Gå til innhold

Er alle Dan Brown-bøkene så lettfatlige? Bør alle leses?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fikk torsdag boken Digital Fortress fra play.com, men er snart ferdig med denne, og har derfor bestilt angels and demons, som jeg forstår er den neste boken i DBs rekke av bøker.

Er alle bøkene hans like lettfatlige og gode? Er alle verdt å lese? For da bestiller jeg med en gang! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns Digital Fortress var den dårligste av bøkene hans (har ikke lest Deception Point som jeg tror er den siste i rekken). Men den holdt da mål ;-). Er ikke Da Vinci-koden neste bok etter engler og demoner? Ikke at det spiller noe særlig rolle da

Lenke til kommentar

DaVinci-koden er oppfølgeren til Engler og Demoner, men Deception Point og Digital Fortress er frittstående. The Lost Symbol (oppfølgeren til DaVinci-koden og Engler og Demoner) kommer i høst.

Jeg likte DaVinci-koden og Engler og Demoner, men gav opp Deception Point da jeg syntes den ble for meningsløs og kjedelig. Har ikke lest Digital Fortress, men har heller ikke tenkt å gjøre det.

Litt off-topic kan jeg anbefale vår egen Tom Egeland om man vil ha mer av bøker som Engler og Demoner og DaVinci-koden. Les Sirkelens ende, Paktens voktere og Lucifers evangelium i den rekkefølgen, så har du noe å gjøre en stund. Skulle man tro, men det tok meg ca fire dager å lese de to siste... ;)

Lenke til kommentar

Har du lest en av bøkene bør du helst la være å lese resten. Du kommer bare til å oppfatte hvor svak Dan Brown er, og at hans eneste egenskap som forfatter er evnen til å lage en haug cliffhangere. Jeg har dessverre lest tre av hans bøker, og selv om de kanskje var en grei leseopplevelse der og da irriterte jeg meg også mer om at han er så lite allsidig. En oppskrift som følges til punkt og prikke i hver bok.

Lenke til kommentar

Vil du ha en bok i samme stil som DaVinci-koden (reise rundt i verden og løse gåter for å finne noe dill) kan jeg anbefale Jakten på Atlantis av Andy McDermott. Logisk nok jakter de på Atlantis, og det eneste negative i hele boken er at den for alvor viser hvor svak Dan Brown egentlig er i forhold. ;)

Lenke til kommentar

Da kjøper jeg han da! Må alt han har skrevet leses eller har dere noen favoritter? Kan nok ikke bestille før jeg har flyttet skikkelig inn i usa, altså om halv-annen uke. Leverings-tidene på play.com vet dere... ;)

Lenke til kommentar

Flott, ser de har de på walmart for rundt 9-10 USD, så dette blir nok bra! Er engelsken hans like forståelig som DB sin? Har egentlig sett meg grundig lei av texas-dialekt-skriving og manko på punktum og store bokstaver etter to-tre Cormac McCarthy-bøker... :S

Lenke til kommentar

Jeg har lest endel Grisham, men langt ifra alle (det er en hel drøss). Den beste jeg har lest av han er "A Painted House". Det er en av de få han har skrev som ikke er sentrert rundt jus. Ellers kan jeg anbefale "The Pelican Brief" og "The Partner". Enkle og greie bøker akkurat som Dan Brown.

Lenke til kommentar

Har lest DaVinci koden, Engler og Demoner og iskaldt drap tror jeg den het :hmm: Av Dan Brown. Dette er noen år siden så husker ikke stort av bøkene, men husker at jeg synes de var interessante og morsome å lese. Ser at Tom Egeland's Sirkelends Ende var anbefalt før i tråden veldig bra bok :)

Endret av Nopros
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...