslå en spesifik maskin, men tipsene er gyldige fortsatt.

Ett annet alternativ om man ønsker å bruke litt mer penger er selvfølgelig vannkjøling.

Det finnes en del ferdige sett for dette som ikke er beregnet på overklokking som er veldig stillegående.

Mener det er Zalman som har ett kjøletårn som ikke trenger vifter.

Lenke til kommentar

Grafikkortet er begrensningen frem til du setter inn 2 grafikkort i crossfire.

Da vil en Intel i7 prosessor yte bedre i spill.

AMD løsningen gir mer verdi for pengene og konkurerer bra med Intel prosessoren.

I tillegg gir AMD bedre min. framerates enn Quad prosessorene fra Intel.

Phenom II X3 720BE & CrossFire X Performance - Does it Compete?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...