Gå til innhold

Er alle Dan Brown-bøkene så lettfatlige? Bør alle leses?

Anbefalte innlegg

Har du lest en av bøkene bør du helst la være å lese resten. Du kommer bare til å oppfatte hvor svak Dan Brown er, og at hans eneste egenskap som forfatter er evnen til å lage en haug cliffhangere. Jeg har dessverre lest tre av hans bøker, og selv om de kanskje var en grei leseopplevelse der og da irriterte jeg meg også mer om at han er så lite allsidig. En oppskrift som følges til punkt og prikke i hver bok.

Hehe, veldig mye sant i dette, men liker mange av bøkene svært godt. Det jeg allikevel merker meg svært tydelig i hans bøker, er "Lotr-filmatiseringen-syndromet";

"Åneeeiiii, nå døde han!" *lese noen sider videre* "Oi, han lever jo". Det skjer så ofte at etter hvert så vet du med sikkerhet at folk ikke har dødd ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg forstod deg riktig, så hadde du lest en eller flere bøker av Dan Brown før. Hvis du synes de(n) var lettfattelige nok å lese - så skal det ikke være noe problem med de andre. Hvis jeg kan komme med et lite forslag til bok (det er norsk forfatter som har skrevet, men etter min mening er så og si på høyde med Dan Brown) så vil jeg anbefale deg å lese Lucifers Evangelium av Tom Egeland. Ble ferdig med den for drøyt tre uker siden.

Lenke til kommentar
... så vil jeg anbefale deg å lese Lucifers Evangelium av Tom Egeland. Ble ferdig med den for drøyt tre uker siden.

Hvis du har lyst til å lese denne boken, Lucifers Evangelium, så anbefaler jeg deg på det varmeste å starte med boken "Sirkelens Ende" av samme forfatter. Kjent for å være den Norske DaVinci-koden; en fantastisk bok som drar inn konspirasjonsteorier og et mangfold av viklinger. Utrolig god bok!

Lenke til kommentar

Jeg har lest alle bøkene hans unntatt The Lost Symbol, og de er alle rimelig lettfattlige og "rett fram".

Men som Matsemann har sagt, hvis du har lest en av bøkene hans, har du lest oppbygningen av de andre.

De går alle ut på det samme; en smart kvinne eller mann i hovedrollen, hvis det er en mann så møter han er vakker og smart kvinne. Selve plottet handler om noe der Dan Brown kan briefe med masse unødvendige detaljer of forklaringer, og den hovedpersonen hele tiden trodde han/hun kunne stole på, finner man ut at var den slemme personen.

Lenke til kommentar
... så vil jeg anbefale deg å lese Lucifers Evangelium av Tom Egeland. Ble ferdig med den for drøyt tre uker siden.

Hvis du har lyst til å lese denne boken, Lucifers Evangelium, så anbefaler jeg deg på det varmeste å starte med boken "Sirkelens Ende" av samme forfatter. Kjent for å være den Norske DaVinci-koden; en fantastisk bok som drar inn konspirasjonsteorier og et mangfold av viklinger. Utrolig god bok!

Ikke glem Paktens Voktere. Det er nr to i "serien". :)

For øvrig er jeg ca en tredjedel ute i The Lost Symbol av Dan Brown, og selv om den er ganske bra er det mye av det samme som før. Den er ikke dårlig, men ikke "nødvendig" heller.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Er selv helt hekta på bøker i samme sjanger. Har lest alle av Dan Brown og må si meg enig med dem som sier at har du lest et par av dem så skjønner du hva som skjer i de andre og. Men bra underholdning er det:)

Har også lest bøkene til Tom Egeland med Bjørn Beltø som hovedperson(Sirkelens ende, Paktens voktere, Lucifers evangelium). Virkelig bøker å anbefale!

Ellers i samme stil har vi jo:

"Den siste tempelridder" - Raymond Khoury

"De dødes bibliotek" - Glenn Cooper

"Tempelet som forsvant" - Tom Harper

"Tempelhøydens hemmelighet" - Michael Byrnes

Vil generelt anbefale bøkene i Codex serien til Damm ;) En samlebetegnelse de har på bøker av denne typen :)

Lenke til kommentar
Ellers i samme stil har vi jo:

"Den siste tempelridder" - Raymond Khoury

"De dødes bibliotek" - Glenn Cooper

"Tempelet som forsvant" - Tom Harper

"Tempelhøydens hemmelighet" - Michael Byrnes

Husker ikke hvem som er forfatterne til alle bøkene, men her er noen til:

Tom Knox:

- The Genesis secret

- The marks of Cain (ute senere i år)

Sam Bourne

- The chosen one

- The final reckoning

- The last testament

- The righteous men

- The Historian (Historikeren) av Elizabeth Kostova

- Jakten på Altantis av Andrew ett-eller-annet (mener jeg)

- The Mozard conspiracy av Scott Mariani

- The sword of God av Chris Kuzneski

for å nevne noen. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...