Gå til innhold

Hvorfor skal Telenor ha betalt 79 kr i linjetilgang?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg bestilte "Bredbånd Basis" fra telenor her om dagen. Han jeg snakket med på telefon fortalte at alt jeg skulle betale var 299,- / mnd, ingen etableringskostader eller andre avgifter. Jeg har telenor modem fra før av, så det trengte jeg ikke bestille.

Så kommer papirene fra telenor i posten.

Der står det at i tillegg til 299,- må jeg betale 79,- i mnd. i "linjetilgang".

Hva i alle dager er det for noe?

Det står på telenor sine sider at dette er noe du må betale dersom du ikke skal ha fasttelefon. Hos nextgentel betaler du kun for linjetilgang dersom du skal ha fasttelefoni.

Noe så frekt.. Fordi jeg velger å bestille bredbånd fra telenor, skal de ta et ekstra gebyr fordi jeg skal bruke tjenesten jeg har kjøpt...

Endret av Mojo Pin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg bestilte "Bredbånd Basis" fra telenor her om dagen. Han jeg snakket med på telefon fortalte at alt jeg skulle betale var 299,- / mnd, ingen etableringskostader eller andre avgifter. Jeg har telenor modem fra før av, så det trengte jeg ikke bestille.

Så kommer papirene fra telenor i posten.

Der står det at i tillegg til 299,- må jeg betale 79,- i mnd. i "linjetilgang".

Hva i alle dager er det for noe?

Det står på telenor sine sider at dette er noe du må betale dersom du ikke skal ha fasttelefon. Hos nextgentel betaler du kun for linjetilgang dersom du skal ha fasttelefoni.

Noe så frekt.. Fordi jeg velger å bestille bredbånd fra telenor, skal de ta et ekstra gebyr fordi jeg skal bruke tjenesten jeg har kjøpt...

Linjeleie er noe alle selskap har i dag, så fremt du ikke har vanlig analog fasttelefon eller isdn, da slipper du linjeleie.

Men Telenor er ellers uhyggelig dyre på det meste de leverer.

Lenke til kommentar
Kabelleverandører som Canal Digital tar ikke betalt for linjetilgang så vidt jeg ser.

Ordningen med gratisk trådløst rutermodem forutsetter vel binding, noe som ikke er interessant for min del..

Jeg vet at El-Tele krever at du har et TV-abonnement for å kunne få levert internet via kabelmodem. Det blir noe av det samme.

Lenke til kommentar
"Linjetilgang" er noe telenor krever for leie av kobberet sitt.

Alle som bruker kobbernettet dems må betale dette.

Eneste unntaket er om du har fast telefoni fra telenor, men dette koster ca det samme per måned.

Ja, jeg undersøkte dette. Den billigste fasttelefoniløsningen til Telenor koster 89,-. Da er linjetilgang inkl.

Billigste bredbåndstelefoni er 10,-, men da er ikke linjetilgang på 79,- inkl. Med andre ord er månedspris på bredbåndstelefoni og fasttelefon akkurat det samme. Prisene på å ringe er også, så vidt jeg ser, identiske. Var ikke poenget med bredbåndstelefoni at det skulle være billigere? Jeg ser ingen grunn til å velge det framfor fasttelefoni dersom jeg må betale det samme. Med fasttelefon har du jo fordelen med at den fremdeles fungerer selv om strømmen har gått.

Lenke til kommentar

Jeg ser det er noen som forguder Canal Digital men dere skulle bare vist hvilken bandittvirksomhet de har bedrevet overfor boretslagenes styre for å få gjennom avtalene og de tar ikke 5 øre for å lyge styret huden full når problemer blir tatt opp.

Joda det er billigere en Telenor men kundeservisen er elendig, noe jeg ikke opplever den som hos Telenor.

Tele og datakommunikasjon er en total pakke og billig abonement uten god servise er ikke annet en billige.

Man får det man betaler for og det er mere en bare kbps.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...