tomelom Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Hei! Vet ikke om dette er stede å poste dette, men prøver... Jeg har kjøpt en Pinnacle PCTV Analog USB 150e Dazzle USB greie.... Som dere ser av bildet har denne ett 3,5 mm audiouttak, dette har jeg koblet til øretelefonutgangen på en eldre modell kasettspiller jeg har. Problemet er imidlertid at jeg ikke får overført lyden. Imidlertid så hører jeg lyden med den medfølgende programvaren(Pinnacle TVC Pro), men denne er laget for å ta opp tv opptak og lar meg ikke få kopiere lyden.... Jeg ønsker å brenne en DVD/CD eller bare lagre filen rett på disk. Noen som har noen tips til meg? Bør jeg bruke en annen programvare? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Hvis kassettspilleren din har vanlig RCA-utgang på baksiden, bruk de. Kople en ledning derfra og til inngangen på lydkortet ditt. Bare glem Pinnacle-boksen, den er konstruert for å overføre VHS-filmer til PCen med tilhørende programvare. For å ta opp lyd fra lydkortet bruker du Audacity. Lenke til kommentar
tomelom Skrevet 26. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2009 Hvis kassettspilleren din har vanlig RCA-utgang på baksiden, bruk de. Kople en ledning derfra og til inngangen på lydkortet ditt. Bare glem Pinnacle-boksen, den er konstruert for å overføre VHS-filmer til PCen med tilhørende programvare.For å ta opp lyd fra lydkortet bruker du Audacity. Ok, takk for svar! RCA-utgangen, hvordan ser den ut? På min spiller har jeg kun høytalerne koblet til via selve kobberet i kabelen, en rød og en svart kabel. Er det mulig å koble fra hodetelefonuttaket og rett i lydkortet med Audacity? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 RCA-utgangen, hvordan ser den ut?Også kalt phonoplugger: Det går bra å bruke hodetelefonutgangen, men du må regulere volumet slik at det verken blir for lavt eller for høyt. Du må bare prøve deg frem ved å ta opp på forskjellig volum. Lenke til kommentar
tomelom Skrevet 27. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2009 (endret) Ok, hjertelig takk for svar og gode innspill! Skal forsøke dette. Endret 27. juli 2009 av tomelom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå