Gå til innhold

Ny pc. Ca 10tusen (Gaming)

Anbefalte innlegg

Hei. jeg har bestemt meg for å kjøpe en ny, stasjonær PC om ikke alt for lenge.

Jeg har planlagt å kjøpe komponentene og bygge pcen selv. Det har jeg aldri gjort før, så jeg håper at noen som her litt mer peiling enn meg kanskje kan ta en titt på handlekurven min for å se om delene jeg har passer sammen, at strømforsyningen leverer nok strøm. etc

Antec Three Hundred

Asus P5Q Pro

Asus VW225N

Corsair TX 750W

Intel Core i7 920

Mushkin XP2-8000 (4096 MB) 2x

Nec AD-7220S

OCZ Vendetta 2

Samsung SH-S202N

Samsung Spinpoint F1 750 GB

XFX GeForce GTX 275 XXX

Lenke til handlekurven.

Om noen har forslag til komponenter som vil yte bedre enn de komponentene jeg har listet opp vil jeg være takknemlig for de forslagene. Evt om man har helt andre oppsett som er bedre til samme pris.

Jeg har valgt GPU og CPU fra de opplysningene som har blitt gitt på 3dmark sin statistikkside. Det er et benchmark greie for prosessorer og skjermkort. Jeg vet ikke om den informasjonen er til å stole på da. Vil tippe det?

Maskinen skal brukes til gaming

skal koste rundt 10 000

Maskinen skal ikke overklokkes

Jeg hadde håpet å kunne få brukt de nye i7 prosessorene til intel

Jeg har ingen deler fra før av bortsett fra mus og tastatur

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hovedkort og ram passer sammen, men ikke cpu. I7 cpu'ene til intel er for 1366 sokkel. men er vel asus eller evga som gjelder av hovedkort der. Så bytt ut de to komponentene til noe som virker i sammen hjelper det masse :D og ville vel faktisk byttet skjermkort til ett 4890 fra ati istede, selv om jeg er nvidia fan. prisen er omtrent det samme, men ytelsen til 4890 kortet hører jeg er mye bedre.

Hovedkort:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=427378

Ram

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=406347

Skjermkort

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=477318

Endret av Gsx1000r
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW
Her har du en digg gaming PC, med skjerm siden jeg forstod du trengte det? :) Endret av Slettet-1nDPpQXNWW
Lenke til kommentar

Hovedkort og Ram passer ikke til Prosessoren du har valgt.

- Hovedkort og Ram passer dog sammen, om du velger en annen prosesor.

Du kan ta en titt på denne siden:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1104203

The Alchemist kan være et godt utgangspunkt for deg?

Videre kan du jo om du ønsker gjøre følgende endringer:

¤ Bytte Antec Nine Hundred II mot Antec Three Hundred

¤ Når det gjelder skjermkort, er det litt mer futt i GTX 275. Dog vil du spare noen hundrelapper ved å heller gå for HD 4890, som eksempel Asus Radeon HD 4890 ytelsen mellom GTX 275 og HD 4890 er heller marginal.

¤ Du kan også spare enda et par hundrelapper ved å bytte PSU til Chieftec CFT-750-14CS

¤ Til slutt kan du spare litt ved å bytte Hovedkort til Asus Rampage II GENE. Ytelsen mellom Asus P6T Deluxe V2 og Asus Rampage II GENE er summa sumarium så godt som identisk.

Oppsummering: Følgende deler koster 8768,- hos Amentio

- Antec Three Hundred

- Chieftec CFT-750-14CS

- Asus Rampage II GENE

- Intel Core i7 Processor I7-920

- Asus Radeon HD 4890

- OCZ DDR3 PC3-10666 Gold Low-Voltage Triple Channel 6GB

- Samsung SH-S223Q +R/+RW -R/-RW

- Samsung Spinpoint F1 1TB

Lenke til kommentar

Slik handlevogen din nå fremstår er den ubrukelig, gode deler, men passer ikke sammen.

Og I7 er bortkasta penger i en gamingrigg til den prisen, for å utnytte kraften i en i 7 må du minst ha crossfire av 4870 eller gtx 260. Og selv da er det kun mindre forskjell mot et hk og cpu oppsett som er ca 1500 kr rimeligere. Og de 1500 kan du benytte til mer gpu krefter å kjøre ring rundt enhver i7 rigg med enten 4890 x 1 eller gtx 275 x1.

Lenke til kommentar

Riggen Svenni foreslår er en god allroundrigg, gode utbyggismuligheter, men det er ikke en god rigg optimalisert for gaming til den prisen. GPU kraft er nedprioritert i forhold til cpu kraft. Og i gaming er det gpu kraft som er viktigst, legges det inn et stk 4890 til vil den faktisk kjøre ca 5-10% raskere enn det oppsettet jeg satte opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...