Herr Brun Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Du skal ikke se bort i fra at en da får faktura for frakten (i alle fall deler av den) i posten. Det fikk jeg fra komplett.no når jeg benyttet meg av angreretten, og ga beskjed på posten om at den skulle i retur. Ja, som jeg tidligere har sagt må man gi beskjed til selger, hvis ikke kan man ikke påberope seg bruk av angreretten. Med "og benyttet meg av angreretten" mente jeg at jeg gav beskjed til komplett.no. Ser at dette ikke er åpenbart i innlegget. Det er en egen "angrerett-knapp" (var i alle fall det) på komplett.no sine nettsider. Den trykte jeg på, og kom i kontakt med dem per mail (tror jeg, er lenge siden), men fikk fortsatt faktura på fraktutgifter. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 (endret) ..men fikk fortsatt faktura på fraktutgifter. Å ja, slik ja. Det er nok korrekt iht loven. Kjøper dekker returporto "ved avtaler som er inngått ved annet fjernsalg enn telefonsalg". Endret 26. juli 2009 av Panter Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 ..men fikk fortsatt faktura på fraktutgifter. Å ja, slik ja. Det er nok korrekt iht loven. Kjøper dekker returporto. Jepp, og det var altså det jeg ville fram til Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 26. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2009 Kjøper dekker returporto Kommer det på det samme som det koster å få den sendt til meg? Oppkravet kom på 50% av prisen, altså 100 kroner. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Tror du må betale oppkravsgebyret og returfrakt. Det måtte i alle fall jeg. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 26. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2009 Liten vits å sende den tilbake da, får se om de har svart på e-posten på mandag. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Man må betale for frakt. Oppkravsgebyr er ikke frakt så det høres veldig rart ut. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 At en må betale for oppkravsgebyr virker i alle fall veldig naturlig på meg, ergo klagde jeg ikke på fakturaen. Det kan hende en ikke må det, jeg er ingen ekspert. Bruktbilen: Du har gitt beskjed om at du vil kansellere ordren, og varen er ikke blitt sendt. Du skal ikke betale noe som helst. Lenke til kommentar
Nagel Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Hvis man bruker angreretten før varen er sendt, betaler man naturligvis ikke frakt. Hvis selger sender den til tross for at kjøper har benyttet angreretten, er han skutt i hodet og må betale bortvaskingen av hjernemasse selv. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 27. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2009 (endret) Da ble den avbestilt Takk for alle svarene! Endret 27. juli 2009 av Bruktbilen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå