Gå til innhold

[Løst]Nettbutikk nekter å fjerne bestillingen?

Anbefalte innlegg

Du skal ikke se bort i fra at en da får faktura for frakten (i alle fall deler av den) i posten. Det fikk jeg fra komplett.no når jeg benyttet meg av angreretten, og ga beskjed på posten om at den skulle i retur.

Ja, som jeg tidligere har sagt må man gi beskjed til selger, hvis ikke kan man ikke påberope seg bruk av angreretten.

Med "og benyttet meg av angreretten" mente jeg at jeg gav beskjed til komplett.no. Ser at dette ikke er åpenbart i innlegget. Det er en egen "angrerett-knapp" (var i alle fall det) på komplett.no sine nettsider. Den trykte jeg på, og kom i kontakt med dem per mail (tror jeg, er lenge siden), men fikk fortsatt faktura på fraktutgifter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At en må betale for oppkravsgebyr virker i alle fall veldig naturlig på meg, ergo klagde jeg ikke på fakturaen. Det kan hende en ikke må det, jeg er ingen ekspert.

Bruktbilen: Du har gitt beskjed om at du vil kansellere ordren, og varen er ikke blitt sendt. Du skal ikke betale noe som helst.

Lenke til kommentar

Hvis man bruker angreretten før varen er sendt, betaler man naturligvis ikke frakt. Hvis selger sender den til tross for at kjøper har benyttet angreretten, er han skutt i hodet og må betale bortvaskingen av hjernemasse selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...